• Liv
    Äldre 21 Aug 12:52
    14539 visningar
    25 svar
    25
    14539

    Var hittar jag bröllopssmycken?

    Jag är nu inne på jakten efter passande smycken till bröllopsdagen. Jag har varit och kollat runt lite men inte hittat det jag söker. Glitter har ett alternativ jag överväger, men jag var itne helt såld på det hela. Någon som har någt bra tips på butik i Stockholm eller en internetbutik som säljer smycken för bröllop?

    Det som jag upplever är svårast att hitta är halsband. Jag är ev. ute efter strass, som inte är "för mycket", utan ganska enkelt och avskalat och med guldfärgad i botten eller liknande, alltså inte helt igenom silver. Hoppas ni förstår vad jag menar. Eventuellt att något enkalre pärlhalsband med gulddetaljer kan var något.

    Jag är alltså inte ute efter äkta vara... Har inte de pengarna.

    Tips?

  • Svar på tråden Var hittar jag bröllopssmycken?
  • Anna Kareni­na
    Äldre 6 May 14:52
    #11
    www.Lyckogram.se har vackra smycken. De kan också tillverka om du har egen idé!Hjärta
  • Anna Kareni­na
    Äldre 6 May 14:54
    #12
    Anna Karenina skrev 2013-05-06 14:52:56 följande:
    www.Lyckogram.se har vackra smycken. De kan också tillverka om du har egen idé!Hjärta
    De har alltså smycken med silver + kristall i valfri färg + kristallpärlor. Jättesnyggt och kul att ha kvar efteråt eftersom det står något skrivet med morse-kod. KOlla på deras hemsida!
  • Äldre 7 May 10:22
    #13

    Ett alternativ är att låna finsmycken av ens mamma/moster/mormor etc, då blir ju smyckena lite mer personliga. Jag hittade mina i en secondhand shop i stockholm, blev helt kär. Så det finns ju lite vintage butiker man kan besöka där smyckena kostar lite mindre men är ändå äkta. I annat fall så tycker jag Glitter som sagt har fina fusk smycken med mycket strass och pärlor.

  • Fial8
    Äldre 7 May 10:28
    #14

    Antikt, gammalt och nytt på Mäster Samuelsgatan 11 är den enda rätt stället.
    Jag gick dit, förklarade vad jag skulle ha på mig, håret etc, sa vad jag gillade/inte gillade och gick därifrån 10 minuter senare grymt nöjd.
    http://www.vintagekartan.se/059513/Antikt_Gammalt_och_Nytt

  • Äldre 7 May 11:11
    #16
  • Äldre 7 May 11:56
    #17

    etsy.com kan man hitta mängder av både billiga och dyra smycken. Det är en site där folk över hela världen säljer handgjorda saker och vintage. Där kan man verkligen hitta riktigt orginella grejer till bra priser. Köpte mina brudhandskar och bolero i svart spets därifrån och är galet nöjd. Just nu letar jag för fullt efter örhängen...

  • Angeli­ca och Engin
    Äldre 7 May 18:20
    #18

    dyrberg/kern har jätte vackra smycken för en bra peng.

  • Star03
    Äldre 22 May 22:35
    #18

    Hej, www.novaparldesign.se har prisvärda vackra pärlsmycken i olika modeller.
    Detta set är fint, både lite pärlor och glitter!!
    webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=203



     
  • Himla
    Äldre 21 Sep 08:04
    #19

    De har en billig strassmyckesbutik i Hallunda centrum med massor av alternativ. Åker ofta dit bara för att handla. Sedan har de en smyckesbutik långt upp på Drottninggatan, förbi pub etc på vä sida som är som ett hål i väggen typ ;)

  • Äldre 2 Oct 14:26
    #20

    Kolla in PerlStoft, www.perlstoft.se
    Där kan man få det som man vill!
    Det är lätt att tro att dom bara gör pannband till häst men dom gör mycket på beställning. 
    Det är bara att säga hur man vill ha det, skicka en bild tex så gör dom efter önskemål.
    Tyvärr finns inte allt i shoppen men det är ju som sagt bara att kontakta dom. Så jäkla snyggt och inget är massproducerat som det mesta är idag vilket innebär att du kommer att känna dig unik :)
    Själv är jag jättenöjd med mina smycken :D

  • Äldre 9 Nov 15:52
    #21

    Glimrra.se är en hemsida jag rekommenderar till alla jag möter! Titta in och du kanske finner någonting som faller sig i smaken :D

  • Äldre 10 Nov 19:30
    #22
  • Äldre 10 Nov 22:02
    #23

    www.haircomesthebride.com/bridal-jewelry/

    Har en hel del fina saker

  • Äldre 10 Nov 22:03
    #24
  • Äldre 11 Nov 09:23
    #25

    Jag hoppas att TS har hittat sina smycken då tråden är från 2011 Flört

Svar på tråden Var hittar jag bröllopssmycken?