• AlwaysAndForever2012

    Tips till brudbukett i februari?

    Hej, jag ska gifta mig i februari och är splittrad gällande blommor och färgtema.
    Jag ska gifta mig på eftermiddagen när mörkret lagt sig och tända massa ljus. få känslan av värme och mysighet med kärlek.
    Det första jag tänker är ju rött,gult,oranget. men jag passar inte i rött :/ då bryter det ju resterande tema egentligen..
    mina första tankar var att ha grönt tema.. jag är en grön människa allt i grönt. men då är det fortfarande vilken grön. lime eller mint.
    men vilka mer färger kan jag lägga in i det då? min lilla 1åriga dotter passar i sstarka färger.. kanske stark rosa? det går ju med grötn

  • Svar på tråden Tips till brudbukett i februari?
  • aniara

    Jag har inget direkt tips på færger, men på blommor. Tulpaner! De finns ju i massor med olika færger och det ær helt rætt sæsong. Varfør inte vackra vita tulpaner omgærdade av grøna blad, så får du din grøna færg. Kan kombineras med diverse andra blommor också. Jag hade lætt velat ha tulpaner i min bukett, men det ær ju inte alls sæsong før det i slutet av juni nær jag ska gifta mig.

  • JNT

    Åh februari! Då finns ju alla vackra vårblommor i blomsterbutikerna!! Ranunklar, anemoner, pärlhyacinter, krokusar och annat underbart!!


    Vitt och lime är ju en fin kombination, krispig och härlig. Passar väldigt bra i februari då vintern börjar ge vika för våren så smått. En starkare rosa som cerise passar ju perfekt till, men en ljusare går ju lika bra det. Eller ljuslila, eller varför inte gult? Tror att en kombination av lime, gult och orange kunde bli riktigt häftig, speciellt när det är lite mörkare och ni har tända ljus. Och det finns ju inget som säger att ni inte kan lägga till cerise också... :)


     


    Hmm... Försöker lägga upp bilder, men det vill inte alls funka. Provar att lägga till din inbox istället!

  • JNT

    Nej, det funkade inte till inboxen heller. Men ett hett tips när det gäller färger är att kolla in på http://www.theperfectpalette.com/ där kan du välja olika färger så kommer det upp förslag på vad som kan passa till! Hoppas det blir lite hjälp på vägen! :)

  • AlwaysAndForever2012

    Tack för tipsen och förslagen.
    Man får alltid lite starkare tro på sig själv när nån annan bekräftar att ens tankar och idéer är bra
    Har kikat runt lite på blommor och på nåt sätt kanske jag vill slänga in starka rosa rosor, lite vita rosor, kankske nån limegrön ros såg jag fanns och ta brudslöja runt och kanske nåt mer grejsigt. sen även vita pärlor i de rosa rosora kanske. skulle behöva testa. har så många idéer.. skulle gärna göra själv hehe..
    även mer grönt runt buketten också. men ska den bara vara rund eller hänga ner lite tro. jag är rätt kort..

  • JNT


    Lite inspiration kanske?


    Försökte lägga upp fler bilder, men det vill sig inte. Kolla i mitt bildgalleri!


     

  • Syrinx
    JNT skrev 2011-08-17 22:31:24 följande:

    Lite inspiration kanske?


    Försökte lägga upp fler bilder, men det vill sig inte. Kolla i mitt bildgalleri!


     


    Åh, en så vacker och härlig bukett!

    Här är en tidig-vårig bukett jag hittade på bloggen elinhelaveckan.blogg.se, med mycket grönt i olika nyanser och lite rosa tulpaner.

Svar på tråden Tips till brudbukett i februari?