• Bride2Be

    krångliga familjeförhållanden...Fler än jag?

    Undrar bara ifall det är någon mer än jag som känner lika...

    Min situation är så att jag och min blivande har bestämt att gifta oss, egentligen större än vi tänkt oss men vill att alla våra vänner ska vara med och  fira =)
    Problemet är bara att närmaste familjen är ett mörker!!

    Blivande svärfar(som innan skilsmässan var MYCKET portiv till bröllopet, erbjöd sig tilloch med att fylla platsen för min far som inte längre finns, vilket var mycket uppskattat)knappt vill prata om bröllopet och inte tänker närvara på vare sig middag eller festen efteåt, då han riskerar stöta samman med exfrun...(tills saken hör att de skildes för ca; 6 år sen..)
    Mycket tråkigt och en person som jag kommer att sakna....

    Min syster kommer inte, på grund av gammalt groll som egentligen bara är skitsaker(som jag desstuom försökt reparera, tilloch emd bet tom förlåtelse för saker jag inte gjort) men inte kan stryka streck över det...tråkigt med ok...fine

    Nära vän till fmailjen, vars ex tjeje(sen en månad tillbak) är bjuden, vi umgås fortfarande en underbar tjej som blivit en god vän..men i och med tidigare förhållande till annan nära vän så blir det problem....Hur göra här?
    Blir mycket prat i min "nya" släkt om hon kommer, och om jag umgås med henne...men hon e ju så go? men exkillen är ju som familj...

    plus övriga släktingar som har önskemål att inte sitta brevid sina syskon mm...

    Ska det vara såhär?
    Någon annan som har samma problem?eller likanden då...

    Funderar seriöst på att ringa och ställa in. rymma och bara få en problemfri kärleksfull vigsel bara min blivande och jag...även om det inte var var jag vela från början...men ska man stå ut med sånt här?

    visste inte hur mkt det störde mig försen jag pratade med en vän ikväll och allt bara brast...
    vad ska jag göra?

    /virrig

  • Svar på tråden krångliga familjeförhållanden...Fler än jag?
  • Niini

    Ni ska bjuda de ni vill. Tänker de inte komma o fira er viktiga dag för sån småsaker så är de ju bara löjligt tycker jag. Är inte upp till er att behaga alla..


  • Rollon

    Kan du inte bjuda alla så får de som inte vill komma tacka nej?

    De som väljer att inte svara och dom du vet med dig att de är grinollar som inte vill komma (din syster tex.) räknar du som att de tackat nej.  

  • Brummelisa

    Nej - det är inte bara du!

    Jag och min sambo, gifter oss hemligt nu i oktober. Varken vänner eller släkt vet om det!

    Jag tror det bottnar i hur min familj beter sig - de har aldrig tyckt om min sambo! Jag har fått höra både en och två gånger från farmor att jag bör göra slut och att det finns andra där ute...

    Min pappa är inte heller så stormförtjust - även om han inte säger speciellt mycket.

    Därför bestämde vi oss att vi gifter oss hemligt, bara vi två i stadshuset! Jag kommer bära brudklänning och hela köret!

  • Tilia

    Jag tycker att om ni vill fira er stora dag tillsammans med alla era när och kära så bjud alla och kommer dom inte är det dom som går misste om en underbar dag!
    Försök att inte ta illa vid dig.
    Och beträffande den här vännen. Bry dig inte om vad släkten tycker.
    Det är DIN dag och du bjuder och umgås med dom DU vill!
    Massa kramar

  • BlomAnna

    Jo då har finns en till med liknande förhållanden...Vi börjar överväga att åka iväg och gifta oss bara vi två och vår dotter...Det skulle vara det lättaste, men samtifigt så finns det ju flera av våra vänner och delar av våra familjer vi verkligen vill dela vår dag med...Frågan är bara: Är det värt det?

    Som du märker har jag inga bra råd...Egentligen bör man ju bara göra som man själv vill för ingen annan har ju att göra med vem man bjuder, men det är svårt att bara glömma och att inte ta åt sig.

  • marimekko86

    Usch vad jobbigt det låter att du ska behöva tänka på sånt

    Jag tycker som så att det är dåligt av vissa personer att inte komma bara för att de inte vill möta en viss person som de inte längre gillar...Bit ihop och var vuxen känner jag.! Tänk inte så egoistiskt utan var glada för brudparets skull och sätt dina egna negativa skitsaker åt sidan för en dag.!

    Hade jag haft mycket problem i min familj/släkt hade jag nog gift mig i smyg, utomlands med min älskade, för jag orkar verkligen inte med sånt där tjaffs.! Men vill ni ha ert underbara bröllop så ska ni ju ha det och bjuda dem ni vill och försöka göra så bra ni kan av allting men låt det inte ta över all glädje som det är att planera bröllop!

    Lycka till.!

  • Bride2Be

    Tack för alla peppande ord =)

    Skönt att veta att man inte är ensam om att känna så här..

    Jag har också kommit fram till att de som vill komma får det, och det är inte mitt bekymmer om de gör de eller inte...och de som kommer får gärna bete sig vuxet nog, men det hoppas jag de gör

    Efter den kvällen med samtal med en vän så träffade han faktiskt sitt ex och fikade, så nu är de vänner och har tilloch med bestämt att dela taxi hem från festen, så saker löser sig!! Man lär nog bara våga säga ifrån så inser de kanske hur jobbigt det är för en att höra och så skärper de sig..

    Det var iaf jätteskönt att det löste sig, hoppas alla andra tänker likadant...så det blir en kanonkul fest =)

    Men åter igen, tack för alla svar, det gjorde mig på bättre humör & inser också att det är lite försent att rymma iväg, haha, vill gärna dela denna dag me mina nära och kära och så får det bli...

    Ha en underbar helg därute =) 

  • Tiisa

    Usch vad "onödigt" energikrävande känner jag, stackare! Nu är tiden du ska få planera din lyckliga dag och se fram emot att ha dina nära och kära runt dig. Jag tycker du ska bjuda de du vill. Vi har också lite ex och familjegroll, men vi har bjudit vår närmsta familj och närmsta vänner och sagt att bordsplaceringen är fri. Jag orkar inte lägga min energi på att få ihop rätt personer när alla har egna önskemål.


    Vet inte om jag hjälpte något alls nu *S* Men vill önska dej LYCKA TILL! Jag håller tummarna för att det går bra och att du kan känna att de där energitjuvarna inte stör din fina dag :)

  • RogerJenny

    Lycka till och tänk på att det är DIN dag och strunta i vad alla andra tycker och tänker och kan dom inte uppföra sig som vuxna människor så vet dom var dörren är.

  • Nanna

    Jag har på min pappas sida ett groll som är mellan några personer. SOm tur är, är inte jag eller mina syskon o föräldrar inblandade i det hela. Men jag tänker bjuda alla. Kommer de så kommer de och gör det de så får de fan uppföra sig för det är VÅR dag och inte deras. Hör jag något om det innan bröllopet så är jag mer så " men kom inte om du inte bryr dig om att fira vår stora dag utan bryr dig mer om grollet"

    Negativ energi ska befinna sig utanför området!

    Beträffande vissa som inte vill sitta med vissa så strunta i de. De får sätta sig där de blivit placerade o där med basta!
     

  • lyckaa

    Familjebråk här också och ett par stycken är riktiga ovänner! Men det blir nog som så att vi kommer bjuda alla iallafall, känns fel att bara bjuda vissa. (Blir bara orättvisa och mer bråk). De som vill komma på vår bröllopsdag kommer, de andra får tacka nej. Deras förlust mest, även om det blir trist för oss också kanske.

    Man får försöka att inte ta illa vid sig om det nu skulle vara någon som tackar nej, kanske lättare sagt än gjort. Men är det någon som inte klarar av att vara i samma rum som den andre, så är det lika bra att de inte kommer.

Svar på tråden krångliga familjeförhållanden...Fler än jag?