• Josefin521

Rookie önskar visdom!

Hej alla bröllopstokiga!

Jag och min sambo skall gifta oss nästa sommar och jag har insett nu att det är så otroligt lite jag har koll på och så otroligt mycket kunskap och tips som Ni veterander sitter på. Jag gissar att jag inte är den enda nya här på BT som inte har koll på allt, så meningen med denna tråd är att Ni proffs tipsar oss bröllopsrookies om allt mellan himmel och jord som rör bröllop! Tanken är då att alla skall kunna ställa sina frågor och så har vi alla svar på en och samma tråd :)

Vi delar givetvis med oss om hur det går i vår bröllopsplanering/hysteri med bilder och text! Så, det är fritt för ALLA att slänga in sin frågor och funderingar.

Hoppas på en massa roliga diskussioner.

Kramar

• Svar på tråden Rookie önskar visdom!
  • Josefin521

Så jag startar! Nu blir det tema mat.

Vi skall pga praktiska själ ha kall förrätt.

1. Ni andra som haft kall förrätt, vad har ni serverat?

Jag har lite förslag, kom gärna med input:

- Sommartallrik (Olika sillar, potatis, en brödskiva med västerbotten, någon lax/sillpaj)

- Italienska delikatesser (ostar, korvar, skinkor etc)

- Fler förslag?

• Pinkgrape

Vi har valt en kall och lätt förrätt, då det annars blir lite mycket när man äter tre rätter och sedan tårta.
    Denna valde vi:
    - Ros av parmaskinka serveras med honungsmelon & örtcreme

Där vi kommer ha middagen har de även dessa förrätter:
    - Västerbottensostpaj med sikromstäcke, serveras med krispig sallad & rödlöksvinägrett
    - Skaldjurssallad med handskalade räk- och kräftstjärtar, serveras med paprikavinägrett & vitlökskrutonger
    - Rökt rensteksklämma med äpplen, serveras på salladsbädd med sötade lingon

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • KlaraV89

Hej

Kall- då ska vi se.. man kan ha

små toast med olika röror på

Fyllda avokado

små spett med sallad och dressing till

kall sparris soppa med västerbotten paj och löjrom

Vill ni ha tips om foto och olika lokaler i Sthlm om så kan jag hjälpa till

• Josefin521

Va kul med så många förslag! Någon mer som har några roliga idéer? Har förstått nu att man inte ska ha allt för mycket pga all annan mat.

• labbalabba

vi kommer också att ha kall förrätt, aboslut mest praktiskt :) vi kommer att servera en skaldjurssallad med "västerbotten-bread-sticks" , jag äter inte kött nämligen så därför passar det alldeles utmärkt!

• mikben

KlaraV89: Jag tar gärna emot lite tips på bra festlokaler i Sthlm!! Skål

• Blizz

Nu har vi inte gift oss ännu utan bröllopet blir nästa lördag (20 augusti) men vi ska ha vår fest på Eriksbergs Festvåning, tror de heter Eriksberg Catering eller något sånt och hitills har vi fått superproffsigt bemötande!

De är alltid tillgängliga, svarar på alla frågor, fixar allt som vi ber om och är inte alls snåla. Visst, det är inte superbilligt att ha en fest i centrala Stockholm men de har inga problem med att vi köper eget godis att bjuda på kvällen istället för att köpa genom dem och de håller inte på att ta extra betalt för varenda lite grej. Så hitills är jag jättenöjd med dem. Vi har 65 gäster men lokalen rymmer upp till 100 personer.
    Jag hoppas att vår fest blir superbra.

Jag kan återkomma om två veckor och berätta hur den blev :)

Svar på tråden Rookie önskar visdom!