• Ponduss

    Hjälp mig, hur lång tid tar det för ringarna?

    Jag och min sambo ska förlova oss på nyårsafton och nu funderar jag på när vi bör börja kolla på ringar?

    Jag tänkte ni som vet lite med hur lång tid allt tar, först ska man hitta den perfekta ringen som ska passa båda.. sen så måste man vänta hur lång tid till de är klara? Sen kanske man borde försöka fixa dem innan julruschen börjar?

    Min sambo säger att vi tar det i början av december eller så, men man vill ju att de verkligen ska vara klara på nyår. Men man vill ju inte att de ska ligga hemma allderless för länge heller.

    När skulle du börjat kolla efter ringar om du va jag?

  • Svar på tråden Hjälp mig, hur lång tid tar det för ringarna?
  • Aniara4

    Jag skulle ha börjat titta på ringar ungefär nu, och beställt i november. Det brukar kunna ta flera veckor, och i december kan jag tänka mig att det tar längre tid. Men framför allt är det bra att börja titta runt, man vill ju inte ta ett förhastat beslut!

  • Svitchan

    Det beror ju lite på vad för slags ringar ni vill ha och till vilken butik ni går till. När vi kollade runt efter vigselringar så var leverans tiden alltifrån 1 dag till 8 veckor!

    Om jag var du så skulle jag börja kolla runt redan nu så att du har tid att hitta den ringen du verkligen vill ha till bäst pris. 


  • imdelicate

    Jag skulle nog rada er att borja kika lite tidigare, eftersom december ar en julmanad da affarerna kan ha mycket att gora och saker kan droja langre an vanligt.

  • Ponduss

    Jag har börjat kika lite på nätet redan, och vi har väl kommit fram till att vi vill ha de klassiska släta ringarna.. Jag vill ha ringarna i guld, medan min sambo vill ha titan. Men just de släta ringarna har väl i princip alla, gäller bara hitta till bra pris också.

  • Mudan

    För oss tog det 3 månader (!) att prova runt och 'prata ihop oss' om vilka ringar vi skulle ha.
    Sedan 4 veckors väntan efter beställning tills de var klara att hämta. 

Svar på tråden Hjälp mig, hur lång tid tar det för ringarna?