• Margaux

    Min möhippa!!

    Ja ni... Så sitter man här rätt skakig efter en högst fuktig dag igår.
    Jag har sett att det är många som inte önska hippa här inne på BT och till viss del kan jag förstå det då de flesta säkert vill slippa skämma ut sig vilket verkar vara huvudfokus på mångas arrangement.

    Sån var inte min dag!

    Jag skulle på lunch till en väninna kl 12, efter att ha legat sjuk hela veckan var det säkert en del nerver hos min kompisar om det skulle bli något överhuvud taget... Jag hade i alla fall inte en tankt på att det kunde vara så att det skulle bli möhippa just den dagen! Kom dit och hade sett fram emot att se min väninna jättemkt eftersom det var ett titet tag sen, kommer in och ser att hon inte alls dukat till 2 utan till många fler.... fortfarande fattar jag inte*trög*!
    Kommer runt hörnet och där är de, mina bästa vänner och min syster som flugit upp för anledningen!
    Fick det första av allt för många glas Champagne och så brunch.....
    Satt där i solskenet och myste i 2 timmar och då skulle vi dra vidare. Vi reste hem till min tärna och där hade de fixat in Norgesmästaren i Chokladkonst och konditori. Hon höll chokladsmakning och sen hade vi tillverkning. Mousse och praliner och annat smarrigt. Vi smakade resultaten med olika dessertviner, och jag har fått med mig gudomligt vackra chokladpraliner hem.....

    Efter kursen så fick jag måla en oljemålning av min kära m2b.... som kom med shots! Det var inte jättebra för efter det så var jag lite ut av kontroll. Efter en tur i hängmattan och på toaletten så fick jag hämta mig tillräckligt att det kunde bli middag! Mina kära vänner hade jobbat flera dagar med maten och det var fantastiskt(dessvärre lite bortkastat på mig som var lite för full.. men alla de andra fick ju njuta...). Vi fick en 4 rätters meny med tillhörande viner!
    Färska pilgrimsmusslor med stekt foie gras, serverat med en mogen riesling
    Lammlår med sellerirotpurré och rotgrönsaker, med mogen Bourgogne och ett amerikansk kraftpaket
    ost
    Nigellas chokladkaka med hallon och grädde med en fransk röd sötvin.

    Efter middagen började klockan närma sig 12 och vi drog vidare ut och dansade till 3!

    På det stora hela en väldigt bra dag! Det var 2 gravida med oss som lämnade oss efter middagen! Vi skulle egentligen varit på salsakurs också men pga av min sjukdom så skippade de den "jobbiga" aktiviteten och schemat var tätt nog ändå!



    Inte det bästa kortet men det är taget med iphonekamera..... De med rött på är med en mörk ganache med chili, de andra fyllda med karamell!
  • Svar på tråden Min möhippa!!
  • Margaux

    Jag är som sagt rätt bakfull så ursäkta alla skrivfel.....

  • Lisa201109

    Låter som en fantastisk möhippa! Förutom fylledelenGlad, men så kan det gå ibland, framför allt om man varit sjuk innan. Du var tillräckligt medveten för att memorera menyn i alla fall, det är inte fy skam. 

  • Margaux

    Hahaha.... Det sitter i ryggmärgen.. Men missade helt alla viner! Fast de har jag också kort på!!

Svar på tråden Min möhippa!!