• Pinkgrape

    Tyck till om vårt tackkort! Snälla..

    Detta med tackkort blev väldigt svårt. Vi tänkte beställa från vistaprint.se och har nu kommit fram till att en egen design kanske är det bästa, att inte använda en färdig. Typsnittet och färgen på texten går igen från inbjudningskorten + lite annat på bröllopet.

    Det blir dubbelvikta kort.

    Detta är tänkt som framsida.



    Och detta som insida.


    Vad tror ni, kan det funka?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Tyck till om vårt tackkort! Snälla..
  • Hon sa ja

    Kör så det ryker! 
    (och tack för inspirationen. Sitter med våra nu... puh!) 

  • Pinkgrape

    Nu har jag beställt dom!

    Blev dock lite snål, så valde den billigaste leveransen.. så de ska komma inom ca 3 veckor :P haha
    Men det är väl ingen fara, för tackkorten räcker det väl om man skickat inom 3 månader ungefär?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • KirsiLaa

    Helt perfekt! Fyndigt med lite lekfullhet som övergår i tradition. Jag sparar nog denna idé i min  "bra-att-ha-kanske-kan-användas"-hög. :) 


  • S2011

    Jag gillar't!:) fint, pinkis! Jag skulle dock gärna ha sett lite plats till övers för er att skriva era namn i kortet. Personligen tycker jag att det ger lite extra till kortet bara genom handskrivna namn som "undertecknar" kortet. Man gör ju förstås som man vill, men det är något jag inte kan tänka mig att vara utan i våra kort..


  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-08-28 12:02:20 följande:
    Jag gillar't!:) fint, pinkis! Jag skulle dock gärna ha sett lite plats till övers för er att skriva era namn i kortet. Personligen tycker jag att det ger lite extra till kortet bara genom handskrivna namn som "undertecknar" kortet. Man gör ju förstås som man vill, men det är något jag inte kan tänka mig att vara utan i våra kort..
    Ah, du tänker så.. hm. Nej, det orkar jag rent inte göra :P Förhoppningsvis har de inte varit på så många bröllop senaste månaderna och känner igen oss från kortet, så de vet vilka som skickat det :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • annapanna88

    Jättefina!! Och på tal om när tackkort ska skickas... fick ett häromdan och det bröllopet var för ett år sedan ;)

  • friiddaa
    Pinkgrape skrev 2011-08-28 09:54:17 följande:
    Jag funderar på att beställa hem ett prov :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    vad kostar det att göra ett sådant tackkort? Gifte mig igår och snart får jag också fundera på tackkorten! =)
  • Pinkgrape

    Tack alla :)


    friiddaa skrev 2011-08-28 16:47:18 följande:
    vad kostar det att göra ett sådant tackkort? Gifte mig igår och snart får jag också fundera på tackkorten! =)
    Vi betalar ca 600kr för 50st inklusive vita kuvert till :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Tyck till om vårt tackkort! Snälla..