• Jädisen

menyförslag

Hej!

Vi håller på att komponera vår meny till vårt bröllop i november. Kan jag få tips på en bra förrätt och förslag på tillbehör till kärlknöl till många.

Förrätt ?
    Varmrätt: Tjälknöl på älg, tillbehör?
    Efterrätt: Hjortronpannacotta

• Svar på tråden menyförslag
  • Pinkgrape

Åh, er meny hittills låter jättegod! :D

Kan inget om mat, men västerbottensostpaj kanske hade passat som förrätt? Ni har ju som lite norrlandstema på de övriga maträtterna :) Den passar ju dessutom bra att äta kall om man skulle vilja. Vill man ha något till kan man ju ha tex en klick rom, kräftstjärtar (min favorit till) eller kanske kantareller.

Själv tycker jag potatisgratäng, potatiskaka eller liknande och rödvinsås är mumsigt till tjälknöl, ja, och en vanlig grönsallad, men smaken är ju som baken hehe

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Kattpoet

Toast skagen och västenbottenpaj är rätt så standard att ha som förätt.

Vill man va lite  annorlunda kan man  ha ett  våffel hjärta med romkräm och en bit gravad lax på  eller  så kan man ha kantarell toast med en bit bra krispig bacon. Eller en  enkel höstsoppa på  rotfrukter och kål, man kan göra det väldigt gott.

Tillbehör till  Älg tjärlknöl,   lingongele elller svart vinbärs gele, svampssås  och rostade  rotfrukter ( honungs rostade är mumma). 

Svar på tråden menyförslag