• katari­narask
    Äldre 14 Aug 15:15
    3284 visningar
    14 svar
    14
    3284

    Ljuslila

    Har funderat länge på vilka färger jag vill ska gå igenom hela bröllopet och sen även finnas med i dukningen. Är lite inne på ljuslila och vitt.
    Är det någon som har bilder på ljuslila dukning?

  • Svar på tråden Ljuslila
  • Äldre 14 Aug 15:27
    #1

    Det finns en massa med ljuslila Glad Slälv ska vi ha olika lila nyanser, har dock inte någon färdig dukning då det är ca 10mån kvar till bröllopet Skrattande
  • katari­narask
    Äldre 14 Aug 19:05
    #2

    Vi har också ca 10 mån till bröllopet och har börjat gå lite i tematankar så man kan handla in lite redan i höst.  Men detta är inte lätta att välja vilka färger man vill ha, just nu är det ljuslila men jag är inte 100% säker.

  • Kattpo­et
    Äldre 14 Aug 19:07
    #3

    När ska ni gifta er?  Kanske ta lite hjälp av naturen vid tillfället?

  • katari­narask
    Äldre 15 Aug 09:45
    #4

    Datumet är inte helt bestämt än men det blir i början av juni Glad

  • Kattpo­et
    Äldre 15 Aug 11:12
    #5

    Har du tur då, så finns ju midsommarblomster, lupiner  och kanske syrener som blommar, då har du ju  några mer lila toner du kan använda.

  • Äldre 16 Aug 11:49
    #6

    Kolla i min blogg efter helgen. Vi har tema lila, vitt och silver. Vi gifiter oss i helgen så jag kommer att blogga efter det. Är i och för sig på bröllopsresa men något inlägg gör jag nog. Vi kommer ha ett lila sidenband i mitten av bordet och lila fresia med brudslöja i vaserna. Samt gladiolus i lokalen och en del fiberväv som lokalen är dekorerad med. Just nu kan du se hur jag dekorerat lila blockljus. Kolla under fliken dekorationer.

    www.carinpeter.blogspot.com


  • katari­narask
    Äldre 16 Aug 20:33
    #7
    ClaraH skrev 2011-08-16 11:49:41 följande:
    Kolla i min blogg efter helgen. Vi har tema lila, vitt och silver. Vi gifiter oss i helgen så jag kommer att blogga efter det. Är i och för sig på bröllopsresa men något inlägg gör jag nog. Vi kommer ha ett lila sidenband i mitten av bordet och lila fresia med brudslöja i vaserna. Samt gladiolus i lokalen och en del fiberväv som lokalen är dekorerad med. Just nu kan du se hur jag dekorerat lila blockljus. Kolla under fliken dekorationer.

    www.carinpeter.blogspot.com
    Å det måste jag göra
    Kommer du även att ha lila i brudbuketten?
  • Vickym­b
    Äldre 16 Aug 20:44
    #8

    Här kommer lite bilder från våran dukning...





  • Äldre 16 Aug 21:14
    #9


    Organzapåsar tycker jag är en självklarhet vid dukningen. Denna kommer från diadema.se
  • Äldre 16 Aug 22:36
    #10
    katarinarask skrev 2011-08-16 20:33:26 följande:
    Å det måste jag göra
    Kommer du även att ha lila i brudbuketten?
    Nej det kommer jag inte att ha, utan vita rosor och kallor, men ett lila organzaband runt.
  • Kattpo­et
    Äldre 17 Aug 16:16
    #11

    Vicky, vad hade ni för mat? Bara en undran eftersom ni har en  kniv till förätten och en gaffel till varmrätten.

  • Vickym­b
    Äldre 17 Aug 21:30
    #12
    Kattpoet skrev 2011-08-17 16:16:22 följande:
    Vicky, vad hade ni för mat? Bara en undran eftersom ni har en  kniv till förätten och en gaffel till varmrätten.
    Jag satte båda besticken på höger sida eftersom jag tyckte att servetten passade bättre på vänster sida. Eftersom vi hade bröllopet på en bondgård så hade vi också bestämt att allt porsin, glas och bestick skulle vi hitta på loppis....dvs inget skulle se lika ut ;)
    Det såg mycket charmerande ut...det enda som var lika vid alla platser var festprogram och servett och kyssklocka.
  • Kattpo­et
    Äldre 17 Aug 21:37
    #13

    Ah.  Jo , jag lite febrig och satt undrade länge hur ni hade tänkt att äta maten.  Nackdelen när man har pysslat med  korrekt placering av bestick.

  • Vickym­b
    Äldre 17 Aug 22:01
    #14
    Kattpoet skrev 2011-08-17 21:37:37 följande:
    Ah.  Jo , jag lite febrig och satt undrade länge hur ni hade tänkt att äta maten.  Nackdelen när man har pysslat med  korrekt placering av bestick.
    Ha ha ha nu var det bondbröllop här så det finns inget som heter korrekt placering av bestick... =)
Svar på tråden Ljuslila