• katari­narask
    Äldre 19 Aug 13:52
    4842 visningar
    9 svar
    9
    4842

    Blått tema

    Varit inne på lila tema men börjar nu gå över till blått tema istället. Vitt och blå, mer kornblå eller blåa färgen som är i blå rosor. Är det någon som har bilder på blått tema? Gör inget om ni har fler färger med i temat (t ex blått, vitt och silver......)

  • Svar på tråden Blått tema
  • Trinis
    Äldre 19 Aug 15:01
    #1

    Jag hjälper dej "puffa" lite. Jag är weddingplanner till min bror och svägerska. Dom skall också ha blått (Italien Blue) och silver-tema. Jag har börjar lite med inbjudan. Jättesnyggt med blått och silver tycker jag.
    Jag tycker det är lite svårt med blåa blommor. Dom vill ha en stark blåfärg, inte ljusblå eller lila-blå. Men jag har hittat en blomma som skall användas till bordsdekorationer tror jag. Det är en infärgad kryssantemum.

  • Flodis Hjärta­t
    Äldre 19 Aug 15:11
    #2

    Vi har vitt, blått och silver.


     


    jag kör på blåa-siden rosor i buketten. Tärnan har vit bukett och blå klänning. Blå skor, Blå slips till bestman, Blå inbjudningar , blått vigselprogram och festhäfte. Vita bordsdekorationer så att det i nte blir för mcyket. Restaurangen har dessutom blå klädda stolar så det blir perfekt. kommer bli super fint!

  • katari­narask
    Äldre 19 Aug 20:10
    #3
    Trinis skrev 2011-08-19 15:01:56 följande:
    Jag hjälper dej "puffa" lite. Jag är weddingplanner till min bror och svägerska. Dom skall också ha blått (Italien Blue) och silver-tema. Jag har börjar lite med inbjudan. Jättesnyggt med blått och silver tycker jag.
    Jag tycker det är lite svårt med blåa blommor. Dom vill ha en stark blåfärg, inte ljusblå eller lila-blå. Men jag har hittat en blomma som skall användas till bordsdekorationer tror jag. Det är en infärgad kryssantemum.
    Ja det var en fin blomma
  • fruhga­n
    Äldre 19 Aug 20:58
    #4
    Trinis skrev 2011-08-19 15:01:56 följande:
    Jag hjälper dej "puffa" lite. Jag är weddingplanner till min bror och svägerska. Dom skall också ha blått (Italien Blue) och silver-tema. Jag har börjar lite med inbjudan. Jättesnyggt med blått och silver tycker jag.
    Jag tycker det är lite svårt med blåa blommor. Dom vill ha en stark blåfärg, inte ljusblå eller lila-blå. Men jag har hittat en blomma som skall användas till bordsdekorationer tror jag. Det är en infärgad kryssantemum.
    Om du är ute efter blå blommor så finns även blåklint och delphinium och blå hortensia.
    Ta då blåklint som verkligen är blå, en del av dom kan skifta åt lila men det finns blåklint som verkligen är blå.
  • fruhga­n
    Äldre 19 Aug 21:02
    #5

    Lite bilder på bord med blått ( dock inte med hela dukningen men delar):



  • Kattpo­et
    Äldre 19 Aug 21:27
    #6

    Vi hade vita  knoppa  lakan med en pappersduk som vi klippt till löpare på mitten och  sedan stora buketter  med  blå lupiner, det var väldigt vackert.

  • katari­narask
    Äldre 20 Aug 12:18
    #7

    Ursäkta om jag låter dumm, men vad menas med knoppade lakan?

  • Äldre 20 Aug 12:19
    #8
    katarinarask skrev 2011-08-20 12:18:00 följande:
    Ursäkta om jag låter dumm, men vad menas med knoppade lakan?
    Det är ett lakan som man kan köpa billigt på IKEA och som heter "Knoppa"
  • Äldre 20 Aug 12:42
    #9

    Du kanske vill ha bilder på medlemarnas blå bröllop, annars finns det massor med bilder om du googlar på tex "blue wedding". :)
    www.google.se/search%20wedding&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi&biw=1680&bih=898

Svar på tråden Blått tema