• Maloom
    Äldre 9 Aug 00:54
    1407 visningar
    2 svar
    2
    1407

    Nån mer som gifter sig på lördag den 13/8?

    Hur känns allt så här innan? Är ni klara med alla förberedeler? Vi har kvar en del: träffa restaurang chefen, färdigställa ett spel, klistra upp bordsplaceringen, göra namnlapparna, fixa mat och tårta till barnen och barnvakten som ska vara hemma på kvällen och kolla att limon verkligen kommer dyka upp.
    Hur är planen för era bröllop?

  • Svar på tråden Nån mer som gifter sig på lördag den 13/8?
  • carrob­arro84
    Äldre 9 Aug 08:25
    #1

    vi gifter oss också på lördag. Har lite pysslande att göra med att sätta fast bordplaceringskort på servetterna och så. Måste hitta mer sidenband bara då det tog slut. Sen ska det dukas och fixas i festlokalen, fixa in bordsplaceringen (som äntligen är klar) i festhäftet och printa. Vigselprogrammet ska också printas. Idag 'är det möte med prästen, torsdag ska jag fixa mina naglar. Sen ska det fixas mat till bandet, handlas alkoholfri dricka, mousserande och läsk och även vickning. Sen är det så att jag gör tårtorna själv också. Så det ska inhandlas till och fixas.

    Borde ringa hotellet också och bekräfta och fixa klart en spotify spellista. Mycket småfix kvar men det ska nog gå bra!

  • Maloom
    Äldre 9 Aug 16:24
    #2

    Nu har vi träffat hovmästaren som kommer se till att allt flyter under middagen. Vårt vigselprogram ska också printas, men det kör vi bara på vanligt A4a papper-en sida. Festprogrammen var superkluriga att få ut rätt!! Hoppas det går smidigare för er. Vi ska bara ha enkla namnlappar vid glasen, men de måste printas ut och klippas såklart. Jag bakar bara barnens tårta, de är allergiska mot mycket så det är bäst att jag gör det. Det är därför jag vill ordna med maten för dem också.

    Nästa sak är att träffa fotografen vid kyrkan på torsdag, detta för att se ut bra platser och så att barnen ska känna igen henne. Ikväll fortsätter jag att göra spelet och öva dansen.

    Ska ni äta tårta direkt efter middagen eller dansar ni före?

    Vill vi att alla ska orka vara med även vid tårtan så det blir ett kort uppehåll för dans innan tårtan skärs. Hoppas flk orkar äta den då bara .

    Vill verkligen att det inte regnar under fotograferingen (som ska ske i en timme utanför kyrkan innan vigsel). Inte skoj med tre blöta/leriga barn och blött brudpar då vi väl ska stiga in i kyrkan. Måste väl kolla upp nått torrt alternativ där kanske.

Svar på tråden Nån mer som gifter sig på lördag den 13/8?