• zandri

Låt till bröllopsvalsen??

Tänkte höra om man kunde få lite inspiration till bröllopsvalsen.

Vad ska ni har för låt när ni dansar eran första dans som man & fru??

• Svar på tråden Låt till bröllopsvalsen??
  • Bettina

Vi ska köra på Cornelis "turistens klagan".
    Lite ovanligt, men en låt alla blir glada av och vi ska dansa rätt snabb vals till den. 

• durrasflikka

Låt vet vi inte än, men en bekant till min m2b har danslektioner så vi ska fråga henne om hon vill göra en koreografi åt oss. =)

• SaJo1981

Det blev ingen vals men vin dansade första dansen till Your Song med Ewan McGregor fråm Moulin Rouge:)

• Emblas Mamma
    SnartFruSir skrev 2011-08-10 13:16:32 följande:
    Vi kommer dansa till finallåten i Disneys Törnrosa (en gång i en dröm/ once upon a dream).
    Den går inte så fort som klassiska valser och jag var alltid utklädd till Törnrosa när jag var liten :)
    åh herregud! varför kom jag inte att tänka på detta!!
    Det är en av mina favoritsånger!
    Det kommer nog bli super! :)
  • Helena Mikael

Vi dansade till Chris Medina - What are words - SÅÅÅ FIN!!!

...men även till Rockafella Skank av Fatboyslim :)

• Sassabrassa

Vi kommer dansa till en mix av dessa:

Johannes Kotschy- And that´s why I love you
    I´m a Barbie Girl-Aqua
    I´m too sexy-Right said Fred
    Fångad av en stormvind-Carola
    Åh när ni tar saken i egna händer- After Dark
    Black or White-Michael Jackson
    I like to move it
    Your the one that I want-Grease

och så avslutas det hela med Johannes Kotschy- And that´s why I love you igen.

Gäller verkligen att vi bjuder på oss så det blir kul och inte B. Vi har jäkligt kul när vi tränar iallafall.

• Lisen

Vi ska dansa vår bröllops vals till GoGo Dolls ..Iris.

Då det e lite av vår låt ;)

Kram

• zandri

Tack för alla tips :) Ska lyssna igenom tillsammans med min blivande till helgen :) Hoppas på att hitta något då :)

• Jag han

Vi hade "födelsedagsvalsv till Mona" med Benny Anderssons orkester. Vi visste inte innan vad det skulle bli för låt. Vår toastmaster hade fixat det tillsammans med bandet. Vad de inte visste var ju att jag älskar den låten! Är lite "nördig" med min musiksmak ibland. ;)

Den blev iaf klockren!

• sahu

Vi har bestämt att vi ska dansa till Metallicas "Nothing else matters". Så underbar låt som vi båda älskar. Det ska dock bli intressant och se om vi klarar av att dansa vals till den. Annars får de bli nån annan slags dans, för den låten blir det i alla fall! :)

• joze

Vi hade tänkt dansa till Jag tror jag är kär med Bob Hund, helt underbar låt det bara spritter i benen på oss när vi hör den Men vi fick tänka om när vi insåg att dansen skulle ske på marmorgolv som är ganska halt och inte riktigt lämpade sig för hopp och skutt, vill ju inte ramla i vår första dans

Så det blev en annan favorit. It is you I have loved av Dana Glover, tema musiken i Shrek. Båda älskar filmerna och gillar musiken så det känns klockrent. 

• Syrinx
    Jag han skrev 2011-08-20 08:41:51 följande:

Vi hade "födelsedagsvalsv till Mona" med Benny Anderssons orkester. Vi visste inte innan vad det skulle bli för låt. Vår toastmaster hade fixat det tillsammans med bandet. Vad de inte visste var ju att jag älskar den låten! Är lite "nördig" med min musiksmak ibland. ;)

Den blev iaf klockren!

Åh, den är ju underbar! Förmodligen blir det den vi ska valsa till också
  • Vichy

Jag skulle vilja ha en låt som betyder mycket för min m2b och mig.

Vår låt är "I'ts only you (part II)" med Salem al Fakir. Men den har vi pratat om att et skulle vara kul att ha den på vigseln :P
    Nu har vi ju inget bröllopsdatum eller nått än, så sånt hinner kanske ändra sig och lösa sig innan det är dags... 

Förstår att ni har svårt att hitta en bra valslåt...  

Svar på tråden Låt till bröllopsvalsen??