• Johannaz

någon frisör eller hårkunnig?

Jag har ett problem..
    Jag har inga pengar att dra till frissan och färga mitt hår.
    Jag har mörkblont/ljusbrunt hår med kanske 5cm utväxt som är kanske en nyans mörkare.
    jag vill färga det mellan brunt och jag har ingen aning om jag vågar eller hur jag ska gå till väga!

kommer min utväxt suga åt sig mer färg och bli mörkare eller tvärt om?
    hur gör jag för att få det så jämt som möjligt? jag gifter mig om två veckor :/ 

• Svar på tråden någon frisör eller hårkunnig?
  • SnuttisSessan

Kan du inte gå till någon frisörskola där en elev kan göra det för en billig peng ? Eftersom det är till ditt bröllop menar jag :)

• jkbr

har du slitet hår så brukar topparna lltid suga åt sig mer , färga alltid botten först. på salongen har vi alltid en färg i botten och en annan i längderna.

• Johannaz
    jkbr skrev 2011-08-04 19:54:54 följande:
    har du slitet hår så brukar topparna lltid suga åt sig mer , färga alltid botten först. på salongen har vi alltid en färg i botten och en annan i längderna.
    hur gör ni då? vilken skillnad på färgerna e de? ja kanske kan köpa två olika färger?
  • marimekko86

Väldigt svårt att hjälpa dig då jag inte kan se ditt hår eller känna på det och bedöma kvalité osv. Det är inte bara att välja en färg. Som sagt man kan behöva två stycken, en för botten och en för längderna...ofta blandar man färgerna för att få rätta nyansen osv.

Om du köper en färg som är mörkare kommer håret bli mörkare och det kommer förmodligen inte märkas så stor skillnad mellan dina egna två färger om det nu bara skiljer en nyans...men om man ganska skarpt kan se en utväxt så måste din egna hårfärg vara minst två¨nyanser mörkare än längderna...

Man vill också undvika att få det ljusa håret i en grön ton, vilket ofta kan hända då man färgar ett ljusare hår mörkt, därför väljer man en färg som har lite röda pigment i sig, alltså en varm brunfärg.

• Johannaz
    marimekko86 skrev 2011-08-04 22:06:36 följande:
    Väldigt svårt att hjälpa dig då jag inte kan se ditt hår eller känna på det och bedöma kvalité osv. Det är inte bara att välja en färg. Som sagt man kan behöva två stycken, en för botten och en för längderna...ofta blandar man färgerna för att få rätta nyansen osv.

Om du köper en färg som är mörkare kommer håret bli mörkare och det kommer förmodligen inte märkas så stor skillnad mellan dina egna två färger om det nu bara skiljer en nyans...men om man ganska skarpt kan se en utväxt så måste din egna hårfärg vara minst två¨nyanser mörkare än längderna...

Man vill också undvika att få det ljusa håret i en grön ton, vilket ofta kan hända då man färgar ett ljusare hår mörkt, därför väljer man en färg som har lite röda pigment i sig, alltså en varm brunfärg.
    ja de e det jag tänkt på. men de e faktiskt int så stor skillnad på min utväxt, ingen märker den ens, men jag testar och blir de inte bra så får jag gå till en salong iaf:) men tack så jätte mkt för hjälpen:) 
Svar på tråden någon frisör eller hårkunnig?