• Izzza
    Äldre 4 Aug 16:52
    3351 visningar
    8 svar
    8
    3351

    Gastric Bypass 2011

    Jag är precis i början av min färd inför en gastric bypass operation.
    Tänkte om det finns fler som vill prata om eran erfarenhet eller om någon mer
    går i samma tankar?

  • Svar på tråden Gastric Bypass 2011
  • Fröken Skrutt­is
    Äldre 4 Aug 17:23
    #1

    Hej! Gjorde själv min för 5 år sedan och minst det som om det var igår! Mycket har hänt sen dess, både fysisk som psykiskt. Ja, jösses vilken resa. Finns här som bollplank om du funderar över något:)

  • Izzza
    Äldre 9 Aug 18:01
    #2

    Hej Fröken Skruttis

    Ne det jag mest funderar över är hur lång tid själva processen tog för dig.
    Tills du fick komma för bedömning till operation och tills du var nöjd med din viktnedgång?

    Och skulle du göra om det? Är det något du ångrar?

    Tacksam för svar =)

  • Fröken Skrutt­is
    Äldre 12 Aug 14:51
    #3

     Hej!

    Jag vet faktiskt inte hur lång tid processen tar då jag gjorde min privat. Fick tid inom 2 veckor ifrån det jag ringde.

    Om jag skulle göra om det? Både ja och nej. Hade du frågat mig i början så hade jag kunnat ge en miljon för att inte vara opad. Men nu så tänker jag inte på det alls. Fast jag önskar att jag hade tänkt igenom det lite mer än jag gjorde. Jag kan sakna frosseriet. Låter kanske konstigt,men saknar att kunna moffa i mig en skål med glass utan att må illa.  Fast det var ju det som gjorde att jag hamnade i sitsen ifrån början..;) Är man bortbjuden så måste du liksom "hålla dig" ifrån att äta för mycket för då kan det bli otrevligheter iform av dumping.

    Fast nu när man kolla på det långa loppet så ångrar jag mig nog inte. Hade nog inte levt idag om jag inte hade gjort den. En livsinvestering som heter duga!.:)

  • Falle
    Äldre 26 Sep 22:52
    #4

    Hej!
    Ja jag gjorde min den 21/9 alltså i onsdags :) När är det dags för dig?

  • planer­ingsda­x
    Äldre 27 Sep 11:08
    #5

    Hej hej jag gjorde min den 21/12 09 så har du frågor så är det bara att säga till

    Jag är super nöjd med allt

  • aciz
    Äldre 30 Sep 19:38
    #6

    Hej

    Förlåt att mitt svar har dröjt mycket på g nu =)

    Jag var på SÖS i förra veckan, min operation väntas bli i januari. Jag orkar inte vänta!!! =D

    Va kul Falle at du gjorde din nyligen. Vart gjorde du din? Fick du väldigt ont i början?
    planeringsdax: Vart det svårt i början med maten eller kändes det naturligt? Hur har viktnedgången gått?

    Jag har en fråga. I början var jag ju så ivrrig och nu har jag som sagt blivit godkänd på sös osv men jag ställdes i kö på Ersta också. Har nu fått en kallelse från dom ( i oktober) också och funderar på att gå, bara för ha mitt på det torra liksom..

    Fick veta av vårdguiden att man bara får stå i en kö men det var ju vårscentralen som ställde mig i dem.
    Hur tycker ni attjag ska göra? Är rädd att jag får vänta ännu längre på sös och sen har jag sumpat chansen hos ersta liksom...
    Kan jag "råka illa ut" då jag står i två köer?

    Kämpa på! Tycker ni är så duktiga =)


     


     

  • Kattpo­et
    Äldre 30 Sep 22:04
    #7

    Fråga  hur blir det med en gravidtet om man har gjort gastric by pass?   Bara undrade det , jag och mina vänner har inte hittat något bra på nätet om det.
    Så vad säger  era läkare om gravidtet efter gastric by  pass? 

  • Fröken Skrutt­is
    Äldre 14 Oct 14:47
    #8

    Ska inte vara några problem vad jag har hört. Att bli gravid alltså..;) ska hem inte bli det första året dör kroppen ska återhämta sig och sen får man gå på kontroller och kolla järnet ganska ofta. Jag har ju järnbrist och får det intravenöst efter min op och skulle få gå på väldig täta kontroller. Annars är det bara att tuta å köra! :)

Svar på tråden Gastric Bypass 2011