• Anonym (rödgråtna  ögon)

Som jag har gråtit...

sen igårkväll, råkade se en konversation jag inte skulle sett men han får skylla isg själv. Skyltar man med det mer eller mindre så blir det ju så.

Det som står däri stör mig otroligt mycket, det är ett gammalt ex, mycket gammalt dessutom för flera år sen, över 20. Men dom har snackat om massa grejer senaste månaderna så jag blir  alldeles mörkrädd och då planerar vi för bröllop, men det han skrivit till henne ingick då inga bröllopsplaner i. Jag frågade vad han höll på med och en hel del är inte heller sant som står där, vilket stör mig ännu mer.

Jag fick till svar att han älskar ju mig, jag är hans lilla älskling osv- Men vad vet jag......

Hon uppmuntrar honom att göra det han känner (och detär itne att gifta sig då eftersom han inget sagt, utan att lämna mig) och han tror att hon kommer flytta dit han söker jobb, hankommer få veckopendla så jag frågade hoonom om han ätnket bo med henne på veckorna och oss på helgerna. ??

Ja, klart jag undrar!

Har idag ringt till henne för jag får det inte ur skallen, sa till henne att hälften av det som han skrivit inte är sant, vill inte gå in på vad.....och så lite om det med jobbet.

Nej, hon är inte intresserad, hon har sitt och har inga planer på att flytta på sig. Och hon skulle avsluta, var bara kul att få kontakt igen tyckte hon ochjo, hon hade ju känt att han menade nåt, men hon menar inget. Hoppas verkligen att det är så. Blir så ledsen.......

Men nu känner jag att jag får nån sorts kontrollkånsla, att jag vill kolla honom hela tiden. Vill ju verkligen veta att dom inte pratar sånt mer. Själlvklart tycker jag det är oki att prata om alldagliga saker men inte om det dom pratat om.

Om det varit tvärom hade det varit slag på stora trumman tills det var utrett och personen i fråga raderad......

Bespara  mig taskriga kommentarer för jag är så ledsen och magen ballade ur direkt, känner ingen hunger och mår bara skit.

Jag trodde han älskade mig!

Att bryta vill jag inte, det blir så jobbigt, vi har 4 barn och hon menade att han var ju i princip redan gift, har man 4 barn så har man ju ett engagemang för lång tid framöver och nånting måste man ju känna för den personen annars skaffar man väl inte 4 barn.

Jaja, så är det iaf och det är inte kul att sitta här med svullna rödgråtna ögon då vi väntar gäster i helgen.

• Svar på tråden Som jag har gråtit...
  • raring

Usch, vet inte vad man ska säga, men jag hade nog också fått kontrollbehov... Hoppas det känns bättre snart!

• Dejli

Fy så fruktansvärt. om ni har fyra barn så låter det ju som att ni varit ihop ganska länge. Kan det vara kalla fötter? Även om man har barn ihop så är det ju ett annat engagemang att gifta sig med någon, och det kanske gör honom nervös?

Hur som helst så förstår jag att ni behöver reda ut detta. Kanske gå till familjerådgivning och prata? Innan det "svalnar" för mycket, för då är risken att det blir något som ligger och gnager under ytan och kommer upp som en ful varböld senare. När är ert bröllop planerat? Lite varningsklockor ringer ju för mig när han i samband med detta sökt ett jobb som innebär veckopendling...

• bumbibjörn

Fy stakare! Lider verkligen med dig! Kan du inte sätta dig ner med honom i lung & ro & prata? Säga det att du inte vet vad du ska tro & att du är skitledsen. Fråga vad han menar med detta? Varför han inte talade sanning & varför han inte sa att ni skulle gifta er? Så här kan du iaf inte ha det! Bra tips med familjerådgivning... Han kanske har en förklaring som kan göra det lättare för dig?! Jag vill bara skicka dig en stor styrkekram!!!

• Nanna

Jag tror att du får säga till honom (om du inte redan gjort det) att du tappat tilltron på honom lite och att han får ta och visa att han verkligen vill. Samtidigt så tycker jag att du fortfarande ska ha koll.

Se detta i första hand som ett test för att du ska vara säker på att det är ni. För älskar han dig så var det helt enkelt "inget"- utan bara han som hade lust att försköna saker o ting för henne utan att han menar det egentligen.

Men jag hade nog varit på min vakt.

Skickar dig en stor styrkekram!!!!!!!! 

• Anonym (rödgråtna  ögon)

Hej!
    Ser att jag skrivit som en kratta.....var upprörd och skrev lite väl fort.

Jodå, vi har pratat och pratat och pratat och han kommer allt få visa att det verkligen är vi. Men jag känner ju mig som värsta kontrollfreaket nu, jag är ju inte sån annars, men kan inte låta bli att kolla varje kväll och det är så sjukt jobbigt.
    Han talade om för mig att det är så han känner ibland och det gör ju ont att höra såklart. Han känner så när det är jobbigt, att han vill lämna mig då, och jag fattar inte för jag kan oxå tycka det är jobbigt ibland, vi har ju fyra barn och det är lite att göra. Men inte funderar jag på att lämna honom då, man får ju ta tag i det som är jobbigt och gå vidare, kämpa på och göra det bästa av det som händer. Klart att det är jobbigt ibland, alla vill ju olika och alla vill ha sin del av kakan (oss föräldrar).

Det där han sagt till henne stör ju mig grymt mycket och jag frågade om det var saker han hade som var hemliga, som sgelbåt osv, eller att han skulle ha jobbat iväg när jag var bortrest, han hade ena barnet hemma då och jag VET ju att han inte var och jobbade då. Sånt blir jag arg på. Men han har inte sagt det.....och jag kan fortfarande plocka fram det för han vet inte hur man tar bort det......

Men men, vi kämpa på och dom har inte pratat sen dess så jag tror ju på tjejen för hon sa att hon inte var intresserad och skulle lägga ner det och inte prata med honom,

Kram och tack för ert stöd!

Svar på tråden Som jag har gråtit...