• Margaux

"Vanlig" håruppsättning i stället för "brud"?

Jag har tittat runt lite på priser hos frisörer och ser att det skiljer ENORMT på bruduppsättning och vanlig festuppsättning.
    Är det någon som valt "vanlig" och sen ångrat att de inte tog den 3 gånger så dyra "brudfrisyren"?

• Svar på tråden "Vanlig" håruppsättning i stället för "brud"?
  • Januaribruden

Jag har inte gjort det själv men har hört att en bruduppsättning håller längre än en "vanlig" plus att provuppsättning brukar ingå, de har överseende med konstiga tider m.m. och såklart att mer tid läggs ner på ditt hår. Ha det i åtanke. Jag skulle däremot välja en "vanlig" eftersom jag aldrig skulle ha råd annars.

Lycka till!

• Brummelisa

Ja, jag ska ha tiara, och det blir ju konstigt att be de sätta en tiara i en vanlig frisyr.

Däremot har jag tagit kontakt med gymnasiet, där de utbildar frisörer - hoppas på att de kan göra en fin uppsättning!

• Stiffini

Jag har långt brunt hår och vill ha utsläppt hår, så kommer ha en "vanlig" timme och sen en enkel uppsätting så man kan fästa sløja, men vill ha hår hängande vid ansiktet før gillar inte mig profil super mycket:/
    Bor dessutom i Norge och provtimmen kostan 1200 kr TIMMEN och sen själva dagen kostar det 2000 kr + extra om man går øver tiden, Not worth it.

• Iseika

Jag beställde en vanlig uppsättning. Förvisso ingick ingen provuppsättning men frisören vill ha ändå ha dit mig innan för att bestämma vad vi skulle göra. Jag fick dessutom en morgontid klockan åtta eftersom jag skulle vara "tärna" (jo, jag skäms lite för att jag ljög, men bara väldigt lite).

Allt som allt betalade jag 650 kronor för min frisyr som höll hela dagen, kvällen och natten. Den såg ut precis som jag önskade och kostade inte 2500 som den första jag bokade på en annan salong innan jag tog mitt förnuft till fånga och avbokade.

Jag ångrade mig alltså inte!

• Brummelisa
    Iseika skrev 2011-08-08 15:28:16 följande:
    Jag beställde en vanlig uppsättning. Förvisso ingick ingen provuppsättning men frisören vill ha ändå ha dit mig innan för att bestämma vad vi skulle göra. Jag fick dessutom en morgontid klockan åtta eftersom jag skulle vara "tärna" (jo, jag skäms lite för att jag ljög, men bara väldigt lite).

Allt som allt betalade jag 650 kronor för min frisyr som höll hela dagen, kvällen och natten. Den såg ut precis som jag önskade och kostade inte 2500 som den första jag bokade på en annan salong innan jag tog mitt förnuft till fånga och avbokade.

Jag ångrade mig alltså inte!
    Hade du någon form av tiara, hårnålar eller liknande?
  • Iseika
    Brummelisa skrev 2011-08-08 15:33:04 följande:
    Hade du någon form av tiara, hårnålar eller liknande?
    Nix. Jag ser ut som zigernardrottningen med sånt på mig
  • EllaBella

Jag bokade en vanlig festuppsättning, en timme för 400 kr. Men då ingår ju som sagt ingen konsultation eller provuppsättning. Eftersom jag ändå inte skulle ha något avancerat så blev det ändå precis som jag tänkt.

Jag tror att skillnaden om man beställer bruduppsättning är att man får minst en konsultation/provuppsättning samt champagne/choklad och hjälp med påklädning. 

• Yarrow

Jag gjorde en vanlig uppsättning hos frisören. Sa att jag ville ha det lite busigt och somrigt och att det skulle hålla hela dagen.
    Fick en inbakad fläta, lite lockar och uppsatt lite "Slarvigt" där bak. Sen piffade jag till det med en liten orange ros+fjäder.

Jag var jättenöjd och har inte ångrat mig en sekund!

• Iseika
    EllaBella skrev 2011-08-08 16:05:16 följande:
    Jag bokade en vanlig festuppsättning, en timme för 400 kr. Men då ingår ju som sagt ingen konsultation eller provuppsättning. Eftersom jag ändå inte skulle ha något avancerat så blev det ändå precis som jag tänkt.

Jag tror att skillnaden om man beställer bruduppsättning är att man får minst en konsultation/provuppsättning samt champagne/choklad och hjälp med påklädning. 
    Hos den dyrare frisyren jag bokade först ingick en liten sallad och en provuppsättning. Jag vet inte om det är värt det tredubbla priset. Då ska det vara en förbannat god sallad
  • saxomanix

fast då kan man knappast be dem att komma till hotellet och fixa håret där

Svar på tråden "Vanlig" håruppsättning i stället för "brud"?