• TanjaP­eter
    Äldre 23 Aug 21:03
    3296 visningar
    18 svar
    18
    3296

    Bords placerings verktyget?!?!

    Hur går man vidare när man gjort klart alla borden för att placera ut dom på bild så man har alla bord på rätt plats?? Går ju ej att stega vidare??

  • Svar på tråden Bords placerings verktyget?!?!
  • Äldre 24 Aug 10:37
    #1
    TanjaPeter skrev 2011-08-23 21:03:06 följande:
    Hur går man vidare när man gjort klart alla borden för att placera ut dom på bild så man har alla bord på rätt plats?? Går ju ej att stega vidare??
    Hejsan!
    Vad är det som händer när du försöker?
    Kör det bara fast?
    Jag ska ta och kika på det!
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 24 Aug 10:38
    #2

    Vi försökte göra i verktyget här, men det är så värdelöst! Gjorde i paint istället och det gick på ett ögonblick :)


  • Aniara­4
    Äldre 24 Aug 10:44
    #3

    Jag har till slut fått det att fungera riktigt bra på senare tid, men stör mig jättemycket på att det inte går att placera folk på ändarna på honnörsbordet! (Har E-bord.)

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 24 Aug 10:53
    #4
    Aniara4 skrev 2011-08-24 10:44:34 följande:
    Jag har till slut fått det att fungera riktigt bra på senare tid, men stör mig jättemycket på att det inte går att placera folk på ändarna på honnörsbordet! (Har E-bord.)
    Ja det och att det är så sjukt seeeeeegt :P
  • Äldre 24 Aug 11:00
    #5

    Kanoners med synpunkter!
    Jag ska ta och gå igenom verktyget grundligt!
    Jag kan tyvärr inte ändra något rent tekniskt men jag kan gå igenom och se vad det är som fungerar bra, mindre bra och inte alls.
    Har ni några andra synpunkter på verktyget?

  • Mimi77
    Äldre 2 Sep 16:51
    #6

    Sitter med det här verktyget just nu och planerar och tycker det hade varit bra med färger på platserna - antingen för att få bättre koll på damer och herrar, för att kunna märka upp blyga gäster och pratkvarnar eller få en färgöverblick på familjer och sällskap.

    Dessutom vore det fantastiskt att kunna klicka och dra gästerna från gästlistan eller åtminstone från plats till plats. Tröttsamt att skriva och radera, särskilt då rutan där man skriver in namnet på gästen inte redan har markören som blinkar utan man måste till rutan med och klicka i den för att kunna skriva nåt.

    Det var några tankar som jag hade. Glad

  • gusmel­inka
    Äldre 2 Sep 20:27
    #7

    Jag såg att man kan välja runda bord, bestämma antal platser per bord och sätta ut namn på de olika platserna för ett bord. Men förstår inte hur man ska göra för att skapa fler bord och placera ut hur de ska stå i förhållande till varandra i festlokalen?

  • Aniara­4
    Äldre 2 Sep 22:23
    #8
    Mimi77 skrev 2011-09-02 16:51:04 följande:

    Dessutom vore det fantastiskt att kunna klicka och dra gästerna från gästlistan eller åtminstone från plats till plats. Tröttsamt att skriva och radera, särskilt då rutan där man skriver in namnet på gästen inte redan har markören som blinkar utan man måste till rutan med och klicka i den för att kunna skriva nåt.


    Hear, hear!

    Från en som upptäckte tre dagar innan bröllopet att jag måste göra om en massa eftersom jag hade missat två gäster. Skäms
  • Millan­1984
    Äldre 3 Sep 10:03
    #9

    Jag tycker också att det är dåligt att man inte kan sätta stolar på kanterna (Ska ha E bord), och två gäster måste sitta på kortsidan....

  • Äldre 8 Sep 10:48
    #10

    Tack för alla tips!!
    Tar förslagen vidare!

  • Styrka
    Äldre 14 Sep 19:09
    #11

    Jag stör mig på att alla namn skrivs över varandra, det blir så svårt att läsa!
    Kan man inte ändra textstorleken så att all text får plats, eller öka storleken på bilden så att namnen får plats?

  • Äldre 15 Sep 08:23
    #12
    Styrka skrev 2011-09-14 19:09:53 följande:
    Jag stör mig på att alla namn skrivs över varandra, det blir så svårt att läsa!
    Kan man inte ändra textstorleken så att all text får plats, eller öka storleken på bilden så att namnen får plats?
    Man kan öka bredden på borden så går de inte ihop... För det spelar ingen roll hur stort det är på bilden.
  • Styrka
    Äldre 15 Sep 18:37
    #13

    Öka bredden på borden? Hur skulle det hjälpa menar du? Då minskar ju avstånden mellan borden... Hur menar du?
    I dagsläget har jag angivit korrekta mått, dvs en bordsbredd på 80 cm. Vilken bordsbredd menar du att jag borde ange? På ett E-bord med 5 tungor?

  • Äldre 15 Sep 20:48
    #14
    Styrka skrev 2011-09-15 18:37:11 följande:
    Öka bredden på borden? Hur skulle det hjälpa menar du? Då minskar ju avstånden mellan borden... Hur menar du?
    I dagsläget har jag angivit korrekta mått, dvs en bordsbredd på 80 cm. Vilken bordsbredd menar du att jag borde ange? På ett E-bord med 5 tungor?
    Om du  sitter och byter lite mått så ska det funka... alltså både bredden mellan borden samt att öka bredden. så gjorde jag iaf..
  • Styrka
    Äldre 17 Sep 01:04
    #15

    "byter lite mått" vilka mått menar du då? du behöver nog vara lite mer specifik är jag rädd....

  • Äldre 17 Sep 07:43
    #16

    Jag har dock 3 tungor på mitt men jag har bredden 90 och bredden mellan borden 90.När jag gjorde mitt så skrev jag in alla namn sen gick jag ett steg bakåt och ändra på måtten för att de inte skulle gå ihop. Så för mig funkade.

  • Styrka
    Äldre 17 Sep 13:04
    #17

    Det fanns inget alternativ där man kunde ange mått mellan borden. Och att göra borden bredare förvärrade problemet, det blev ännu mindre plats för texten. Så jag halverade bredden på borden istället, och då fick texten plats! Tack för tipsen!

  • Äldre 17 Sep 15:19
    #18

    Okey det måste varit för att du har 5 tungor...
    Det var ett nöje att hjälpa till .. =)

Svar på tråden Bords placerings verktyget?!?!