• Aniara4

Hur många valser?

Jag sitter och pillar med Spotify-listor och funderar lite på hur många valser vi ska ha.

Vi kommer att inleda med brudvals, förstås, och sen fortsätter vi valsa medan andra får joina in. Sen kommer en foxtrot-sektion som i nuläget är exakt 38 minuter lång, och sen tänkte vi dra igång "disco-delen" med Pink, Get this party started. I den senare delen kommer det även en hel del 60-talsmusik, bugglåtar och sånt som passar föräldragenerationen, blandat med "modernare" musik.

Men hur många valser är lagom? Jag tänker nog minst tre. Jag tror många kommer att vilja valsa, men kanske inte alla.

Ni som har haft brudVALS, hur har ni gjort?

• Svar på tråden Hur många valser?
  • ClaraH

Vi kommer att ha två valser. De jag trodde skulle vilja valsa, ville inte och tvärtom när jag frågat runt lite. I och för sig kör vi inte valserna som brudvals, vi kommer att starta men ska försöka få folk att dansa fortast möjligt. Vi har istället tränat in en tango som vi ska dansa istället.

Annars har vi samma upplägg som ni med ett pass foxtros osv.

• Zelmah

oj, kör folk så lite valslåtar... jag tänkte typ ca en 25-30min  vals, 6-8 låtar till efter vår låt, och sen tårtan och sen fortsätter dansen med lite blandat gammalt och nytt... Men då blir det kanske för mkt med så många valslåtar då... folk kanske tyckerdet är trist? Jag tänkte ju att vi skulle ta och valsa med våra föräldrar och svärföräldrar oxå..

får kanske tänka över detta då...

• Erika

Vi hade två valslåtar, varav vi dansade den första ensamna. Antalet valser beror väl helt på hur brudparet är som personer, och vad det är för gäster man bjuder. Om man vet att alla tycker om att dansa vals och har kunskapen till det , tycker jag att man kan ha några fler låtar.  Vi som brudpar var inte så vana vid "pardans", något som vi också misstänkte gällde även för våra vänner. Dock verkade alla tycka att det var roligt att "försöka" dansa vals, men som sagt, får vår del är vi nöjda med att det var två danser. 

Svar på tråden Hur många valser?