• Svar på tråden vad behöver mannen till bröllopet?
  • marimekko86

    Jag kommer ge min blivande en klassisk massage på 60 min på ett SPA i födelsedagspresent så han kan koppla av där mitt i all bröllopsstress dagarna innan


    Vet inte vad han annars skulle behöva till bröllopet... Jag är frisör själv så jag klipper ju honom, annars hade man kanske kunnat ge honom en klippning+styling till stora dagen D.

  • Silverglitter

    Manschettknappar var min spontana tanke.

    För mig känns det naturligt att man har skjorta med dubbelmanchett när man ska vara lite extra uppklädd. Och såna skjortor finns i vanliga butiker. Inget konstigt alls.

  • nötmix

    Cufflinks finns även jättebilliga på ebay - men det där med rakvattnet/parfymen tänker jag sno. Jag har inte alls tänkt på att han också ska ha en bröllopsdoft, det har helt flugit förbi, det tänker jag ge honom till jul eller när han fyller år:)

  • förlovadflicka

    Jag utrustade min med hårinpackning, ny ansiktskräm, rakapparat och nytt hårvax. (Allt för män) Han ska också bli fin minsann. Hans kommentar när jag sa "Ja, men detta märket (på vax) är för killar ju" var: "Köper killar sånt här?" :P (han syftade mest på mousse och spray och annat i den serien då :P)

  • okt2011

    Kattpoet: De manchettknapparna var ju jättefina. Hade passat min sambo perfekt. Han har visserligen redan andra som han ska ha på bröllopet.

  • Aniara4

    Min tillkommande ska ha en vanlig kostym och finskjorta med dubbla manschetter, men han är nöjd med de manschettknappar han fick i julklapp häromåret, så jag får hitta på en annan födelsedagspresent! (Han fyller också år före bröllopet.)

  • emeklund
    Kattpoet skrev 2011-08-02 14:41:12 följande:
    Hittade just denna  manchettknapp... WOW

    www.cufflinks.com/silver-2gb-usb-flash-drive-...

    Är jag nördig som vill äga den?? 
    Haha, ja lite men det är väl inget fel med det.. ;) Vet även än viss sambo här hemma som skulle gilla dem, och han har inga manchettknappar så kanske ska köpa ett par till honom :)

    Som svar till TS tycker jag iden med SPA som någon kom med lät jättebra, skönt med en avslappnande massage eller kanske en ansiktbehandling. Eller varför inte en manikyr, inte bara vi tjejer som vill vara fina om händer och naglar :)
  • emelie och Jonas

    Tack för era bra tips!
    Machettknappar har jag som någon sa hittat fina och billiga på ebay så det får nog isf bli därifrån..
    Men spa/massage elller slipsnål vore ju något kanske..

    det här med parfym....kan man inte ha den man har hemma om man har en fin parfym som luktar gott (känt märke)? måste man köpa en bröllopsparfym liksom??

  • Chicita
    emelie och Jonas skrev 2011-08-02 20:14:20 följande:
    Tack för era bra tips!
    Machettknappar har jag som någon sa hittat fina och billiga på ebay så det får nog isf bli därifrån..
    Men spa/massage elller slipsnål vore ju något kanske..

    det här med parfym....kan man inte ha den man har hemma om man har en fin parfym som luktar gott (känt märke)? måste man köpa en bröllopsparfym liksom??
    Klart man kan ha den parfym man har hemma. Det är inget som säger att man inte kan ha det.
    Men minnen triggas av doft. Man kan minnas saker väldigt starkt om dom förknippas med en viss doft. Så jag kommer köpa en parfym som jag bara bär på bröllopet, och sen kan plocka fram för att trigga lite minnen.
    Och samma för min blivande.

    När man känner den där unika doften så hjälper den en att minnas...

    Tänk efter... Hur doftade det när du var liten? Förknippar du doften av kanelbullar med din farmor/ mormor eller är det kanske lavendeldoften (som dom brukade ha i linneskåpen förr) som gör att du får starka barndomsminnen? Glad

    Det är ju vetenskapligt bevisat att doft hjälper minnet. Bland annat var ett experiment gjort där 100 personer tittade på 20 saker/prylar medans dom fick lukta på jordgubbsdoft, sen fick dom gå in i ett annat rum och försöka räkna upp så många saker som möjligt.
    De som luktade på jordgubbsdoft även då minndes betydligt fler saker procentuellt räknat på gruppen, än vad den grupp som istället fick citrondoft för sista delen gjorde...
  • emelie och Jonas

    Neej...jag kan bara inte bestämma mig..

    Kan inte köpa något för uppenbart då han inte friat' än och släkten inte vet något..(misstänker dock att det sker på söndag, på hans födelsedag).

    Machetter å slipsnål finns ju billigt på e bay...parfym känns det som om han kanske borde vara med å välja..massage behöver han ju nu, men vet inte om det blir bra iaf...känns så tråkigt å ge bort..då e det ju mysigare om vi går båda två, men blir så dyrt då..:/

    Har ni några andra roligt tips på grejer man kan göra elelr ge bort??

Svar på tråden vad behöver mannen till bröllopet?