• AlwaysAndForever2012

    Grönt tema. Någon som har tips på sidor med grönt?

    Hej, jag har tänkt ha limegrönt i temat. även lite inslag av starkare rosa. men mest grönt. har ni några tips med sidor för dekorationer med grönt och kanske nåt rosa?

  • Svar på tråden Grönt tema. Någon som har tips på sidor med grönt?
  • Kattpoet

    Jag har ingen bild på det men en Amerikansk  vän  hade  olika gröna nyanser  och rosa nyanser och det var så himla snyggt, det såg inte så platt ut som två eller 3 färger kan göra.

     

  • Nudax

    SKa också ha grönt =) Men inte rosa. Tips för att hitta inspirationsbilder är helt enkelt att googla på "Wedding green pink" - fick upp massor då:

    www.google.com/search&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=en&tab=wi&biw=1280&bih=619

  • Millan1984

    Jag(vi) ska också ha limegrönt och rosa..och vitt...så jag är nyfiken också

  • AlwaysAndForever2012

    verkar nästan omöjligt att hitta det man behöver i rätt gröna..eller gröna alls :(
    Verkar som jag får byta tema..vet inte hur det ska gå. för jag är grön i själen.. vill ha liv.
    fast samtidigt vintern vill jag göra varm..så kanske gå göra tema med guld och rött?
    är svårt. ska gifta oss ibörjan av februari..
    har därför lite bråttom att bestämma färger för vi behvöer vill skicka inbjudan i oktober, och ska ha samma färgtema där, samma färgtema i tårta osv..å allt sådant ska beslutas rätt snart ju..ii

  • Nudax
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-08-21 15:25:35 följande:
    verkar nästan omöjligt att hitta det man behöver i rätt gröna..eller gröna alls :(
    Verkar som jag får byta tema..vet inte hur det ska gå. för jag är grön i själen.. vill ha liv.
    fast samtidigt vintern vill jag göra varm..så kanske gå göra tema med guld och rött?
    är svårt. ska gifta oss ibörjan av februari..
    har därför lite bråttom att bestämma färger för vi behvöer vill skicka inbjudan i oktober, och ska ha samma färgtema där, samma färgtema i tårta osv..å allt sådant ska beslutas rätt snart ju..ii
    Svarade dig i den andra tråden också...

    Ska ni skriva ut inbjudningskort etc själva eller ska ni trycka?
    Vi ska skriva ut allt själva och jag tycker jag hittat ett snyggt tema till såväl inbjudningskort som placeringskort, festhäfte etc etc.... Om du är riktigt snäll kan du få använda mina mallar ;P
  • Nudax
    Nudax skrev 2011-08-21 21:31:38 följande:
    Svarade dig i den andra tråden också...

    Ska ni skriva ut inbjudningskort etc själva eller ska ni trycka?
    Vi ska skriva ut allt själva och jag tycker jag hittat ett snyggt tema till såväl inbjudningskort som placeringskort, festhäfte etc etc.... Om du är riktigt snäll kan du få använda mina mallar ;P
    Jag har också grönt (bla. lime/äppelgrönt) som tema alltså...
  • AlwaysAndForever2012
    Nudax skrev 2011-08-21 21:31:38 följande:
    Svarade dig i den andra tråden också...

    Ska ni skriva ut inbjudningskort etc själva eller ska ni trycka?
    Vi ska skriva ut allt själva och jag tycker jag hittat ett snyggt tema till såväl inbjudningskort som placeringskort, festhäfte etc etc.... Om du är riktigt snäll kan du få använda mina mallar ;P
    òh, det lät ju jättebra det är det billiga alternativet va? det får du gärna skicka till mig så jag kan kika på.. har en liten 1åring också så det är fullt upp hela tiden..underlättar så bra med lite hjälp härifrån..
    Vad har du för papper då?
  • Nudax
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-08-21 21:42:15 följande:
    òh, det lät ju jättebra det är det billiga alternativet va? det får du gärna skicka till mig så jag kan kika på.. har en liten 1åring också så det är fullt upp hela tiden..underlättar så bra med lite hjälp härifrån..
    Vad har du för papper då?
    Vi har inte skickat efter eller köpt papper ännu, men har tänkt köpa ett lite tjockare papper så att det känns lite mer "lyxigt" än bara vanligt A4-vitt. Sen ska jag använda de mallar jag gjort av ett grönt tema jag fann på nätet (och gjorde om så det funkade i mina layouter - är lite hajj på just sånt photoshop-aktigt)...

    Har inbjudningskort + festhäfte i word-format... kan ju sända dig per mail om du vill ge ut den? Vet inte hur man laddar upp word-filer någonstans på nätet för att dela...

    Du kan ju få se en exempelbild först, så vet du om du ens är intresserad. Såhär ser vårt inbjudningskort ut på utsidan... för oss är det ju perfekt eftersom båda nyanserna av grönt finns med. Det viks alltså på mitten... men det förstod du =P

  • Nudax

    Samma stil/layout är det sen som går igen i bordsplaceringskort, festhäfte, vigselblad etc...
    Vi kommer som sagt skriva ut allt själv men på ett lite tjockare/finare papper som jag hoppas hitta billigt någonstans... Sen funderar jag på att eventuellt fästa något på korten med... så att de blir lite mer "3D" för att kännas lite mindre enkla... =)

  • AlwaysAndForever2012

    aha okejj. har du räknat på att det blir billigare än beställa klara eller hur verkar det tgror du? med kuvert osv?hur många ska ni bjuda?
    osch påtal om inbjudningarna så har jag jättesvårt för veta hur jag ska skriva. gällande klädsel, mat,dricka, vilka som är bjudna, hur vi vill ha pengar ist för presenter osv..hmm
    har du tips där med..
    tar er skrivare tjockare papper då?

    jag skickar mejlen på mejlen här

  • Nudax

    Har inte räknat på det mer än snabbt i huvudet. Att skriva ut allt (skriver ut på jobbet) kostar oss endast kostnaden för pappren + kuvert, så jag är rätt säker på att det blir mycket billigare. Men sen gör jag dem även själv för att jag gillar att kunna styra över layouten helt fritt =)

    Kommer att skriva ut på jobbets skrivare, och den tar lite tjockare papper. Sen blir det ju på så sätt gratis alternativt väldigt billigt med färg också.

    Hmm... hur fixar jag det med min sida då tro.... har inte använt mig nått av min profil utan skapade bara en användare för att kunna läsa och skriva på forumet... får gå in och kika i inställningar! =)

    Vad gäller vad man skriver i inbjudan etc har jag letat mig fram på forumet, så har hittat fram det jag tycker känns bäst av alla alternativ. Kanske kan spara tid till dig att sno mycket rakt av från mig? Kan tänka mig att 1åringen tar en del tid =P Känns lite kul att få hjälpa. hitills har jag mest frågat andra om råd etc här inne så =P

  • Nudax

    Nu så... hade helt enkelt iklickat att endast jag själv (d.v.s. ingen) kunde se min sida =P

  • arioso

    Nämen du, så snyggt, Nudax! är det möjligen så att du vill mejla det till mig också?

    Jag inboxar dig, utifall att, haha.

Svar på tråden Grönt tema. Någon som har tips på sidor med grönt?