• Anonym (paff)

    Snälla hjälp, galen fotogtaf!

    Hej!

    Tänker att här inne finns så mycket kunnigt folk,
    och jag vill ha lite mer kött på benen innan jag kontaktar fotografen i fråga..

    Jag  och min sambo har tänkt gifta oss nästa år.
    Kyrkan var bokad till den 30/6. Nu ser vi att det inte kommer att fungera ekonomiskt,
    utan får flytta fram kalaset till oktober istället.

    Vi hade bokat en fotograf för dagen, bad en kompis fixa det då jag arbetade mycket den veckan och gärna ville ha just denna fotograf så fick hon sköta kontakten via min mail för att försäkra oss om att få just den fotografen..
    Igår, alltså DRYGT 10 MÅNADER innan bokad dag meddelade jag att vi behöver flytta fram datumet samt gifta oss i vår hemstad istället.

    Nu påstår hon att vi ska betala en avbokningsavgift på 2500:- (??!)
    eftersom hon har tackat nej till en person som frågat om samma datum..

    I min värld är det helt förryckt, jag får ingenting av henne för den summan, och hon kommer ju garanterat att arbeta den dagen oavsett då hon själv sagt att dt är ett väldigt populärt datum!

    någon som vet vad som gäller i det här fallet? Sad

  • Svar på tråden Snälla hjälp, galen fotogtaf!
  • Tilia

    Vet inte vad som gäller men så långt iförväg tycker inte jag att hon ska kunna kräva någon avbokningsavgift om hon inte sagt till om det innan kolla mailhistoriken. Men om ni inte kan komma övererns så kontakta konsumentombudsverket eller vad det heter. dom har koll på vad som gäller!

Svar på tråden Snälla hjälp, galen fotogtaf!