• nilsso­nns
    Äldre 21 Aug 17:04
    1919 visningar
    7 svar
    7
    1919

    Äntligen gifta! 30 juli


    Hej på er!
    Nu är vi äntligen gifta och här kommer jag skriva ner dagen!

    Klockan 06:00 vaknade jag och kunde inte sova mer, låg och lyssnade på musik en stund och gick sedan och duschade och käkade lite frukost.
    Jag skulle vara på salongen klockan 09:00 och vi hade gått om tid. Efter mycket packande och fixande kom vi iväg till salongen där jag möttes av ett fatt med frukt och champagne gott!!
    Min duktiga frisör hette Maria och det var på en salong i centrala Göteborg.
    Hon rullade upp mitt hår så det skulle bli lockligt dagen till ära. Vid 09:30 då kom Johanna som skulle vara med mig hela dagen. Med facit i hand kunde jag ju faktiskt valt att ha två tärnor.
    Vi satt och pratade och fnittrade medan Johanna fixade sitt hår med hjälp av salongens verktyg som dom var så snälla att låna ut.
    Vi pratade lite om hur min sminkning skulle vara och Maria sa att hon bokat upp 1 timmes sminkning på mig, tyckte det lät galet men det tog faktiskt all den tiden om inte mer, hon var superduktig!! Vid 12:00 kom Lina, min tärna in men fick gå och köpa mat direkt åt oss. Inte för att jag fick i mig så mycket av all nervösitet som tog all plats i magen, men men lite fick jag i mig.
    Lite stressigt blev det när vi fick veta att salongen bara skulle ha öppet till 14:00 vilken gjorde att vi fick sätta igång alla med att hämta oss tidigare och att vi skulle kunna vara någonstans undertiden.
    Jag fick hjälp på med klänningen av Johanna, Lina och Maria, ja det krävdes tre stycken till det. Banden i snörningen var för långa så dom fick stackars Johanna klippa av och sitta och sy ihop, pust!

    Vi kördes då till Odd fellows där Johanna snabbt fick fixa Linas hår innan vi åter åkte i väg, till kyrkan denna gången.
    Blommorna som hade levererats till salongen var superfina men det hade blivit en miss, bara ett corsage fanns med istället för två så bestmannen fick vara utan.
    Pulsen hade ökat betydligt där jag och Lina stod i vapenhuset och väntade på att få gå in. Vår underbara präst Cecilia kom ut och pratade lite med oss sen var det dags.
    Dörrarna slogs upp och Mendehlssons march välkomnade oss. Det är svårt att inte bli rörd att att möta folks leende och glädjetårar så det finns risk att jag mest ser ledsen ut på filmen :) 
    Framme vid en liten trappa stod Niclas och Jonathan och väntade. Jag och Niclas gick sedan hand i hand fram till altaret. Då Hagakyrkan är stor och det är en ganska lång bit från bänkarna till altaret så valde vi att ha en fotograf med i kyrkan som stod framme vid oss, superduktig var hon!

    Psalmerna vi valde var Du vet väl om att du är värdefull och I denna ljuva sommartid. Johanna spelade Annies song så vackert på piano, Tack!!!
    I kyrkan gick det som väntat, vi sa Ja båda två :) Något som förvånade mig var att prästen bara sa våra förnamn, gjorde absolut inget men var inte beredd på det.

    Innan vi gick ut sjöng jag själv Kents Utan dina andetag medan Niclas gått fram och stod framför mig så att det verkligen blev tillägnat honom.
    När vi gick ut hade vi valt att spela "vår" sång på skiva, Chicagos You´re the inspiration.
    Därefter blev det såpbubbleblåsning på oss och lyckönskningar. Sedan for vi till trädgårdsföreningen med fotografen. Undertiden åt gästerna en piknic som Niclas familj varit så snälla och fixat.
    Fotograferingen gick jättebra och dom provbilder vi fick se såg jättefina ut.

    Efter fotograferingen mottogs vi vid Odd fellows där röda mattan hade rullats ut, kändes lyxigt!!
    Där blev det en skål i champagne och sedan var det dags att gå in och sätta oss.
    Maten var supergod även om den inte riktigt var som vi väntat oss. Gratinerade tigerräkor tycker iaf inte jag är samma som skagenröra men men.
    Huvudrätten var mycket god att alla verkar ha blivit mätta.
    Desserten var otroligt god även inte den heller var vad vi hade väntat oss. Mjölkchoklad pannacotta och vanilj pannacotta tycker jag inte är samma men men. Det spelar inte roll för maten var mycket god och vi är så nöjda.

    Valsen gick bra och verkade uppskattat därefter skar vi upp den goda tårtan sen var dansen igång med vår underbara  dj.

    Vi hade en underbar dag/kväll!!!
  • Svar på tråden Äntligen gifta! 30 juli
  • Syllis 2012
    Äldre 21 Aug 17:17
    #1

    Grattis! {#emotions_dlg.flower}

  • nilsso­nns
    Äldre 21 Aug 18:58
    #2

    Tack!! Skrattande

  • bumbib­jörn
    Äldre 21 Aug 19:32
    #3

    Vilken vacker brud du va! El kanske ska säga ni som brudpar;) låter som ni haften härlig dag! Grattis!

  • Winter­candle­s
    Äldre 21 Aug 19:32
    #4

    Låter som ni haft en helt otroligt underbar dag trots vissa småsaker som föll mellan stolarna.
    Grattis :)

  • august­i2012
    Äldre 21 Aug 19:44
    #5

    grattis :)

  • nilsso­nns
    Äldre 21 Aug 20:39
    #6
    bumbibjörn skrev 2011-08-21 19:32:36 följande:
    Vilken vacker brud du va! El kanske ska säga ni som brudpar;) låter som ni haften härlig dag! Grattis!
    Tack snälla!!! Skrattande vi hade en underbar dag!
    Wintercandles skrev 2011-08-21 19:32:56 följande:
    Låter som ni haft en helt otroligt underbar dag trots vissa småsaker som föll mellan stolarna.
    Grattis :)
    Tack! Skrattande allt kan tydligen inte bli perfekt men vi är nöjda trots allt
    augusti2012 skrev 2011-08-21 19:44:24 följande:
    grattis :)
    Tackar :)
  • nilsso­nns
    Äldre 22 Aug 10:04
    #7

    vill ni se mer bilder finns det på www.susannaniclas.brollopssajt.se

Svar på tråden Äntligen gifta! 30 juli