• 123ost

    Ovanlig men bra favour men hur ska jag göra? Hjälp tack!

    Efter att jag läst en tråd om favours så fick jag mig en tankeställare och nu har vi bestämt att istället för att gästerna ska få godis eller någon pryl i favour ska vi köpa genom UNICEFS sida paket. För dom som inte vet så finns så kan man köpa t.ex vaccin, vätskeersättning osv till dom som behöver det.

    Min fråga är nu hur man ska lägga fram det som favour? Det går tyvärr inte att skicka i olika namn. Min tanke var först att det skulle stå något i stil med "Vi har i ditt namn gjort att ett barn har fått ett vaccin mot ***"
    Det finns massa olika saker som går att köpa så hade varit roligt att skriva lite olika åt alla, eller stor del i alla fall. Så att alla inte får likadana lappar..

    Kan någon hjälpa mig med hur vi ska formulera det och hur man kan lägga fram det? Det går som sagt inte att köpa genom allas namn..

  • Svar på tråden Ovanlig men bra favour men hur ska jag göra? Hjälp tack!
  • 123ost

    Helst något som inte är så dyrt/pyssligt.. alltså inte en ask med en lapp i. Måste vara något så gästerna förstår att dom ska öppna lappen :)

  • Kattpoet

    Ett litet kuvert med  en lapp sägandes,   Vi ville dela  vår glädje med så vi skänkte en slant, till tredje världen-.

  • MalinMattias

    På baksidan av vårt festprogram där vi tackar gästerna för at de kommit för att fira vår dag så skrev jag:
     


    Som tack för att ni kommit har ni genom oss skänkt 100 doser mässlingsvaccin och 300 doser stelkrampsvaccin via Unicef  till barn i nöd världen över.


     

  • Margaux

    Jag har just beställt några olika presenter från UNICEF och jag tänkte ta små kuvert i cremefärg med glitter i pappret, skriva gästens namn och lägga som borsplacering på servietten.... i skriver jag typ: vi har gett en bok till ett barn via Unicef, du har gett 20 doser med stelkrampsvaccin etc....
    I hallen tänkte jag ställa korten som de skickar från Unicef så att folk kan titta på dem om de vill!

    Hade önskat att jag kunde köpa en get eller så... det hade min tärna uppskattat!!

  • ElinFalk85

    Vilken jättebra favor =). Jag brukar köpa vi unicef till julklappar till alla samt till mamma och pappas födelsedag. dom är ju gubbe och gumma nu så dom har ju allt dom behöver.

  • Just Me
    Margaux skrev 2011-08-22 22:57:13 följande:
    Jag har just beställt några olika presenter från UNICEF och jag tänkte ta små kuvert i cremefärg med glitter i pappret, skriva gästens namn och lägga som borsplacering på servietten.... i skriver jag typ: vi har gett en bok till ett barn via Unicef, du har gett 20 doser med stelkrampsvaccin etc....
    I hallen tänkte jag ställa korten som de skickar från Unicef så att folk kan titta på dem om de vill!

    Hade önskat att jag kunde köpa en get eller så... det hade min tärna uppskattat!!
    Lite gammal tråd, men jag chansar att du ser  

    Var har du hittat de små kuverten?  
Svar på tråden Ovanlig men bra favour men hur ska jag göra? Hjälp tack!