• vitvå2011

    Bröllop på Mallorca 2012

    Hej!
    Någon som gift sig i Palma?
    Vi ska gifta oss nästa år i Palma. Har tänk oss utomhus. Någon som vet en liten "skyddad" plats där det inte är så mycket folk och rörelser?
    Var in på Svenska kyrkans hemsida och så att det fanns en kvinnlig, svensk fotograf de tipsade om. Ågon som har erfarenhet av hene och ett ungefärligt pris? Eller om någon kan tipsa om en annan fotograf?
    Finns det bra florister i närheten att bara kunna gå in och köpa fina blommor?

    Vi ska ha ett enkelt bröllop med endast våra två barn närvarande.

    Tar gärna emot råd och tips och berättelser..

  • Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2012
  • Madrida

    Hej!
    Jag vill också gifta mig på Mallorca 2012, men hade tänkt mig på stranden eller i en trädgård.
    Jag har läst lite i en tidigare tråd om bröllop på Mallorca där man kan hitta ganska bra information. Kolla där så kan dom säkert hjälpa till för det verkar som de flesta där ska gifta sig på Mallorca i augusti i år.
    Tråden heter "Bröllop på Mallorca 2011".
    Hoppas du får hjälp!
    Kul att det är fler som ska gifta sig där! Det är bra med tips och hjälp från andra!

  • vitvå2011

    Hej och tack..

    Varför vi inte kan välja en strand så beror det på att vi inte kommer att ha med oss några bröllopsvittnen.
    Eftersom att vi inte har det så måste vi välja Palma men det finns väl fina platser där med..

  • chesa

    Ni kan gifta er i Svenska kyrkan, det finns en jättetrevlig präst där, jag döpte min dotter där..=)

  • vitvå2011

    Någon som har tips på bra fotograf, frisör och make up?

  • vitvå2011

    Annikaf: är du svensk?
    Finns det någon prislista för uppsättning av hår?

    Ligger din salong långt från Svenska kyrkan på Mallorca?


     

  • Annikaf

    vitvå2011 - jag har skickat ett pm till dig! :)

    /Annika 

  • Jeram

    Åh, spännande att hitta denna tråd! Vi hade tänkt ha ett litet bröllop på hemmaplan med bara närmaste familjen, men har nu börjat fundera på att dra iväg till Mallorca, bara vi två utan barn, och gifta oss där istället. Vi kommer förvisso inte heller ha några vittnen med oss, så jag antar att vi inte heller kan dra iväg för långt från själva kyrkan. Jag ska gå ner till någon resebyrå idag och kolla ungefär vad en 5-7 dagars resa till Mallorca kan kosta i maj, då vi tänkt gifta oss.

    Hur långt har ni andra kommit i er planering?

    Och Annika, du får gärna skicka PM till mig också!

  • vitvå2011

    Jeram:
    Vi ska boka präst när de släpper tiderna i oktober.
    Preliminärt bokat frisör och fotografering.

    Vi kommer bara att vara vi och våra två barn. Känns lite trist att inte få fira med någon på kvälllen men det är så vi vill ha det., enkelt men ändå så stort för oss.

    Ska väl boka in någon middag på kvällen då vi inte är så sugna på att gå tillbaka till allinclusivebordet på Sunwing i Alcudia;)

  • Jeram

    Nu har vi kommit en rätt bra bit på vägen! Resan är bokad, mor- och farföräldrar vidtalade (eftersom barnen ska bo hos dem under tiden) och tid för vigsel är bokad! Skön känsla!

    Jag kommer nog att boka Johanna Gunnberg som fotograf. Någon som känner till något om henne? Har varit inne på hennes sida och bilderna ser helt ok ut. Annars tar jag tacksamt emot andra tips om duktiga fotografer på Mallorca!

    Söker också tips om någon duktig människa som fixar hår och smink. Har fått tag i några personer (varav Annikaf är en), som verkar bra men det är alltid bra med andras personliga erfarenheter!

  • vitvå2011

    Vi har också bokat till dne 1 aug.

    Har bokat JOhanna som fotograf och Annika som frissör och make up.

    Längtar massor.

    Nu funderar jag på blommor var man ska hitta det och även var middagen på kvällen ska ske. Inge vidare sugen på att åka tillbaka till Allinclusivebuffen med familjen som nygift;)

    Någon som har tips på bra men ganska barnvänliga restauranger med god mat och bra service.

  • Två ska bli tre

    Åhh.. Kul tråd!
    Vi ska också gifta oss på Mallorca men 2013

    Vitvå2011: Vilket hotell har ni bokat?

  • vitvå2011

    Vi har bokat i Alcudia, Sunwing Resort. VING!
    Bott där förut och det är det bästa när man har med sig två ganska små barn. 3,5 & 5,5 år är de då.

  • Jeram

    Spännande att vi har kommit en bra bit på vägen. Jag har inga förslag på barnvänliga restauranger, men söker också förslag på überromantiska restauranger gärna vid vattnet som inte alls behöver vara barnvänliga eftersom vi lämnar barnen hemma. Vi kommer att vigas i Palma och bo i Santa Ponsa, så någonstans inte alltför långtifrån något av de ställena.

  • lillis07

    Är i funderingsstadiet på  att vi ska "slå" till o gifta oss i Palma aug 2012 med endast våra barn som närvarande. Har inte tittat runt så mkt här på nätet så har många funderingar ang. frisör, make up,blommorna som Svenska kyrkan ordnar och hur långt det är mellan Alcudia o Palma och vad en taxi kan kosta???
    Är det någon här ute som kan ge lite tips. Har försökt o få tag på fotografen Johannan men utan o lyckas, någon som vet hur mycket hon tar för lite bröllopsfoton.?
    Hade helst velat gifta oss på stranden i Alcudia men vi har inga vittnen med oss,,någon som vet om guiderna brukar ställa upp som vittnen??

    Oj det blev mycket frågor....

    Tack på förhand.

  • Mallisbröllop2012

    Hej hej, här kommer en till som planerar bröllop på Mallis 2012, juni närmare bestämt!! Kul att läsa om allas planer!


    Vi tänker åka ner med våra två barn samt våra föräldrar, har tänkt boka genom Fritidsresor eftersom de flyger från en närliggande stad, skönt att slippa åka till Sthlm! Vi siktar på Alcudia, hotellet blir Paraiso de Alcudia.


    Har varit i kontakt med en tjej som heter Linda Clarin ang. håruppsättningar, o mailat fotografen Johanna Gunnberg men ej fått svar där än, hoppas på det bästa! Har även varit i kontakt med sv kyrkan, verkar vara bra service där!

Svar på tråden Bröllop på Mallorca 2012