• Bluppen

Etsy.com?

Är det någon här som har beställt från www.etsy.com? Blev ni nöjd?
    Hoppas på svar!

• Svar på tråden Etsy.com?
  • förlovadflicka

Jag har köpt rätt många olika grejer där och är jättenöjd med det mesta! Men grejen är den att det är ju olika säljare som lägger ut sina alster/vintagesaker där, så det är ju enskilda personer man köper av så man kan inte garantera att man blir nöjd... Men tror de är väldigt noga med att hålla lurendrejare bort därifrån så jag är inte orolig så länge säljaren verkar seriös :)

• lilja

Har inte beställt där än själv, men såg att det var olika mellan försäljarna om de skickar till Sverige eller inte.
    Tänkte beställa på dottern näbbklänning därifrån snart. De har ju massor med fina saker!

* 21 juli 2012 *
  • Jennie A

Hej!
    Jag har beställt ett bälte till brudklänningen på etzy, blev jättenöjd. Paketet kom inom två veckor, fastnade dock i tullen så det blev lite dyrare än planerat

• TodiGreen

Jag har beställt från två olika säljare och det har gått mycket smidigt.
    Se till att få igång en mail-konversation med säljaren om du är orolig och ställ ALLA frågor du kan tänka dig Flört

13/8 2011 var en fantastisk dag!
  • Pinkgrape

Ja, jag har handlat via etsy :D Bland annat min brudbukett, bolero osv. Har aldrig blivit annat än nöjd med det jag beställt därifrån faktiskt :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Hoffsennanen Tottoplex

Vad kostar frakt osv egentligen?

• förlovadflicka
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-08-16 16:46:02 följande:
    Vad kostar frakt osv egentligen?
    Beror helt på vikt och vilket land och delstat de skickar från, allt är inte från USA :) Men när man går in på etsy frågar de om man vill se priserna i kronor och frakten står alltid med på själva "annonsen" så det är lätt att kolla upp :)
  • Uppsalabrud 2011

jag beställde örhängen, armband och halsband på etsy inför dagen D och blev mycket nöjd.kolla upp säljaren först och ställ gärna 1 fråga eller 2 via mail och se hur snart du får svar. jag behövde till slut byta ett par örhängen också och det var inga problem.rekommenderas varmt

• Fossing77

Har handlat flera olika saker där och bara träffat på bra säljare och fått hem bla fina skyltar, manschettknappar, hårsmycke, halsband, mm... Håller med ovanstående, mejla med säljaren innan du bestämmer dig och känn av lite. :)

• Skumboll

Har handlat en del där inför bröllopet, de flesta köp har funkar felfritt men har stött på ett par säljare som kanske inte varit så uppmärksamma men det har löst sig i slutändan ändå. 
    Kul att ha unika handgjorda grejer i vilket fall!  

• marimekko86

Jag beställde mitt hårband därifrån och det är sååååå vackert. Dagen efter jag lagt min beställning och betalat via paypal så skickade säljaren iväg mitt paket. Inte ens tre veckor tog det innan paketet låg i mitt postfack.! Såååå nöjd

• Hoffsennanen Tottoplex

Betalar ni alla med paypal?

• Pinkgrape
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-08-17 18:40:23 följande:
    Betalar ni alla med paypal?
    Jag betalar som gäst via paypal, så har inget paypal-konto. Funkar jättebra :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Fossing77

skaffade mig ett paypal då jag handlat en del på ebay med... smidigt!

• TheAndieGirl
    Jennie A skrev 2011-08-15 20:57:53 följande:
    Hej!
    Jag har beställt ett bälte till brudklänningen på etzy, blev jättenöjd. Paketet kom inom två veckor, fastnade dock i tullen så det blev lite dyrare än planerat
    Hej! Jag måste få fråga hur mycket dyrare??? eftersom jag planerar att köpa en ring därifrån. mvh
  • förlovadflicka
    TheAndieGirl skrev 2011-08-18 10:02:00 följande:
    Hej! Jag måste få fråga hur mycket dyrare??? eftersom jag planerar att köpa en ring därifrån. mvh
    Ringen är nog såpass lätt att det inte blir någon tullavgift :)
Svar på tråden Etsy.com?