• Januaribruden

Kan vi skriva så här? Tips tack!

Så här ser det ut efter en kvälls brainstorming:

FRAMSIDAN: 

Vi har nöjet att inbjuda

Mrs. & Mr.

till bröllopsmiddag för att fira vigseln mellan

Åhuhus Thggyu Eksssrrr

&

Frnjbhyb Måshbhbhj

hg

BAKSIDA: 

Efter vår egna lilla vigsel i stadshuset så möter vi upp er för

bröllopsmiddag och fest kl 18.00 på vägen 11 i  blablabla.

Toastmadame är Jmkknbhbj Mnbhbhjb.

Epost: @hotmail.com Mobil: 0707070707 

O.s.a senast 27/11

Åyvghvfm 0707070707

Fjhduhnjiub 0707070707

Önskelista finns här: www.brollopstorget.se/Couple_tools/wishlist

Barn är en gudagåva men ikväll får de vara hemma med barnvakten

Klädsel Kavaj

hg

• Svar på tråden Kan vi skriva så här? Tips tack!
  • AnnaAK

Jag länkade till gästsidan här på bröllopstorget, bröllopsguiden och nån annan bröllopssida för de kompleterade varandra lite..

Jag tror det är hela rimmet.

Kom på, ni behöver skriva att folk ska anmäla allergi eller specialkost (hur man nu säger), att de ska anmäla det när de meddelar er om de kommer.
    Eftersom ni inte har så mycket info på hemsidan är det nog bäst att den informationen finns på inbjudan tror jag.

• Januaribruden
    Lanin skrev 2011-08-13 15:03:23 följande:
    Vi ska också ha barnfritt men är lite allergisk mot rim ;)

Vi skrev rak av att vi firar vår kväll i vuxet sällskap men att ammande barn givetvis är välkomna.

Ingen risk för missförstånd. Vi skrev också om önskelistan i vår inbjudan.
    Låter bra, tror jag snor den raden :)
  • andersson1970

Ja absolut, varför linda in saker i en massa rim och grejer. Det är ert bröllop, säg hur nu vill ha det, kort & gott.

" Festen är barnfri"
    " Barnfritt"
    " Endast vuxna på bröllopsfesten"

• Januaribruden

Kom precis på att vi kommer att ha en bar efter middagen med alkohol till självkostnadspris. Eller, vi kommer att ha en symbolisk summa på 10 kr oavsett vad man vill ha. Hur skriver vi det? Någon som skrivit liknande i sina inbjudningar?
    Efter middagen öppnar baren. Cash is king. ;)

• Nephele
    Januaribruden skrev 2011-08-14 17:11:02 följande:

Kom precis på att vi kommer att ha en bar efter middagen med alkohol till självkostnadspris. Eller, vi kommer att ha en symbolisk summa på 10 kr oavsett vad man vill ha. Hur skriver vi det? Någon som skrivit liknande i sina inbjudningar?
    Efter middagen öppnar baren. Cash is king. ;)

Själv hade jag nog lagt sådan information på hemsidan, istället för att trycka in allt i inbjudan. Då hade jag t.ex. skrivit "Efter middagen öppnar baren där du betalar 10 kr oavsett vad du väljer" eller "Efter middagen öppnar baren. Alla drinkar 10 kr." alt "Efter middagen öppnar baren där ni kan köpa drinkar för en billig penning".
  • Lanin

Ni kan skicka med ett litet infopapper tillsammans med inbjudan där ni skriver var önskelistan kan hittas samt att drickan i baren kommer att kosta 10kr oavsett dryck.

Då kan ni få till en lite luftigare inbjudan och inte missa att informera, för alla kanske inte går in på nätet och läser :)

Men det om att ni vill ha barnfritt ska stå klart på inbjudan annars är det lätt att vissa kanske "missar" det.

• Januaribruden

Tack för era svar! Hade en diskution precis om att just 10 kr är en jobbig summa. Jag tänker på mynten... Kanske blir 20 kr bättre? Eller två för 20? Handlar man nåt så får man en drinkbiljett tillbaka istället för en tia. Hmm.... Var ju en bra idé att skriva kostnaden innan. Fast en tia per drink känns bäst faktiskt... SVÅRT

• Hipo1

Sälj drinkbiljetter för tio kr styck. Folk köper nog en hel remsa på en gång ;)

• Nephele

Snyggt! Vad är det för papper ni använt (det mörklila)? Är nåt liknande vi själva är ute efter :).

• Nephele

Tack! Var det av en bra tjocklek för att göra kort? Är det fram-och-baksida eller har ni gjort dubbla kort?

• Nephele
    Januaribruden skrev 2011-08-15 00:08:40 följande:
    Det är lite halvtjockt. Funkar i skrivaren faktiskt men kraftigare än vanligt kopieringspapper. Vi har pappret i vårt kort som är svart. Kika på min blogg så förstår du
    Aah, snyggt! Ska nog kika runt lite mer på den där bloggen
Svar på tråden Kan vi skriva så här? Tips tack!