• Pearldrop

    Blivande Värmlandsbrudar 2012-2013!

    Det finns trådar inom karlstadsbrudar, men de håller på och dö ut...
    Då tänkte jag att om vi sparkar igång en tråd för de som vill gifta sig 2012-2013 så håller den sig levande ett tag :)

    "Gamla brudar" är förstås oerhört välkomna med tips och råd!!

  • Svar på tråden Blivande Värmlandsbrudar 2012-2013!
  • minskattn

    min brutärna som är bra på att scrappa hjälper oss att göra alla inbjudningskorten + placeringskort . vi tänkte skicka ut dom i mitten på januari då vi gifter oss mitt i semestertider. skippar save the date kort.


    däremot har jag inga planer på hur vi gör med festprogram... någon som vet något bra företag som kan hjäpa oss med det?

  • hellgren

    Jag gifter mig 2012-08-04 i Karlstad. Kul med en värmlandsgrupp :)

  • Jalle

    Hellgren; Vi gifter oss på samma datum! Visst har vi träffats i tråden "bröllop 4/8-12"? Jag är också Värmlandsbrud, dock inte Karlstad utan en annan ort som jag vill hålla hemlig ett tag till .

  • DuÅjag

    Hej hej tjejer!
    här planeras det för fullt!
    enda kruxet är att vi (jag och min kille) båda vill gifta oss i vid spegelsalen (sunne)
    och det är såklart fullbokat HELA sommaren! vi står först på reservlistan.. men även om
    man gärna vill vara där så önskar man ju inte att någon annan "drar sig ur" (om de inte
    hittat annat ställe vill säga).... så vårat största och enda problem är platsen.. inegn av oss vill
    gifta sig i kyrka (för många ledsamma minnen) utan hellre ute i det fria..
    Har ni några bra tips? vi vill kunna köpa med egen dricka, så herrgårdar är uteslutet!
    Någon fin mysig hembygdsgård nära vatten med fin utsikt?
    alla förslag är välkomna!♥

  • Jalle

    Nu har det gått en tid och vi är inte så hemliga längre! Vi ska gifta oss 4/8 hemma i vår trädgård i Sunne och ha festen på Sundsbergs gård. Det mesta är planerat och inköpt, nu är det allt pyssel som ska göras. Finns det inte fler Värmlandsbrudar dör ute??

  • Rosi

    Hallå!! =)


    Jag är med en Värmlandsbrud! =)


    Vi kommer gifta oss den 11/8 2012. I kil. Inte så många måander kvar nu. Och korten är skickade skönt, alla som har fått är glada att vi är ute i god tid. =)


     

  • niriel

    Ooh, det börjar dra ihop sig! Klänning beställd och maten bestämd, men blommor och frisör och tårta och dukningsidéer.. Det finns alltid en massa kvar! Ingen här som vet någon bra frisör i Sunne-trakten? Eller florisk för den delen?Glad

  • Jalle

    Jag känner massor med frisörer i Sunne, exakt hur bra de är på bruduppsättningar ska jag låta va osagt däremot. Själv ska jag ha Pernilla på "Din frisör". När det gäller blommor så ska jag göra min bukett själv, men om jag skulle köpa den så hade jag lätt valt Blombutiken (på Kvarngatan).

  • niriel

    Tack Jalle! Ska kolla upp det. Med lite tur ska en kompis till mig göra frisyren, men om inte kan det vara nice med en backup-plan..

  • jennie13
    DuÅjag skrev 2012-02-03 20:53:58 följande:
    Hej hej tjejer!
    här planeras det för fullt!
    enda kruxet är att vi (jag och min kille) båda vill gifta oss i vid spegelsalen (sunne)
    och det är såklart fullbokat HELA sommaren! vi står först på reservlistan.. men även om
    man gärna vill vara där så önskar man ju inte att någon annan "drar sig ur" (om de inte
    hittat annat ställe vill säga).... så vårat största och enda problem är platsen.. inegn av oss vill
    gifta sig i kyrka (för många ledsamma minnen) utan hellre ute i det fria..
    Har ni några bra tips? vi vill kunna köpa med egen dricka, så herrgårdar är uteslutet!
    Någon fin mysig hembygdsgård nära vatten med fin utsikt?
    alla förslag är välkomna!♥
    Jag vet inte om det är spegelsalen men min kusin gifte sig 2007 utomhus strax innan Sunne, när man kommer från Karlstad. Det ligger vid vattnet och är en hembyggdsgård (minns jag det som iaf) där middagen och festen var. När man kör från Karlstad så är det strax innan Sunne på höger sida ner mot vattnet. vet du vad jag menar då? De kanske är lediga? Det var jättefint ställe :)
  • arioso

    Hej allihop!
    Jag är så oerhört glad att jag äntligen hör hemma i en sån här tråd!
    Om allt går i lås så bli det bröllop den 29 december för vår del. Jag är så glad!
    Vi har bokat kyrka, men håller på och pusslar med festlokal och vigselförättare. Det är lite nervspänning när man har förstahandsval man SÅ gärna vill ha, men inte vet om det går... Så här håller vi tummarna

    Annars är det inbjudningskorten som står högt på listan för oss, vi tänker vara helt sjukt tidiga med dem. Helst april om det går. Vi har många vänner som reser och flyttar runt och har sig, så vi vill vara ute i god tid.

    Hur långt innan kollade ni på/beställde klänning?

  • Jalle

    Ok, ja jag tänkte på Sillegården först men eftersom det ligger 1,5 mil innan Sunne så trodde jag du menade Kolsnäs. Sillegården är en restaurang så catering och egen sprit är nog uteslutet. Fast det är supermysigt! Känner folk som har haft sitt bröllop där.

  • arioso

    Idag har vi bokat festlokal. Den vi helst ville ha, hurra för det! Solig

  • J8783

    Hejsan. Hoppar in i denna tråd. Bor dock i Torsby. Jag kommer gifta mig borgerligt den 1 juni 2012. Längtar. Det ska bli så spännande att gifta sig i 50tals stil, och agera "raggare" som man är ;) 

    Det mesta är klart, förutom att vi inte vet än vilken vigselförrättare från våran kommun som tänker ställa upp denna dag. Men pyssel är i full gång. Bröllopstårtan fick vi en släkting till min sambo att göra, så den är beställd. Tur att hon jobbar som konditor (ung företagare) billigt blir det dessutom.

     

Svar på tråden Blivande Värmlandsbrudar 2012-2013!