• Dejli
    Äldre 17 Aug 17:10
    2544 visningar
    7 svar
    7
    2544

    Präst-Kjell

    Satt och klickade runt lite på "Experterna", och jag måste säga att jag blev väldigt road av Kjell Prästs beskrivning av sitt egna bröllop :P

    www.brollopstorget.se/hem/kjell_dellert/presentation.php

  • Svar på tråden Präst-Kjell
  • Äldre 17 Aug 21:50
    #1

    Hehe, ja, lite udda var det nog...

  • Dejli
    Äldre 17 Aug 21:54
    #2

    Tycker det var väldigt befriande och avslappnat beskrivet, som kontrast till alla Bridezillas härinne :)

  • Äldre 17 Aug 22:36
    #3

    Jag gillar något alldeles hejdlöst mycket att bruden puttar slirande bilar och brugummen städar. Synd att YouTube inte fanns då. Snacka om "Trash the dress på riktigt!"
    För övrigt kan jag bara beklaga alla som inte läst alla roliga saker Kjell delat med sig av under åren. Vad man skrattat ibland här på BT!

    Vart tog alla de tok-roliga trådarna vägen?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 17 Aug 22:38
    #4

    Den beskrivningen har jag läst både en och två gånger tidigare, och jag skrattar alltid lika gott! Underbar bröllopsskildring! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 18 Aug 08:03
    #5
    passionsblomman skrev 2011-08-17 22:36:47 följande:
    Jag gillar något alldeles hejdlöst mycket att bruden puttar slirande bilar och brugummen städar. Synd att YouTube inte fanns då. Snacka om "Trash the dress på riktigt!"
    För övrigt kan jag bara beklaga alla som inte läst alla roliga saker Kjell delat med sig av under åren. Vad man skrattat ibland här på BT!

    Vart tog alla de tok-roliga trådarna vägen?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Haha, fast faktum är att brudklänningen överlevde. Den hänger fortfarande i källaren!
  • Äldre 18 Aug 09:59
    #6
    Kjell Präst skrev 2011-08-18 08:03:11 följande:
    Haha, fast faktum är att brudklänningen överlevde. Den hänger fortfarande i källaren!
    Ja? Det är väl ett välkänt faktum, att saker och ting gjordes i lite rejälare kvalité förr i tiden.

    Numera står ju det 30 grader i tvättråden på allt i allsindar. I bomullskläder!
    Och bilarna får fel i datachipen och går inte att öppna-fast man har både nyckeln och en liten dosa med knappar i handen. Inte för att man lömt nyckeln I bilen och slängt igen dörren själv. (Oooooo vad kallt det var när man stod ute på vintern på 70-talet och mamma hade gjort det. Men hade man tur var bagaget bortglömt och det gick att klättra in i bilen den vägen.)
    Tvättmaskiner och diskmaskiner är miljövänliga som aldrig förr, men programmen tar två-tre timmar och även här bryter den lilla datorn i maskinerna uppenbart ihop och bara vägrar vilja leva mer än några år.
    Inte som spisen vi har, som snällt skickar ut sin värme fast den är minst lika gammal som jag. Måhända aningen ojämn i ugnsgräddningen, men det kan man förlåta.

    Ja, och hur telefonerna beter sig efter endast kortvarig tid i ens ägo, det ska vi inte ens gå in på. Annat var det med telefonerna hemma. De med korkskruvssladd, nummerskiva man inte haft en chans att rösta fram vinnaren i Melodifestivalen eller Idol med, och en lur man lätt kunnat använda som vapen ifall man skulle överraskas av en inbrottstjuv. Den telefonen skrämde visserligen husdjuren ur skinnet när den gick i golvet titt som tätt, men den höll!

    Du vet, den där tiden, förr. Den som min son frågade mig ifall dinosaurierna vandrade på jorden under. Den då jag var liten.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 24 Aug 10:39
    #7
    Kjell Präst skrev 2011-08-17 21:50:55 följande:
    Hehe, ja, lite udda var det nog...
    Helt underbar berättelse!! {#emotions_dlg.flower}
    Jag ser tydligt framför mig hur bruden står där och puttar i tofflor
Svar på tråden Präst-Kjell