Vad gör ni på eran bröllopsdag?
Jag ska gifta mig för andra gången nästa sommar och har börjat fundera en hel del på vad man ska göra på festen. Första gången som jag gifte mig så var jag 21 år och gravid i fjärde månaden ( Hon som låg i magen fyller 22 år om en vecka ). Vi gifte oss i kyrkan och sedan åkte vi hem till mina föräldrar. Där åt vi middag och drack kaffe med bröllopstårta ( vi var ca 20 st ). Därefter åkte vi hem till oss. Bröllopet var kl 13 och vi var hemma hos oss vid 19 tiden igen. Inte så kul....
Denna gången ska jag och min sambo gifta oss utomhus. Vi har hyrt en lokal som vi ska ha festen i. Jag och min sambo planerar och denna gången tycker jag att det är roligare för det finns så mycket att göra som jag inte gjorde första gången. Första gången hyrde jag min klänning och beställde min bukett. Det var nog allt tror jag medans den här gången ska jag ordna allt själv.
Jag vill inte ha några lekar och sådant men jag vill gärna höra hur ni andra har tänkt er eran fest.
Vad gör man under middagen (vi ska ha buffé) och tar man kaffet och tårtan direkt efter maten?
Vi tänkte ha dans med Spotify musik.
Öppnar man presenterna på festen och i såfall när?