• Anonym

Pinsamheter under bröllop

Har det hänt något pinsamt på ditt bröllop? eller något bröllop du vart på?

Har ni eller någon annan blivit för full och gjort något pinsamt? Någon som förstört festen eller bara gjort något super kul?
    Kan vi inte samla allt sånt här så att man kan sucka eller skratta av sig..

Jag var på ett bröllop när jag var i 15. Min moster blev för full och börja klaga på allt. Det sluta med att hon och min kusin börja bråka (knutnävarna), tack och lov utanför lokalen. Men ändå! En av gästerna börja pippa brudgummens syster som var 17 så det var inte poppis..

Detta var mitt första bröllop sen dess har jag inte vart på något.

Ska själv gifta mig snart hoppas på bättre lycka ha ha ;) Vi har bara bjudit närmaste familj och vänner :)

• Svar på tråden Pinsamheter under bröllop
  • Anonym (skäms)

gifte mig nyligen. Vi har kämpat med detta bröllop och trodde vi var klara med allt. Bla hade vi gjort en gästinformation i vårt festhäfte. Alla tyckte det var så kul att läsa om och vi var stolta över att ha lyckats skriva om alla trots att vi inte känner alla lika väl.

MEN!! På nåt sätt hade vi glömt bort att skriva om min faster!! Alla var med utom hon! Skämdes ögonen ur mig när hennes man påpekade det. Bad så hemskt mycket om ursäkt såklart. Otroligt pinsamt att ha missat en person.. Det var det enda som försörde lite för mig då jag inte kunde släppa det riktigt...

• Anonym
    Anonym (skäms) skrev 2011-08-21 18:26:57 följande:

gifte mig nyligen. Vi har kämpat med detta bröllop och trodde vi var klara med allt. Bla hade vi gjort en gästinformation i vårt festhäfte. Alla tyckte det var så kul att läsa om och vi var stolta över att ha lyckats skriva om alla trots att vi inte känner alla lika väl.

MEN!! På nåt sätt hade vi glömt bort att skriva om min faster!! Alla var med utom hon! Skämdes ögonen ur mig när hennes man påpekade det. Bad så hemskt mycket om ursäkt såklart. Otroligt pinsamt att ha missat en person.. Det var det enda som försörde lite för mig då jag inte kunde släppa det riktigt...

åååh. Förstår hur du känner men det kan ju hända vem som helst.. Trist men vi är ju inte mer än människor..
  • Anonym (skäms)

nä det har du ju rätt i. Jag hade ju skrivit hennes presentation på papper, så det var klart. Bara det att jag inte fick ner det på datorn.. Grämer mig som attan för det. Men det var verkligen ett misstag och inget annnat. Hoppas hon förstod...

Anonym skrev 2011-08-21 19:02:05 följande:
    åååh. Förstår hur du känner men det kan ju hända vem som helst.. Trist men vi är ju inte mer än människor..
  • knyttan

När jag och min syster var näbbar på min morbrors bröllop så tröttnade min syster (hon var bara 4 år då) mitt under vigseln. Vi var klädda i jättesöta likadana rosa och vita klänningar och skulle sitta på en liten pall längst framme vid altaret. Men som sagt, syster fick nog, tyckte att klänningen var obekväm och började kinka. Jag var nio år vid det här tilfället och skulle liksom "passa" lillasyster och se till att vi bara var dekorativa och inte tog nån fokus från det som hände framme vid altaret. Gick inte så bra kan jag säga, speciellt som man försökte att vara så tyst som möjligt. Det jag minns av vigseln är att min lillasyster reser sig upp från pallen och drar upp klänningen till hakan, jag drar ner den, hon drar upp den, jag drar ner den... ja ni fattar... inför hela församlingen. Piiinsamt för en nioåring, kan jag säga... Men det var nog kul för dem som tröttnade att titta på brudparet.

Svar på tråden Pinsamheter under bröllop