• JohanSofie

Ångest kring bokad lokal - vad göra?

Jag behöver råd!
    Vi har haft väääldigt svårt att hitta rätt lokal. Har velat fram och tillbaka mellan drömlokalen (dyrare och även lite dyrare för gästerna då den yrkar på övernattning som kostar lite grann). Vi valde inte drömlokalen utan ett annat ställe som jag nu känner stor tveksamhet inför. Särskilt för att bemötandet är dåligt. På detta ställe finns inte heller någon möjlighet till övernattning vilket vi i vårt önskemål ville ha.
    Nu är det ca en och en halv månad kvar och jag vill byta! :/ Gästerna har nästan anmält sig färdigt. Kan jag göra så?!? Eller är jag bara dum och hänger upp mig på nåt som egentligen inte spelar så stor roll? Det är ju inte stället som gör bröllopet...
    Ångest!
    Verkligen tacksam för konstruktiva åsikter.

• Svar på tråden Ångest kring bokad lokal - vad göra?
  • KakanMackan

Om många redan anmält sig tycker nog kanske jag att det är dumt att ändra.. Ska du ringa runt då? Låter ju klitchit (stavas säkert inte så men) men gå på din magkänsla. Jag tror att du innerst inne vet vad som är bäst, och hur ni ska göra. Och som du säger, det sitter inte i lokalen! Ni kommer säkert få en alldeles underbar dag! Lycka till! Kram

• Tittij

Kör på det som är bokat. Tycker det är svårt att återkomma till gästerna så kort inpå och meddela att de måste boka övernattning för att ni byt ställe. Jag hade blivit irriterad och tappat lite av bröllopsglädjen...

Jag gifter mig på lördag och efter att ha sett de underbara bilderna som DonkeylovesMonkey lagt upp så fick jag oxå "kalla fötter".  Vårt bröllop känns nu som en logdans i jämförelse... Men det är ju inte stället och dukarna som gör bröllopet.. Men visst förstår jag dig, man vill ju ha det perfekt och alldels, alldeles underbart

• JohanSofie

Hej,

Har inte hängt så mycket på bröllopstorget men jag måste säga att jag är så imponerad av vilka engagerade och goda människor det finns! Tack snälla ni för att ni svarade!

Ni har förmodligen rätt. Glömde dock att skriva att även det stället vi har valt nu innebär boende för de som är tillresande. Skillnaden är dock att det andra stället innebär boende för i princip alla då det är ingen som bor precis i närheten. Hursomhelst, dumt att ha ångest - hur ska jag bli av med den?! :P Det är ju väldigt lätt att man jämför med andra och hakar upp sig på att allt måste bli PERFEKT när det viktigaste är att man får den man älskar och firar den kärleken. Lite skönt att höra ändå att fler än jag känner av det så att man inte är knäpp.

Tittij, stort lycka till på lördag! Önskar dig och din blivande en underbar dag!

Svar på tråden Ångest kring bokad lokal - vad göra?