• Lodjuret

Lunchbröllop i Stockholm

Jag och fästmannen planerar bröllop och eftersom vi vill hålla nere kostnaderna och bjuda ca 60 personer så funderar vi på ett lunchbröllop.

Är det någon som har varit på något i Stockholm eller själv ordnat något? Helst i närheten av Djurgården men vi är flexibla.

• Svar på tråden Lunchbröllop i Stockholm
  • majflicka

Hej!

Vi har varit på tre lunchbröllop varav två i Stockholm och ett utanför (Resarö).

Av de som var inne i stan var dock ett i Läkarvillan (Läkarförbundets lokal) och den lokalen är bara öppen för medlemmar att hyra. Det andra var i Rosendals trädgård som ju ofta håller i bröllop. Höstbröllop i slutet av Septmber och det var fantastiskt fint ordnat. Vigel i Skansenkyrkan innan. Har ni tittat på Djurgården har ni ju dock med säkerhet tittat på Rosendal redan ;) Villa Gothem hade iaf innan nyöppnandet fina lunchmenyer som inte kostade skjortan och lokalen är ju mkt fin och skulle säkert funka fint för ett lunchbröllop.

Jag ville ha ett "dagbröllop" med tidig vigsel i kyrkan och sedan lunch för alla följt av tårta men min blivande ville åt den stora festen efterråt så det blev inte så :)

• Lodjuret

Tack! Ja, Rosendals trädgård finns bland alternativen :). Även Gothem har jag kollat på. Måste nog börja höra av mig till olika ställen nu för hemsidorna ger inte så mycket information om denna typ av fest.

• Tiisa

Vi var ett tag inne på restaurang prima cucina. Trevlig ägare och om man inte vill boka hela stället (4000 kr!) så bokar man bara 60 bord haha

Sen vet jag inte om det är så jättebilligt, jag har ingen större koll på det än, men de är väldigt fint där och han satte ihop flera fina italiensk/svenska menyer åt oss att välja på

Svar på tråden Lunchbröllop i Stockholm