• Brudiframtiden

    Vad ska vi köpa?

    Ska på bröllop och vi känner brudparet väldigt ytligt. De bor inte i Sverige i vanliga fall men är hemma nu. VAD ska vi köpa? Vi vill inte lägga för mkt men ska lägga ihop med ett annat par...Tips? Bröllopet är nästa helg så det börjar bli bråttom!

  • Svar på tråden Vad ska vi köpa?
  • Brudiframtiden

    De bor i USA. Jag har inte en aning om hur länge de ska stanna eller om de ska flyga hem med allt...men de har väl inte så mkt val...

  • sollan

    Tänkte ochså på upplevelse, men som sagt så beror de klart på ifall de har möjlighet att utnyttja den?

  • RogerJenny

    Ett presentkort kanske, om det finns möjlighet så kan du ju kolla upp vad det finns för affärer i den stad som dom bor i och kanske kontakta dom via nätet.

  • Just Me

    Present kort på ett restaurang besök i den stad där de är under o efter bröllopet?
    De kanske hinner gå o käka innan de flyger tillbaks igen....

  • majflicka
    Bra förslag!

    Vi var i liknande situation härrom året med ett brudpar som var i Sverige sin bröllopsvecka o sen begav sig utomlands igen o vi gav dem presentkort på operahuset i deras hem stad, en slags "konsertprenumeration" kan man säga. Vi hann ej få hem det utan det skickades hem till dem o så skrev vi ett kort om det till dem som de fick på brölloper. Var mkt uppskattat! Man får såklart tänka till vad brudparet i fråga har för intressen men grundidén går ju att upprepaFlört
  • Brudiframtiden

    Tack för förslagen...Problemet är att vi inte känner dem..det är min sambos gamla barndomskompis lillasyster...Inte en aning om deras intressen eller ens vilken stad de bor i..jag har aldrig täffat dem ens. och som sagt, jag vet inte hur länge de är kvar i Sverige...gaaah....jobbigt detta...

  • Just Me
    Brudiframtiden skrev 2011-08-22 21:47:42 följande:
    Tack för förslagen...Problemet är att vi inte känner dem..det är min sambos gamla barndomskompis lillasyster...Inte en aning om deras intressen eller ens vilken stad de bor i..jag har aldrig täffat dem ens. och som sagt, jag vet inte hur länge de är kvar i Sverige...gaaah....jobbigt detta...
    Nå då skulle jag köra på något enkelt, typ presentkort på en upplevelse eller restaurangbesök.
    Eller t ex ett presentkort på en fotobok på ngn utav internetsajterna?
    Så kan de göra en fotobok på sina bröllos bilder?
  • aniara
    Januaribruden skrev 2011-08-22 07:59:17 följande:
    En ballongflygning över stockholm hade dem säkert uppskatta! Men jag har ingen aning om vad det kostar...
    Just ballongflygning ær lite knepigt eftersom det krævs en viss sorts væder. Nær man bokar in sig på ett datum har man ingen garanti før att man kommer att flyga då, det kan bli instællt med kort varsel. Det kænns som en olæmplig gåva till någon som bara ær i Sverige en kort tid. Annars tycker jag upplevelser ær bra, och man kan ju gærna ge något som de kan uppleva næsta gång de kommer till Sverige (ex næsta sommar?).
  • EllaBella

    Matchande morgonrockar, finns i olika prisklasser mellan 500 - 2000 kr/st
    Skänka en summa i deras namn till läkare utan gränser eller annat välgörande ändamål
    En kokbok med klassiska svenska rätter + förkläden
    Presentkort på Ikea (finns ju i många stora städer i USA) 

  • BlomAnna

    Skänka lite pengar i deras namn till en trevlig välgörenhetsorganisation kanske?

  • Nudax
    Brudiframtiden skrev 2011-08-22 21:47:42 följande:
    Tack för förslagen...Problemet är att vi inte känner dem..det är min sambos gamla barndomskompis lillasyster...Inte en aning om deras intressen eller ens vilken stad de bor i..jag har aldrig täffat dem ens. och som sagt, jag vet inte hur länge de är kvar i Sverige...gaaah....jobbigt detta...
    Nu har ju inte det här med dig att göra, men jag måste ändå skriva ut min förvåning över hur folk tänker när de bjuder in till bröllop!? =P Varför i hela världen bjuder de in så "avlägsna" personer funderar jag över. Men så är jag också en sådan som inte heller vill bjuda in avlägsna kusiner etc... vill sitta påmitt bröllop och känna att jag tittar ut över folk jag känner och som känner mig väl. Låter ju som om detta par är ett sådant som bjudit in typ 200 pers...

    Över till din fundering: förstår att det känns jättesvårt med present då. Känner ni någon/har kontakt med någon som känner dem lite bättre som ni kan få tips av? Eller om de gjort någon önskelista? Känns ju som om de har ett så pass stort bröllop att de borde gjort en lista alternativt ha en toastmaster/madame man kan fråga?
  • Nudax
    BlomAnna skrev 2011-08-23 14:39:43 följande:
    Skänka lite pengar i deras namn till en trevlig välgörenhetsorganisation kanske?
    åh, perfekt idé! =)
  • Brudiframtiden

    Bröllopet var för två veckor sedan.- Vi köpte ett presentkort på ikea som går att nyttja i USA!

Svar på tråden Vad ska vi köpa?