• zadde

    Blommor vi kyrkbänkarna!

    Undrar om det är någon vet om det både finns vaser och ljushållare på kyrkbänkarna?
    eller sätter man blommorna i ljushållarna? 

  • Svar på tråden Blommor vi kyrkbänkarna!
  • Cicci90
    zadde skrev 2011-08-10 21:51:59 följande:
    Undrar om det är någon vet om det både finns vaser och ljushållare på kyrkbänkarna?
    eller sätter man blommorna i ljushållarna? 
    Det är väl olika beroende på vilken kyrka det är kan jag tänka mig.. Även om jag misstänker att de flesta kyrkor har både och.
    Bäst är nog att ringa kyrkan och fråga, eller åka dit om du bor nära :)
  • passionsblomman

    Du måste absolut kolla med den aktuella kyrkan! Det är inte säkert att det finns vare sig det ena eller det andra. Men finns det inte vaser i kyrkan, brukar floristen kunna hjälpa till.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2011-08-22 00:48:24 följande:
    Du måste absolut kolla med den aktuella kyrkan! Det är inte säkert att det finns vare sig det ena eller det andra. Men finns det inte vaser i kyrkan, brukar floristen kunna hjälpa till.
    I den kyrkan där vi ska gifta oss finns det vare sig det ena eller andra. Men vi tänkte att vi ska knyta fast blommor med något grövre snöre eller bastband. Det går ju att göra ganska snart före vigseln och då kommer de iallafall hålla sig fina under vigselakten! Tips till TS också kanske, om det inte finns något annat?
  • Kattpoet

    kOlla att ni får dekorera kyrkan, inte alla kyrkor tilllåter blommor på bänkarna,

Svar på tråden Blommor vi kyrkbänkarna!