• jaggillarrosa

    Hur länge var ni ihop innan ni förlovade er?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge var ni ihop innan ni förlovade er?
  • Erika83

    8 ½ år! Hjärta 
    Utbildning skulle helst vara klart först, båda fast jobb, ekonomin stadig, huset klart m.m....
    Vill nämligen inte ha någon lång förlovning, bröllop inom iallafall två år. Och inte ta några lån till bröllop utan kunna spara ihop till det själva. Cool

  • Fru Fasth

    Träffades för första gången när vi var 11 år. Första kärleken, kyssen o allt!
    Han flyttade till en annan stad när vi var 13 år.
    Träffades av en slump när vi var 18 år, blev kära flyttade ihop.
    Men efter 1 år ville han mer än mig så vi gjorde slut.
    Oktober 05 träffades vi igen.
    Förlovade oss Januari -06.
    + på stickan Februari -06.
    Ronja föddes November -06.
    Gifte oss Februari -07.
    Moa föddes Augusti -09.

  • Aniara4

    Jag svarade "2-5 år", men det känns ju inte riktigt rätt eftersom det var bara precis över 2 år.

  • Caribbean wedding

    Vi flyttade ihop efter 2 veckor och förlovade oss efter en månad. Det var 3 år sedan nu och om ytterligare ett år gifter vi oss.

  • Yarrow

    Vi var tillsammans i 4 år innan i förlovade oss, gifte oss året senare..

  • Väduren

    Vi förlovade oss efter ca 6 månader.  Har nu varit tillsammans i snart 12år och det ser ut som det kommer dröja 3-4år till innan vi gifter oss.

  • Yez

    Vad härligt det är att läsa om alla varitioner..

    Jag är lite nervös över hur omgivningen kommer reagera, jag funderar på att över raska min sambo i Thailand 1 januari med att fråga.. Tänkte fråga om han vill förlova sig med mig, inte gifta sig utan just den delen överlämnar jag till honom..

    Vi har vart ett par sen januari 2011
    Sambos sen juli 2011
    Planerad förlovning (från min sida) 1 januari 2012

  • Aniara4
    Yez skrev 2011-10-25 11:36:36 följande:
    Vad härligt det är att läsa om alla varitioner..

    Jag är lite nervös över hur omgivningen kommer reagera, jag funderar på att över raska min sambo i Thailand 1 januari med att fråga.. Tänkte fråga om han vill förlova sig med mig, inte gifta sig utan just den delen överlämnar jag till honom..
    Strängt  taget innebär en förlovning att man har friat/kommit överens om att gifta sig. Med eller utan ring.

    Men det verkar vara rätt många som luckrar upp den betydelsen nuförtiden och tycker att man kan förlova sig först och komma överens om att gifta sig sen. För mig haltar den logiken, men man gör ju som man vill!
  • Yez
    Aniara4 skrev 2011-10-25 11:47:40 följande:
    Strängt  taget innebär en förlovning att man har friat/kommit överens om att gifta sig. Med eller utan ring.

    Men det verkar vara rätt många som luckrar upp den betydelsen nuförtiden och tycker att man kan förlova sig först och komma överens om att gifta sig sen. För mig haltar den logiken, men man gör ju som man vill!
    Absolut! Jag ska fira till förlovning, alltså att vi ska vara förlovade och kommer gifta oss.. Dock inte inom ett år.
    Men att när det är dags för giftemål, då låter jag han ta kontrollen och "pick the date"..

    Sen tycker jag att det är absolut inget fel med att "bara" vara förlovade.. Man måste inte gifta sig, enligt mig!
  • Soldemor

    Min nuvarande och jag blev tillsammans "officiellt" 7/3 -93
    Vi förlovade oss 25/6 -93
    och gifte oss 16/10 -93
    d v s så firade vi 18-års bröllopsdag för drygt en vecka sedan!

  • JNT

    Vi blev tillsammans 021003, förlovade oss 040814 och gifter oss 120707. :)

Svar på tråden Hur länge var ni ihop innan ni förlovade er?