• 80h

festlokal i göteborgsområdet där man får ta med egen dryck

Hoppas att nån kan hjälpa oss. Vi ska gifta oss nästa sommar o letar festlokal......hittar ingen Gråter. Vi ska ha ca 100 gäster o vill gärna ha möjlighet att ta med egen dryck, det blir så dyrt annars. Nån som vet nått?

• Svar på tråden festlokal i göteborgsområdet där man får ta med egen dryck
  • BrudiMaj2012

Ooo ja! Mitt tips är överås slott! de har heelt underbara lokaler, och riktigt bra priser, trodde knappt mina ögon när jag fick svar ifrån dem med prisuppgift!

• 80h
    BrudiMaj2012 skrev 2011-08-15 17:33:46 följande:
    Ooo ja! Mitt tips är överås slott! de har heelt underbara lokaler, och riktigt bra priser, trodde knappt mina ögon när jag fick svar ifrån dem med prisuppgift!
    åh ska genst kolla. Har de nån hemsida? Får man ta med egen dryck där alltså?
  • 80h
    BrudiMaj2012 skrev 2011-08-15 18:19:16 följande:
    Japp, det får man dessutom ingår städ i lokalhyran overas.nu
    TACK du har räddat kvällen, jag höll på att deppa ihop....har letat lokal så länge. Ska ni ha fest där? Får man fråga vad ni betalar o hur många ni är? Du får gärna skicka meddelande till mig om du inte vill skriva här
  • Marie80

Vi ska ha bröllopsfest på lördag på Aschebergska Eken, dit får man ta egen dryck...

• 80h
    Marie80 skrev 2011-08-15 18:33:49 följande:

Vi ska ha bröllopsfest på lördag på Aschebergska Eken, dit får man ta egen dryck...

kollar det också, tack Glad
  • Wintercandles

Städning ingår inte på Överås. Vi betalar ca 2000 för det. Sen kan ni max ha 80 sittande gäster i stora salongen.

• BrudiMaj2012

Städning ingår i lokalhyran, men ska man använda porslinet så kosta1 det 25:- per person.

• Memi

Vi har valt att gifta oss på Vänhem, vid Nääs Slott (Bortanför Lerum, så det passar göteborgare).
    (www.naas.se)
    De har fler hus för fester, men Vänhem är nog det enda som kan ta 100 pers. (Fin stor matsal)

Tycker att det är jättevackert med gamla handblåsta rutor i fönstren och sjön nedanför, och supervacker ek-allé upp mot huset!
    Det kostar förstås 25.000 kr i hyra, men man får ta med egen dryck, och man får med 5 sovrum som ingår i huset så man kan spara in på hotell.

Mat, tårta och personal caterar vi från Nääs för rätt bra pris (provsmakning ingick om man hyr). De har en bra tjej som heter Klara som hjälper till med idéer mm.

Fler rum för övernattning finns på Nääs slott om man är ute i god tid, eller Nääs Fabriker rätt nära. Och vi har hittat Nääs Folkskola på andra sidan vägen som hade billigare rum.

Kanske är något...
  • Memi

Såg föresten att Lekhuset på Nääs också tog många personer.

Det kostade 15 000 kr att hyra tror jag det var...

Svar på tråden festlokal i göteborgsområdet där man får ta med egen dryck