• Maloom
    Äldre 5 Aug 00:43
    3752 visningar
    22 svar
    22
    3752

    Vad tror ni, kommer ni kunna "slappna av"?

    Nu är det bara en vecka innan vårt bröllop. Massor av planerande och fixande är avklarat, har lite saker kvar-men det ska nog hinnas med.

    Hur känns det för er andra? Kommer ni kunna slappna av och njuta när den stora dagen väl är här? Ni som redan gift er, var ni lugna och tog dagen som den kom eller stressande ni igenom allt tills ni plötsligt satt där på middagen eller la er i sängen på kvällen/natten?

    Vet inte hur det är för er, men jag kan stressa upp mig över små saker. Det viktigast är ändå

    1. att vi älskar varandra
    2. att vi blir man och hustru
    3. att vi har skoj på vår fest

    Detta är bra att minnas i denna planeringshets...

  • Svar på tråden Vad tror ni, kommer ni kunna "slappna av"?
  • Emelie 87
    Äldre 8 Aug 18:01
    #11
    förlovadflicka skrev 2011-08-06 00:50:25 följande:
    Just det, ni skulle sjunga all I ask of you va? Hur gick det? :)
    Jo det gick faktiskt hyfsat. :) Fast momentet med höga g# fick mannen lite svårt med.. han liksom vrålade istället för att sjunga, så att säga.
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Maloom
    Äldre 10 Aug 22:13
    #12

    Som sagt, skönt att höra att ni alla kunnat slappna av ändå på den stora dagen.

    Just nu är det så mycket detaljplanering, och frågor som, vem tackar för maten/gör avslut på middagen då vi inte har några föräldrar där, när ska folk hoppa in och börja dansa med oss, vilken tid ska tårtan serveras, kommer verkligen limon-hur lång tid kan det ta för den att köra till festen, vem tar bort ev. presenter (har bara önskat bidrag till resa men man vet alrig), vem sätter på spotify då djn slutat, vem tar hand om datorn då alla lämnat festen, osv.

    Imorgon träffar vi fotografen för att se ut bra platser och för att våra barn ska känna igen henne, får kanske fler frågor i huvudet efter det...

    På lördag är det dags!!

  • Zia 200906­18
    Äldre 11 Aug 09:56
    #13

    Jag var hellugn hela dagen, ingen ide att hetsa upp sig eller oroa sig för nåt då bara ett par timmar innan allt drar igång. Vi blev ca 45 minuter försenade redan efter första punkten på dagen (smink) men det löste sig då annat tog kortare tid än beräknat. Jag tog bara en sak i taget, smink, påklädning, hår, fotografering, vigsel, fest. Våra toastmasters + nära släktingar osv höll koll på läget och fixade allt. De hade inte koll på alla detaljer och vi stuvade om i programmet för kvällen så som det passade. Jaha, follk börjar bli kaffesugna då kör vi kaffet nu, jaha folk är på väg hem då släpper vi upp Khom loy lyktor nu istället då osv. 

    Vi släppte helt kontrollen redan eftermiddagen innan, då åkte vi hem och lät andra fixa de sista småsakerna. Och allt blev hur bra som helst, det enda som glömdes bort var gästboken ;)

    Bilder: www.joleen.makitalo.nu  


  • Mariah­ove
    Äldre 11 Aug 10:13
    #14

    Jag kommer nog att vara nervös på den stora dagen.  Är en person som vill ha koll på allting och det går ju itne riktigt.
    Men vi har bokat barnvakt som ska vara med barnen så vi slipper gå ifrån med dem på toa ovs. Sen ska vi nog boka 2st som kan ta hand om maten så vi slipper det. Vi ska ha buffe så det är bara att ställa fram och plocka undan tallrikarna.

    Detta är andra gången jag gifter mig. Första gången satt jag 5min innan bröllopet började och gjorde min brukbukett, det var stressigt. Så ska jag inte ha det denna gången. Allt ska vara klart och plannerat. Sen kan ju saker hända men jag har lärt mig. Och eftersom jag verkligen hoppas att detta blir sista gången och då ska allt vara perfekt.

  • Äldre 11 Aug 12:39
    #15

    Jag ska hålla ett tal. det var egentligen min nyblivne make som skulle göra det från början, men han vill inte längre så jag får ta det. Så jag måste skriva ihop något. Han är egentligen mycket bättre än jag att komma på saker men han gillar inte att tala inför folk. och jag har i princip inget emot det i normala fall. Men egentligen är det ju skönt att slipp, men eftersom vi är värdpar och bjuder in tycker jag att vi ska säga något efter maten.

    Sen ska vi dansa tango istället för brudvals och vi övar och övar, men det är svårt tycker vi. Det är svårt att få tilltäckligt stor plats att öva på också. Så den är jag jättenervös för. Men man får tänka att gästerna är vänligt inställda och att de ser att vi gör vårt bästa.

  • Maloom
    Äldre 11 Aug 13:13
    #16

    Ja, ska också hålla tal, iaf välkomsttal. Det ska nog bli lite mer än så, men för just den delen är jag faktiskt int nervös alls (just nu iaf.).


    Nu fick vi just ok på våra val av in- och utgångsmusik så nu är det bara att printa ut vigselprogrammen.

  • Emelie 87
    Äldre 12 Aug 17:27
    #17

    Stort lycka till och grattis i förskott. :)


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • vickan­ofilip
    Äldre 12 Aug 21:01
    #18

    allt är klart så här en vecka innan dagen B.. jag har blivit hippad, älsklingen är kidnappad nu idag. Jag hade världens bästa möhippa tack vare världens bästa vänner! stort tack till er alla! Tyvärr lyckades jag bli rejält sjuk för 3 veckor sedan och höll faktiskt på att stryka med om de inte hade akutopererat mig och legat inlagd i 1 vecka och nu får jag i princip inte göra nånting men nu mår jag bättre och väntar på en till operation samma dag som vi kommer hem från vår smekmånad:( Jag hoppas bara att jag håller mig frisk tills efter bröllopet för detta grumlar ju glädjebägaren lite grann så det känns så skönt att allt var färdigplanerat innan. Nu har vi bara småjusteringar kvar innan det är dags..
    Jag är inget nervös just nu, när man nosat på andra sidan så blir allt annat inte så stort.. om saker inte skulle ske så som vi tänkt så är det viktigaste och mest betydelsefulla att vi blir gifta och det kan vi bli var som helst om det så skulle ske på sjukhus vilket jag inte hoppas förstås men jag kommer säkert att vara nervös när kyrkportarna öppnas!
    Lycka till alla som ska och grattis till alla som har gift er!

  • Maloom
    Äldre 15 Aug 15:14
    #19

    Nu är vi äkta makar!

    Klarade av att slappna av! En och annan fjäril for genom magen under förberedelserna, men var lugn i kyrkan. Blev dock fnissig då vi skulle prata under cernomin i kyrkan, men skärpte till mig och slutade fnissa, var nervositeten såklart .

    Härligt att se in i varandras ögonen innan under fotograferingen, barnen var dock lite vilda men det gick också bra. Alla var superfina och duktiga då vi tågade in i kyrkan. Vacker vigsel!

    Limon kom och middag o fest var super bra! Bra balans på tal, lekar och sånger. Många gäster kom och sa att just de suttit vid bästa bordet, så det känns som de trivdes. Det gick bra för mig att hålla mitt tal också!

    Lite synd bara att vi inte orkade parta längre och somnade bums på rummet, men vi tog igen det kvällen efter....

  • Äldre 15 Aug 15:27
    #20

    Jag stressade ingenting.  Vissa saker fick man vara rapp med men det var lugnt. Hos frissan höll jag på att somna för det var så skönt :)

  • Emelie 87
    Äldre 15 Aug 15:53
    #21

    Återigen stort grattis. Vad härligt att du kunde slappna av, verkligen kul. Välkommen till livet som gift. :)


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Humlan
    Äldre 15 Aug 15:58
    #22

    Vi hade så mycket stress  så det va helt otroligt Rynkar på näsan. hann inte stanna upp en minut ens kändes det som. försök att ta så mkt hjälp ni kan är mitt tips


Svar på tråden Vad tror ni, kommer ni kunna "slappna av"?