• BlomAnna

    Catering i Karlskrona HJÄLP

    Vi bor inte i Karlskrona men har anknytning till staden och därför funderar vi på att gifta oss där. Vi behöver nu hjälp med att hitta något bra ställe att köpa mat från.

    Vi kommer vara i en lokal där man får ta med egen mat och dryck.

    Vi tänker oss tre rätters så gärna ett ställe som har serveringspersonal.

    Någon som vet något bra ställe vi kan kontakta?

    Tacksam för all hjälp!!

  • Svar på tråden Catering i Karlskrona HJÄLP
  • 20110819

    Hej!

    Vad härligt med bröllop! Hjärta

    Vi gifte oss själva i Karlskorna, på Kungsholmen, den regnigaste dagen förra året... Glad

    Jag vet att Matkonsult har gått rykte om sig och de kör catering. Så bra att ni kan ta med egen mat och dryck till stället där ni ska vara, då brukar det bli billigare.

    Behöver ni hjälp med dryck är det bara att höra av  sig, jag jobbar på ett importföretag i Malmö och vi kan leverera till Karlskrona. Nyligen fick vi in riktigt bra Lambruscoviner till ett bra pris. Mousserande viner i rött, rosé och vitt som passar utmärkt till bland annat bröllop. Kolla in Invinitum här.

    Som sagt, jag hjälper dig gärna om du vill!

    Lycka till!

    Erica

  • BlomAnna
    Erica at Invinitum skrev 2011-08-17 11:45:08 följande:
    Hej!

    Vad härligt med bröllop! Hjärta

    Vi gifte oss själva i Karlskorna, på Kungsholmen, den regnigaste dagen förra året... Glad

    Jag vet att Matkonsult har gått rykte om sig och de kör catering. Så bra att ni kan ta med egen mat och dryck till stället där ni ska vara, då brukar det bli billigare.

    Behöver ni hjälp med dryck är det bara att höra av sig, jag jobbar på ett importföretag i Malmö och vi kan leverera till Karlskrona. Nyligen fick vi in riktigt bra Lambruscoviner till ett bra pris. Mousserande viner i rött, rosé och vitt som passar utmärkt till bland annat bröllop. Kolla in Invinitum här.

    Som sagt, jag hjälper dig gärna om du vill!

    Lycka till!

    Erica
    Tack. Har kollat på matkonsults hemsida och ska nog kontakta dem...
  • Linnsan

    Hej!

    Ett annat tips är KB Catering (www.kbcatering.se), de erbjuder allt från bufféer till komponerade 3-rättersmenyer och har även servispersonal. Vi gifter oss i Maj nästa år och funderar på att anlita dem till vår bröllopsfest.

    Lycka till!

  • Jossen

    Matkonsult är inte jättebra!

    Jag har både privat och yrkesmässigt ( jag har inte jobbat där) fått erfara detta. Så jag kan inte rekomendera de, tyvärr!

  • BlomAnna
    Jossen skrev 2011-08-17 18:14:13 följande:
    Matkonsult är inte jättebra!

    Jag har både privat och yrkesmässigt ( jag har inte jobbat där) fått erfara detta. Så jag kan inte rekomendera de, tyvärr!
    Har du något annat ställe du kan rekommendera?
  • BlomAnna
    Linnsan skrev 2011-08-17 17:01:57 följande:
    Hej!

    Ett annat tips är KB Catering (www.kbcatering.se), de erbjuder allt från bufféer till komponerade 3-rättersmenyer och har även servispersonal. Vi gifter oss i Maj nästa år och funderar på att anlita dem till vår bröllopsfest.

    Lycka till!
    KB catering verkar helt klart ligga bra till prismässigt. Har ni provsmakat maten?
  • Babyswede

    Hej! Jag ska gifta mig nästa lördag ute på Bubbetorps gård och ha festen där. Jag kommer att använda mig av Matkonsult, och än så länge har jag bara gott att säga om dem. Kompisar till mig använde de förra året och tyckte de var jättebra med. Det är ju så olika vad man har för erfarenhet av olika företag. Har även använt dem tidigare i mitt yrkesliv och aldrig varit missnöjd. 

    KB catering däremot kom tillbaka till mig efter 2 veckor med sitt förslag när jag började söka, och det imponerade inte så mycket på mig.

    Lycka till!  

  • Linnsan
    BlomAnna skrev 2011-08-17 20:52:47 följande:
    KB catering verkar helt klart ligga bra till prismässigt. Har ni provsmakat maten?
    Nej vi har inte kommit så långt än så det kan ju hända att vi ändrar oss Glad 
  • Jossen
    BlomAnna skrev 2011-08-17 20:52:00 följande:
    Har du något annat ställe du kan rekommendera?
    Nej, tyvärr har jag inte det! Men jag har enbart hört gott om KB-catering, som är en relativt ny cateringfirma. Kolla själv vad du får för förslag från de, det kan ju bara du veta om det passar diig:)

    Angående matkonsult, de har ju ofta hand om catering till många stora event, eftersom man måste välja de om man ska hyra Statts festvåning. Senaste gången Centrum Föreningen hade Carlskronagalan där ( om jag inte helt missminner mig) serverade de bl. a frusna snittar...

    På en utav deras resaturanger har de serverat pulvermos... Jag, personligen, tycker inte det tyder på någon proffessionel matlaging.

    Jag tycker det är lustigt att vi upplever det så olika som Babyswede som var jättenöjd! Jag har haft mindre bra upplevelser med de, men som sagt det är ju olika, tycke och smak, och misstag kan ju alla göra. Jag hade inte velat riskera det på mitt bröllop.

    Återkom om du tog de! Det är alltid roligt att höra om man har fel i en sådan här situation tycker jag!

    Babyswede- Vad gjorde att du inte var nöjd med KBs förslag?
    Alltid kul att veta inför vår egna jakt på mat till bröllopet:)
  • BlomAnna
    Jossen skrev 2011-08-18 20:11:06 följande:
    Nej, tyvärr har jag inte det! Men jag har enbart hört gott om KB-catering, som är en relativt ny cateringfirma. Kolla själv vad du får för förslag från de, det kan ju bara du veta om det passar diig:)

    Angående matkonsult, de har ju ofta hand om catering till många stora event, eftersom man måste välja de om man ska hyra Statts festvåning. Senaste gången Centrum Föreningen hade Carlskronagalan där ( om jag inte helt missminner mig) serverade de bl. a frusna snittar...

    På en utav deras resaturanger har de serverat pulvermos... Jag, personligen, tycker inte det tyder på någon proffessionel matlaging.

    Jag tycker det är lustigt att vi upplever det så olika som Babyswede som var jättenöjd! Jag har haft mindre bra upplevelser med de, men som sagt det är ju olika, tycke och smak, och misstag kan ju alla göra. Jag hade inte velat riskera det på mitt bröllop.

    Återkom om du tog de! Det är alltid roligt att höra om man har fel i en sådan här situation tycker jag!

    Babyswede- Vad gjorde att du inte var nöjd med KBs förslag?
    Alltid kul att veta inför vår egna jakt på mat till bröllopet:)

    Jag har varit i kontakt med KBscatering och fick svar direkt dock hade jag lämnat lite för vag info om vad vi önskar oss så jag fick inget menyförslag men bara jag återkom med svar på frågorna de hade skulle de sätta ihop en meny till oss och lämna en offert. De har ju en hel del menyförslag på sin hemsida också.


     

  • Kosmoskissen

    Nu kommer jag med en vild chansning här men jag har för mig att restaurangen Nivå i Karlskrona kan erbjuda catering. Men som sagt, vet inget mer om priser eller kvalitet, bara att jag sett det någonstans.
    Även Café/restaurangen Utkiken har väl catering tror jag.

    Hoppas ni hittar nåt bra =)

  • BlomAnna
    Kosmoskissen skrev 2011-08-19 10:06:26 följande:
    Nu kommer jag med en vild chansning här men jag har för mig att restaurangen Nivå i Karlskrona kan erbjuda catering. Men som sagt, vet inget mer om priser eller kvalitet, bara att jag sett det någonstans.
    Även Café/restaurangen Utkiken har väl catering tror jag.

    Hoppas ni hittar nåt bra =)

    Bra tips men de verkar bara ha buffé och vi är nog ute efter trerätters men man kan ju ändra sig


     

  • chani

    Hej!
    Jag måste göra ett uppdaterande i tråden avseende KBcatering. Vi provsmakade deras mat inför vårt bröllop i Karlskrona sommaren 2012. DET VAR INTE BRA! Under all kritik i både smak och mängd mat. Vi provade en buffé och var 8 vuxna och när all mat var slut så var alla fortfarande hungriga. Jag rekommenderar inte denna leverantör!

Svar på tråden Catering i Karlskrona HJÄLP