• Sannasofi

Berättelse om hur vi träffades (under middagen)

Hej!

Jag har en ide om att vi båda (typ mellan förrätten och huvudrätten) ska berätta om när vi träffades, fast ur varsitt perspektiv. T.ex så berättar jag först om hur det gick till och vad jag tyckte om honom etc och sen berättar han. Tänker mig att det tar 4-5 minuter var att berätta. Tanken är att det ska vara humor inblandat så att gästerna inte sitter och gäspar, och jag tror det kan bli ganska roligt att få historien ur två perspektiv.

Vad tror ni? :)

• Svar på tråden Berättelse om hur vi träffades (under middagen)
  • Chicita

Normalt sett så bör ett tal inte vara längre än 3minuter.
    Att höra både din och hans berättelse kommer ju att ta ca 10 min totalt enligt din planering. Så risken är nog att några kommer fundera på om ni aldrig ska sluta prata nån gång...

Varför inte skriva in det i middagsprogrammet istället?
    Mittuppslaget, ena sidan är för dig och andra är för honom.

Vi har satt våra berättelser på vår bröllopshemsida helt enkelt.

Idén är inte dålig, men det kommer att ta för lång tid. Och om ni kortar av det så är risken stor att det känns krystat istället. 

• Sannasofi

Ja, det har du kanske rätt i...vill ju verkligen inte att det ska bli för långrandigt.

Samtidigt vill jag gärna att vi båda säger något under middagen, dock inte värsta dikterna för varandra för varken jag eller min sambo är den typen som är bra på sånt. Så därför hade det varit roligt med ngn liten berättelse om hur vi träffades eftersom det e en ganska ovanlig historia hehe. Frågan är hur man kan lägga upp det så att man inte riskerar att det blir för långranditgt...

Tål att tänkas på! Tack för ditt svar!

• Sannasofi

Om en av oss pratar mellan förrätten och huvudrätten och den andra efter huvudrätten? hade det funkat tror du?

• Chicita

Kan ni inte bara ta en kort grej?
    Kanske "därför älskar jag - "...

Typ- Jag älskar X för att h*n inte väcker mig när jag är trött, för att h*n har en underbar humor och för att h*n älskar mig för den jag är

Annars hade det väl varit lämpligt helt enkelt att ni häsar välkomna och tackar för att gästerna ville fira er dag med er. Det kan ni ju göra tillsammans :) 

• Nikkita
    Sannasofi skrev 2011-08-26 14:33:55 följande:
    Om en av oss pratar mellan förrätten och huvudrätten och den andra efter huvudrätten? hade det funkat tror du?
    Tar det 4-5 min var eller tillsammans? Om det är totalt 5 min tycker jag att ni kan köra på samma gång, tror att det kan bli en rolig historia sett från 2 perspektiv! 

Men om bådas är så långa så dela upp det mellan olika rätter Glad Tycker att det är en super kul idé som många säkert uppskattar (om ni nu inte berättat detta för alla som är där redan) Flört Själv önskar jag att jag vågat prata inför folk. Jag hade aldrig klarat av att göra en sån grej Obestämd Så kör hårt om det känns rätt för er. Ni kan säkert avgöra om det är tillräckligt roligt & lagom långt om ni kör igenom det gemesamt...
Svar på tråden Berättelse om hur vi träffades (under middagen)