• Lilique

    Söker papper

    Nackdelen med att bo i en liten stad är att utbudet av hobbybutiker etc är relativt PYTTElitet.

    Jag letar efter silvriga papper (i mellanton, alltså inte superljust/mörkt) i A4-format. Lite kraftigare, ca 130 gram. När man håller upp dem i ljuset ska de "skimra", dock inte glittra fullt ut. De är tänkta att vara pärmar till festhäftena.

    Andra briljanta förslag på var man kan hitta fina papper (A4) är också önskvärt för jag har 70 askar att vika och vill inte precis ha dem i vitt 80-gramspapper.

    Har sökt på internet men jag vet väl inte riktigt vart jag ska leta.

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Söker papper
  • Lilique
    cuteanniis skrev 2011-08-01 12:38:33 följande:
    Gå in och kolla min länk på min blogg
    scrapanniis.blogspot.com/2011/08/brollopspyss...

    Där är en länk om hur jag vikt askar av 30,5cm x 30,5 cm Cardstock och mönstrat papper.

    Gå in på svenskscrapbooking.se där finns det länkar till många butiker med pyssel och papper! =) Lycka till med askar och letande, stöter jag på skimrande papper i någon butik så ska jag komma ihåg att tipsa dig!
    Tack, det var ju himla gulligt av dig! Ska ta mig en liten kik i din blogg nu då! (:
  • Lilique
    pimory skrev 2011-08-01 12:56:17 följande:
    panduro? dom har ju det mesta..
    De har lite av allt, men inte just "mitt" papper (:
  • cuteanniis

    Vilken färg vill du ha på askarna? Jag valde ju att ha cardstock som botten och ett mönstrat papper.. finns jätte fina i olika mönster och färger att välja på.... Tungan ute

Svar på tråden Söker papper