Hur reagerar man?
Vi har varit gifta en tid nu och min man s k kompis har "slutat" ringa som han gjorde innan. Ingen konstigt med det men det som jag lyckades få stopp på senast är att kompisen, låt oss kalla honom för Fredrik. Fredrik har senaste månaderna bara hört av sig när vill ha hjälp av min man, inte annars. Han uttnyttjar min man då min man är väldigt snäll och jag kan inte se på medan någon trampar på honom.
Senaste gången sa jag stopp, min man hade lovat honom att han skulle hjälpa honom, Fredrik sa att han skulle komma vid sextiden, på en lördag kväll!! att vi skulle hjälpa honom med uppbärning av soffa och något mer, vilket inte är konstigt men sen när han och hans nya tjej inte kommer förrän kl 10 på kvällen och vill att vi ska inställa oss hos honom då skickade jag sms från min mans telefon, med min mans medgivande förstås, att vi inte kan komma. Jag skrev inte varför ingenting. Det första som händer är att Fredrik ringer, vi svarar inte, han lämnar ett meddelande där han säger att han har ju hjälpt oss på vårt bröllop osv.. Det är nog säkert din fru "XX" som har tutat i dig det här och ja, ja tack för hjälpen och sen lägger han på luren.
Hur egoistiskt är inte det?? Det kunde ha hänt vad som helst!! Vi kunde varit på akuten, eller våra djur, vad som helst kunde ha hänt på några timmar!
Han brydde sig inte ens att fråga vad som har hänt, ingenting!! Dessutom en roll såsom Toastmaster på ett bröllop är ju en ära och ingen möda?? ELLER? Har jag fel?
VIll veta om det är någon som har varit med om liknande grejer? Någon som känner igen sig? Det tar kål på mig att se min man bli behandlad på det viset. Det är inte första gången som jag såg en glimt av detta.
En annan gång råkade Fredrik skicka sms:et till fel mobil nämligen min mans istället för sin flickväns, och där stod det att det var dåligt av oss att inte lämna vår hund till honom blabla bla.. bara för att vi valde att mina föräldrar skulle ha hunden den dagen istället för att han skulle "besöka" vår hund en enda gång på en hel dag hemma hos oss. Det var ju bästa för vår vovve ju!!