• Verogringa

Min dukning!

Har börjat med dukningen. I vaserna ska jag ha vita blommor och placeringskorten är silvergrå. Vill ha ganska stilrent och enkelt. (jag vet, stolarna skär sig lite, men det är vad som finns)Tyck till och kritisera utan rädsla! :):)

• Svar på tråden Min dukning!
  • Chicita

Jag tycker att det blir riktigt bra. Och vem ser stolarna när folket har satt sig Flört

Det enda jag kan kritisera är att du aldrig ska lägga iho kniven och gaffeln.
    Även om det inte står en tallrik på plats så ska kniven ligga till höger "om tallriken" och gaffeln till vänster "om tallriken".
    Om du vill så kan du ställa servetten där tallriken ska stå för att liksom "fylla upp" på bordet. På så sätt får placeringskortet en bra plats vid glaset Glad

• Verogringa
    Chicita skrev 2011-08-04 19:15:31 följande:
    Jag tycker att det blir riktigt bra. Och vem ser stolarna när folket har satt sig Flört

Det enda jag kan kritisera är att du aldrig ska lägga iho kniven och gaffeln.
    Även om det inte står en tallrik på plats så ska kniven ligga till höger "om tallriken" och gaffeln till vänster "om tallriken".
    Om du vill så kan du ställa servetten där tallriken ska stå för att liksom "fylla upp" på bordet. På så sätt får placeringskortet en bra plats vid glaset Glad
    Tack för rättelsen om kniven och gaffeln..:) Får ändra på det. Annars det som kommer at fylla upp tomrummet är ett festhäfte som vi ska lägga ut vid varje plats i matchande färg. Bra tips annars det där med servetten!
  • Chicita
    Verogringa skrev 2011-08-04 19:20:07 följande:
    Tack för rättelsen om kniven och gaffeln..:) Får ändra på det. Annars det som kommer at fylla upp tomrummet är ett festhäfte som vi ska lägga ut vid varje plats i matchande färg. Bra tips annars det där med servetten!
    Festhäftena kommer göra stor skillnad i dukningen då Skrattande
    Fina färger annars...
    Grått är snyggt, och när det kommer lite rosa till det så blir det riktigt festligt
  • Rosi

Jag tycker att du ska vrida servetten neråt, Ser väldigt mysko ut. har jobba i Resturang.

• Verogringa
    Rosi skrev 2011-08-04 19:28:49 följande:

Jag tycker att du ska vrida servetten neråt, Ser väldigt mysko ut. har jobba i Resturang.

Hm, okej. Kan jag ju också ändra på...:)
  • Margaux

Jag tycker omedelbart att den ser lite tråkig ut... MEN det blir nog bättre när du fyllt ut lite och fått gröna blad etc.

Några tankar;
    Ska ni inte ha vattenglas?
    Sätt ner servietten närmare bordskanten, om inte det går pga av program etc så hade jag nog valt en annan vikning. Det ser konstigt ut när de står sådär långt bak.
    Dela på kniv och gaffel som någon sa tidigare.

Kanske du kan blanda vita och mörkrosa blommor för att matcha in stolarna lite och ge lite mer "umpf" till bordet?
    Eller köpa sådana dära silverchoklad hjärtan att sprida ut på bordet för lite mer glam.....?

Lycka till i alla fall och det blir säkert en kanonmiddag!

• jkbr

sevetten borde stå i mitten och kniv och gaffel på varsin sida , så står det alltid på fina ställen :)

• Zelmah

ser ingen bild..? borttagen?

Svar på tråden Min dukning!