• zandri

    Hur ska vi ta oss från kyrkan till festen???

    Inser att vi ännu inte löst transportfrågan, och det är bara 37 dagar kvar till the day!!


     


    natten och morgonen innan vigslen tillbringar mannen med sin bestman och sin marskalk. jag trillbringar med min tärna och mina små näbbar. Till kyrkan körs killarna av marskalken. Vi tjejer tar oss dit med hjälp av min tärnas sambo (som även ska kompa på piano i kyrkan när hon ska sjunga)


     


    Sen har vi tänkt fotografera oss efter vigslen, så vi stannar kvar (foton ska tas vid kyrkan) efter att gästerna har åkt mot festen. Det är 6 mil mellan kyrkan och lokalen. så vi har en timme med brudföljet och våra två fotografer. (under tiden underhålls gästerna i festlokalen av skumpa och tipspromenad)


    Sedan hade vi tänkte att jag och min då nyblivna man ska åka själva till lokalen, och min tärna och näbbarna fotograferna (släktingar) och bestmannen åker i en annan bil efter. (våran marskalk åker iväg till ett annat bröllop efter fotograferingen)


    Men inser nu att vi inte har något transportmedel... I värsta fall skulle vi alla kunna åka tillsammans men då skulle det kräva en storbil, typ en limo (hade jag ju iiiinte tackat nej till!)


    Men vi har inga pengar att hyra bil med chauför, och ingen annan har vi. Känner ingen med stora fina bilar. Och gästerna har åkt..


     


    Har ni några idéer på vad vi kan göra???

  • Svar på tråden Hur ska vi ta oss från kyrkan till festen???
  • hannalee01

    JAG KOM JUST HEM FRÅN MIN VÄNS BRÖLLOP HÄR I STOCKHOLM....


    OCH LIMOUSINEN DOM HADE BOKAT VAR JÄTTE FIN....TILL ETT VÄLDIGT BRA PRIS MED SUPER TREVLIG CHAUFFÖR....TROR DET VAR 4000 KR FÖR 3 TIMMAR MAN FICK HA BILEN OCH DOM BJÖD PÅ GARAGE FRAM OCH TILLBAKA


    JAG KAN VERKLIGEN REKOMMENDERA DOM....MÅNGA TAR JU SÅ MYCKET BETALT SÅ DET ÄR VÄL JÄTTE BRA ATT BETALA MINDRE ÄN VAD MAN BEHÖVER  =)


    ACLASSLIMOUSINE HETER FIRMAN


     


    HÄLSNINGAR//HANNA

  • zandri

    Ja limousine hade varit fantasiskt (och lite av en dröm) Men för att se till verkligheten så är 4000 en summa vi inte ens kan se fram till :( Vi har en budget på 20.000 på hela bröllopet ...


     


    Sen bor vi inte i Stockholm, utan i Skåne.. Men tack för idéen!

  • Fröken Emma

    i dessa lägen måste man utnyttja bekanstskapskretsen.
    Nån känner nån som känner en bonde med traktor.... ;) Du förstår va jag menar.
    kolla blocket. köp nått ni kan sälja degen efter för lika mycket.

    Eller helt enkelt be nån av gästerna att stanna kvar under fotograferingen.

  • Mogen

    Våra vänners 20 åriga son ska vara våran chaufför och använda våran egen bil. Visst har vi råd med en flottare bil men vi tycker att det är onödigt. Dessutom ska chauffören hålla sig tillgänglig för att eventuellt köra hem våra gamla föräldrar om dom nu vill hem tidigare. Och på natten ska han köra oss till vårat hotell.

    Så här tänker vi lösa det, kanske det ger dig några idéer, lycka till.

Svar på tråden Hur ska vi ta oss från kyrkan till festen???