Namnhållare klar för vuxna men för barnen då??
Vi ska snart iväg och köpa massor med flaskor! Vi har gjort eget rabarbervin som helst ska ligga i flaskan til jul (ca) för att bli riktigt gott och efter ett tags funderande tänker vi använda det som namnhållare på bröllopet :)
Alla vuxna (över 18) får en flaska med hemgjordetikett på och med en lapp som hänger i natursnöre med deras namn och där det står nått i stil med "Öppnas till jul"
Min sambo ska göra flaskdekoration av en ros och en rönnbärskvist som hon lackar i klarlack.
Tror det kan bli jättebra!
Ingen som kommer på bröllopet har problem med alkohol, och vin känns som en bra gåva speciellt som det är nått vi gjort själva över 1 års tid här i Norge :)
Etiketterna gör vi själva med, bara flaskorna vi köper då vi nu hittat ett parti billigt här i närheten:)
Men... barnen då?
Vi funderade på saft, men det känns som att man som barn inte tycker det är sådär jättekul att få saft :P
Godis känns lite sådär, tankarna går väl kanske till torkadfrukt, nötter, naturgodis i nått fint. Men i vad??
Har nån en bra ide på nått man kan ge barnen?
Nått man kanske också kan sätta en rönnbärskvist på och en ros så det matchar?
Etiketten jag gjort står det Brattens´s Rabarbra på. Gården vi bor på heter Bratten och fotot har jag knäppt, det är utsikten från trädgården. Ser den ok ut?