• Bröllo­p20120­6
    Äldre 3 Aug 23:34
    1312 visningar
    1 svar
    1
    1312

    Ni som gifter om er...

    Ni som varit gifta och gifter om er senare i livet, hur blev skillnaden mellan ert första bröllop och ert kommande/sista? Alltså bara själva klänningen, ringen, festen. inte relationen jag undrar över.


    Eftersom jag själv ska gifta mig, fast för första gången, och ser så många fina klänningar och ringar så det e svårt att välja. och undrar då om du andra gången gifte dig, bytte stil? Alltså, hade du t.ex. en viss vigselring i utseende och färg( typ rött guld) första gången du gifte dig, och andra gången väljer vitt guld(eller liknande)? en viss typ av klänning första gången, och en helt annan stil och modell andra gången?


    Bara lite nyfiken.


     

  • Svar på tråden Ni som gifter om er...
  • Teza
    Äldre 4 Aug 00:00
    #1

    Hej Ts jag ska om ca ett år gifta mej en andra gång, har precis börjat komma igång med planerna, men vet med säkerhet att i princip ALLT kommer bli annolunda.

    Dels för att jag är helt annolunda nu än för 16 år sen då jag gifte mej första gången. Sen är man väl lite så att de känns galet på nåt sätt att göra något sådant på samma sätt som första.

    I alla fall kommer mitt andra bröllop bli finare, mer påkostat, vara i kyrkan(första var borgligt) så detta blir bättre hehe hoppas jag i alla fall

    Kram och lycka till

Svar på tråden Ni som gifter om er...