• Lisa201109

    Morgongåva - vad ger du?

    Jag har precis hittat världens bästa morgongåva, i alla fall till min blivande=) 
    När vi var 15år gav han mig i min brevlåda, anonymt en cd-skiva. Det var min födelsedag och han hade en secret crush på mig. I cd-fodralet hade han lagt en lapp där det stod Hoppas du får en bra födelsedag. Jag hade verkligen ingen aning om vem det var ifrån. CDn var Smashing Pumkins and the infinite sadness. Det  här var när vi gick i högstadiet, nu tio år senare gifter vi oss=) och han kommer att få konsert biljetter till Smashing Pumpkins som kommer till Annexet i november! 

    Är så glad att jag hittade den här presenten för det är inte lätt. Jag vill i alla fall ge något personligt.

    Så, för att hjälpa alla andra som just nu är ute och klaffsar i morgongåve-träsket:

    Vad ska du ge? Eller vad skulle du gärna vilja få?

     

  • Svar på tråden Morgongåva - vad ger du?
  • förlovadflicka

    Vilken bra morgongåva- så gulligt!


    Jag gjorde en trash the dress-fotografering med en klänning jag inte ska gifta mig i och har beställt en fotobok med bilderna. De finns på bloggen nedan :)


  • Lisa201109

    Vilka fina bilder! 
    Inte så farligt pris heller! 

  • Ihöst

    Jag har gjort en secret box-fotografering. Beställde en fotobok  på bilderna och hoppas att den hinna komma inna den 10 sep när vi gifter oss =)

  • Margaux

    Jag köpte också en klocka... längtar till att få ge den!

  • Äntligen blivande

    Jag har tänkt ge ett halssmycke..


    En fyrstav med våra och våra barns namn ingraverade.


    Han ska även få en tatuering som han pratat om så


    länge nu..


     

  • Lisa201109

    Vilka fina presenter!
    manchettknappar behöver min blivande, men han behöver dom ju till själva bröllopsdagen. Ger ni morgongåvan på bröllopsdagen eller dagen efter?

  • Tittij

    Min MAN! (sen en vecka!) Önskar sig sällan nåt, vill han ha nåt köper han det. Så morgongåvan var trixig. Det blev till slut en resa till Skottland för flugfiske med en god vän. Resa, boende på slott, middagar, fiske med guide och besök på whiskeydestilleri såklart. Mycket uppskattat både pga att det är en drömresa men även då han inte velat fråga om han kan åka hemifrån en vecka på nöjestripp då vi har två små blöjbarn.

  • Lisa201109
    Tittij skrev 2011-08-31 09:35:27 följande:
    Min MAN! (sen en vecka!) Önskar sig sällan nåt, vill han ha nåt köper han det. Så morgongåvan var trixig. Det blev till slut en resa till Skottland för flugfiske med en god vän. Resa, boende på slott, middagar, fiske med guide och besök på whiskeydestilleri såklart. Mycket uppskattat både pga att det är en drömresa men även då han inte velat fråga om han kan åka hemifrån en vecka på nöjestripp då vi har två små blöjbarn.
    oj, vad snällt av dig! Låter helt fantastiskt.
  • queenelin

    Vilken söt idé med konsertbiljetter!

    Jag och min kära M2B hade inte tänkt ge varandra några presenter alls, men nu på min möhippa fick jag en buduoir-fotografering. Jag hade inte tänkt göra någon sådan heller, för jag har inte förtsått vitsen med dem, han tycker fortfarande det är spännande när jag är nyduschad och inte har klätt på mig än. Det kändes lite som over-kill att ta sensuella bilder. Men nu har jag dessa bilder (som blev jättefina och som bekräftade min tes att det snarare är en ego-boost än en present till maken...
    Jag ska sova borta natten innan bröllopet hos min kompis som ska göra hår och smink på morgonen, och jag tänkte stoppa albumet under hans kudde när jag åker så att han hittar den när han ska gå och lägga sig och så tänkte jag skriva "en present från tjejerna på möhippan" på den.

  • aniara

    Min blivande har dyr smak. Han har spanat på en klocka ganska længe. Den kostar typ 80 tkr. Not likely! Sen vill han ha (och behøver) en ny Macbook Pro -> 25 tkr (som han vill ha den). Nej, inte en sån heller! I øvrigt køper han allt han vill ha sjælv. Att få med honom på resor och konserter ær svårt eftersom han jobbar så oregelbundet och får schema ganska kort inpå kommande jobbperiod. Lættklædda foton på mig ær jag lite skeptisk till då jag inte ær bekvæm med vetskapen att det existerar sådana (æmnet har varit på tapeten tidigare). Men jag ska nog komma på något. Det ær kul att læsa vad andra ska ge Glad

  • Mariamilena80

    Jag har gjort en fotobok på mig från Poledancingen..som ska fyllas på under våra kommande år;)

  • polkapinne

    Jag tror det blir en weekendresa för oss till Venedig, Paris eller liknande.
    Vi ska inte åka på vår smekmånad förrän ett par månader efter själva bröllopet så det hade varit skönt att få komma iväg tillsammans i samband med det även om det bara bli 2-3 nätter.

  • vastarby

    Jag gav min make en ring i morgongåva. En sk tungstensring som det knappt går att repa. Den är guldförgyllad. Anledningen till detta är att min make knappt använder sin förlovningsring / vigselring eftersom han syslar mycket med att reparera bilar mm och är rädd för att repa sin ring. Han älskar sina nya ring som han kallar sin "stand in" ring. Han har fått otroligt mycket beröm för denna ring och tar aldrig av sig den förutom om vi ska på finare tillställningar där han vill att vi ska ha ringar som matchar.

  • Jelena81

    En tag heure klocka blev det här, han har inte fått den än, men det är förhoppningsvis hans drömklocka med tanke på vad den kostade, men det får det vara värtGlad

  • Margaux
    aniara skrev 2011-08-31 10:15:35 följande:
    Min blivande har dyr smak. Han har spanat på en klocka ganska længe. Den kostar typ 80 tkr. Not likely! Sen vill han ha (och behøver) en ny Macbook Pro -> 25 tkr (som han vill ha den). Nej, inte en sån heller! I øvrigt køper han allt han vill ha sjælv. Att få med honom på resor och konserter ær svårt eftersom han jobbar så oregelbundet och får schema ganska kort inpå kommande jobbperiod. Lættklædda foton på mig ær jag lite skeptisk till då jag inte ær bekvæm med vetskapen att det existerar sådana (æmnet har varit på tapeten tidigare). Men jag ska nog komma på något. Det ær kul att læsa vad andra ska ge Glad
    Vad är det för klocka han vill ha? nyfiken....
  • aniara

    Du jag har ingen aning faktiskt. Nån glassig sak. Min blivande har väldigt specifika krav på hur den ska se ut och så, och detta var tydligen den som matchade detta bäst. Han är dessutom i en bransch där "alla" har en häftig klocka. Fast han har förstås aldrig ens antytt att han vill att jag köper klockan åt honom.

Svar på tråden Morgongåva - vad ger du?