• Eileme
    Äldre 26 Aug 22:30
    7777 visningar
    25 svar
    25
    7777

    Inspirationstråd!! Bilder på mitt bröllopspyssel!

    Hej alla blivande!!

    Nu har jag pysslat klart med allt inför bröllopet (tror jag iaf) och här är resultatet.

    Det är så himla tråkigt att inte få visa nånting hemma (man vill ju inte att gästerna har sett något innan) plus att jag vet att många sitter här inne och idétörstar...så, klart jag vill dela med mig!

    När ni kikat klart får ni gärna följa upp tråden med att lägga in bilder på ert eget pyssel! :)



    Vårt vigselprogram. Istället för att gästerna får varsitt så kommer vi att ha ett stort på en canvastavla som kommer att stå vid vigselplatsen. (Fotat lite snett tyvärr...)




    Ett välkomst/info brev om helgen. Vi kommer att ha tre dagars bröllop, därför känner vi att det kan vara bra för gästerna med en infolapp om alla tider som gäller osv.




    Kombinerade bordsplaceringskort och menyer. Alla i olika mönster och färger.


    Påsar till ris som ska kastas efter vigselakten.


    Favours till gästerna, små härligt doftande doftvax i fina organzapåsar.


    Fina bordsdekorationer gjorda av enkla ljuslyktor, gröna värmeljus och en fjäril i 3D påklistrad på glaset.


    Gästbokens in och utsida. Albumet köpte jag på IKEA och bokstäverna utanpå har jag scrappat själv.
    Inuti är den utformad lite som en "mina vänner"-bok som man hade i skolan.

    Som ni märker så har vi inget speciellt färgtema utan jag har blandat vilt med ljusa pasteller och mönster av alla dess slag! Precis som vi vill ha det!!

    Det mesta materialet är köpt på Panduro Hobby och ideérna är mestadels hämtade ur eget huvud.

    Hoppas jag kunnat vara till inspiration för någon!

  • Svar på tråden Inspirationstråd!! Bilder på mitt bröllopspyssel!
  • Eileme
    Äldre 28 Aug 07:06
    #11
    emelie och Jonas skrev 2011-08-27 20:04:19 följande:
    Gillade Iden med en gästbok i "fylla i funktion".
    Vet själv att man oftast inte vet vad man ska skriva, så detta var en bra idé, sökte på IKEA, men hittade ingen där...dom kanske har slutat sälja det?

    Om man tar tapet som mönster, ska man klistra på det på vanligt papper eller hur gör man?
    För en tapetrulle är ju rullad, så hur får man annars korten/häftena att vara raka?
    Jag tror att det är en ganska ny artikel på IKEA, har inte sett den förut! Jag hittade den uppe i deras IKEA family sortiment!

    Ang tapeten så är jag osäker. Men om man klipper upp kort och lägger dem i press så borde de bli raka...?
    Annars kan man använda tapeten för att klistra på någonting, det funkar utmärkt!
  • hermel­inus
    Äldre 28 Aug 19:57
    #12

    Vilket jobb du har gjort, jättefint!! Har ännu inte kommit så långt och har inga bilder att lägga upp än tyvärr..

  • Äldre 28 Aug 21:03
    #13
    Eileme skrev 2011-08-28 07:03:34 följande:
    Här kommer dem:

    - Jag heter
    -  Min relation till brudparet
    - Mitt roligaste minne med brudparet
    - Vad tror du att brudparet gör om 10 år?
    - Detta kommer jag minnas från denna dag
    - Tre ord som för mig beskriver brudparet
    - Mitt bästa råd för ett lyckligt liv tillsammans
    - Mina egna ord till brudparet

    Har googlat fram frågorna, så om du söker så kan du få fler tips!
    Lycka till!
    Jag förstod det som att fårgorna stod i boken du köpte, alltså att det var en färdig "att-fylla-i-bok".
    Men har du googlat fram dom så antar jag du gjort hela boken själv eller?
  • Äldre 28 Aug 22:17
    #14

    Vad duktig du är!


  • Madreh­73
    Äldre 28 Aug 23:47
    #15

    www.myheart.se/141-gastbocker

    Kommer troligtvis att köpa den vita "fyll i boken" och ev scrappa fram och baksida i "våra" färger.



    www.myheart.se/130-1348-large/bok-gastbok.jpg

  • Madreh­73
    Äldre 28 Aug 23:50
    #16
    Eileme skrev 2011-08-26 22:30:59 följande:
    Hej alla blivande!!

    Nu har jag pysslat klart med allt inför bröllopet (tror jag iaf) och här är resultatet.

    Det är så himla tråkigt att inte få visa nånting hemma (man vill ju inte att gästerna har sett något innan) plus att jag vet att många sitter här inne och idétörstar...så, klart jag vill dela med mig!

    När ni kikat klart får ni gärna följa upp tråden med att lägga in bilder på ert eget pysselVårt vigselprogram. Istället för att gästerna får varsitt så kommer vi att ha ett stort på en canvastavla som kommer att stå vid vigselplatsen. (Fotat lite snett tyvärr...)

     


    Ett välkomst/info brev om helgen. Vi kommer att ha tre dagars bröllop, därför känner vi att det kan vara bra för gästerna med en infolapp om alla tider som gäller osv.

     


    Kombinerade bordsplaceringskort och menyer. Alla i olika mönster och färger.

     


    Påsar till ris som ska kastas efter vigselakten.

     


    Favours till gästerna, små härligt doftande doftvax i fina organzapåsar.

     


    Fina bordsdekorationer gjorda av enkla ljuslyktor, gröna värmeljus och en fjäril i 3D påklistrad på glaset.

    Gästbokens in och utsida. Albumet köpte jag på IKEA och bokstäverna utanpå har jag scrappat själv.
    Inuti är den utformad lite som en "mina vänner"-bok som man hade i skolan.

    Som ni märker så har vi inget speciellt färgtema utan jag har blandat vilt med ljusa pasteller och mönster av alla dess slag! Precis som vi vill ha det!!

    Det mesta materialet är köpt på Panduro Hobby och ideérna är mestadels hämtade ur eget huvud.

    Hoppas jag kunnat vara till inspiration för någon!


    Jättefint alltihop och jag har samma block med papper som jag gjort fina kort med.....
  • Eileme
    Äldre 29 Aug 08:37
    #17
    hermelinus skrev 2011-08-28 19:57:49 följande:

    Vilket jobb du har gjort, jättefint!! Har ännu inte kommit så långt och har inga bilder att lägga upp än tyvärr..


    Tack!!
    Återkom gärna sen och dela med dig :)
  • Eileme
    Äldre 29 Aug 09:12
    #18
    emelie och Jonas skrev 2011-08-28 21:03:58 följande:
    Jag förstod det som att fårgorna stod i boken du köpte, alltså att det var en färdig "att-fylla-i-bok".
    Men har du googlat fram dom så antar jag du gjort hela boken själv eller?
    Jaa, förlåt om jag var otydlig!! Skäms

    Jag har alltså köpt ett fotoalbum på IKEA och sen gjort "innehållet" till boken själv i datorn.
    Jag har skrivit ut bladen på vanligt, lite tjockare A4 och kommer att sätta fast dem i fotoalbumet med hjälp av s.k. brads från Panduro Hobby!
  • Eileme
    Äldre 29 Aug 09:16
    #19
    Madreh73 skrev 2011-08-28 23:47:21 följande:
    www.myheart.se/141-gastbocker?gclid=CLW685v68...

    Kommer troligtvis att köpa den vita "fyll i boken" och ev scrappa fram och baksida i "våra" färger.

    www.myheart.se/130-1348-large/bok-gastbok.jpg
    Men, så smart!! :)
    Januaribruden skrev 2011-08-28 22:17:54 följande:

    Vad duktig du är!


    Tack!! :)
    Madreh73 skrev 2011-08-28 23:50:49 följande:
    Jättefint alltihop och jag har samma block med papper som jag gjort fina kort med.....
    Åh, vad roligt!! Kan du inte visa? Nu blev jag ju nyfiken!!
  • Madreh­73
    Äldre 29 Aug 14:26
    #20
    Eileme skrev 2011-08-29 09:16:56 följande:
    Men, så smart!! :)
    Januaribruden skrev 2011-08-28 22:17:54 följande:

    Vad duktig du är!


    Tack!! :)Åh, vad roligt!! Kan du inte visa? Nu blev jag ju nyfiken!!
    Ska försöka hitta bilderna, har fått hjälp av sambon att lägga dom i andra mappar och nu hittar jag inget alls! Skrikandes
  • Madreh­73
    Äldre 29 Aug 14:46
    #21



    Tjoho, jag hittade dom!

    Nu är ju detta helt vanliga grattiskort och har inget alls med bröllop att göra, men det är papper ur samma block och jag tycker dom är så fina! Solig
  • Eileme
    Äldre 29 Aug 16:35
    #22
    Madreh73 skrev 2011-08-29 14:46:13 följande:



    Tjoho, jag hittade dom!

    Nu är ju detta helt vanliga grattiskort och har inget alls med bröllop att göra, men det är papper ur samma block och jag tycker dom är så fina! Solig
    Åhh, riktigt fina!!
  • Madreh­73
    Äldre 29 Aug 16:52
    #23
    Eileme skrev 2011-08-29 16:35:30 följande:
    Åhh, riktigt fina!!
    Solig Tack!
  • Hanna0­5
    Äldre 10 Sep 16:57
    #24

    :) smart!

  • Hanna0­5
    Äldre 10 Oct 08:04
    #25

    PUFFAR

Svar på tråden Inspirationstråd!! Bilder på mitt bröllopspyssel!