• minimi­lla
    Äldre 30 Jul 23:27
    2232 visningar
    7 svar
    7
    2232

    Utomhusvigsel?

    Hej hopp!

    Vi är i planeringsstadiet just nu  och det vi pratat mkt om är att det hade varit mysigt att gifta sig utomhus.

    Ngn här som provat? Hur gjorde ni?

    Ett par vänner hade sin vigsel i sin trädgård...det enda problemet var att det var ösregn och översvämningar just den dagen! Så det e ju inte riskfritt liksom.....

  • Svar på tråden Utomhusvigsel?
  • mildam­atilda
    Äldre 30 Jul 23:58
    #1

    Vi ska gifta oss ute vid föräldrarnas sommarställe nästa lördag. Alla vädersidor visar +10 och regn :(

    Har vi inte regnat bort under själva vigseln så lär vi frysa ihjäl i partytältet sen...

    Så jag vet inte vad jag ska råda dej till. Vi har ingen plan b, tänkt att det ordnar sig nog. Vi sitter nu och funderar på att försöka sista-minuten-boka en kyrka, men vi vill ju verkligen inte ha nåt kyrkbröllop....

  • AnnaJa­cob
    Äldre 31 Jul 00:03
    #2

    Vi ska gifta oss utomhus den 30/6 2012, men jag har redan en plan b..=)
    Vi kommer att ha ett festtält som står klart för uppsättning, om vädret är ostabilt. Detta kommer jag att hänge upp tyg i taket samt på väggarna, så att det äandå känns lite lyxigt och fint. Vi ska också klä alla stolarna till vigseln med knoppalakan (stolsöverdrag till festen hyr vi i loalen), så det kan nog bli ganska så fint ändå..=) Men om vi nu måste ha det i tältet så hoppas jag på att vi kan ha ena väggen nertagen, så vi iallafall kan se den fina utsikten..=)

  • Tilia
    Äldre 31 Jul 07:59
    #3

    Vi gifte oss utomhus i Alvastra klosterruin på Omberg -08.
    Det var fantastiskt väder men vi hade bokat en kyrka i närheten i reserv om det hade varit dåligt väder.

  • mikita
    Äldre 31 Jul 08:39
    #4

    Vi gifte oss i en slottsruin och hade även festen där. Nu hade vi otrolig tur med vädret, men vår plan B var att hålla till i en del av ruinen som har lite tak om det skulle körja regna. Kyla hade varit lättare, det går ju att ha rejält under klänningen om man har lång kjol. Bolero, sjal eller kofta på överkroppen. Paraply för lättare regn. Så här i efterhand har jag däremot kommit på att vi inte hade någon plan B för musiken, intreument är ju ofta känsliga för fukt. Så det kan ju vara bra att komma ihåg att ta med i B-planen.

  • minimi­lla
    Äldre 31 Jul 12:43
    #5

    Tack för svaren! =)

    Ja, en plan b e ju absolut nödvändigt i detta landet... Se bara på denna sommar som varit! :-/


    AnnaJacob skrev 2011-07-31 00:03:01 följande:
    Vi ska gifta oss utomhus den 30/6 2012, men jag har redan en plan b..=)
    Vi kommer att ha ett festtält som står klart för uppsättning, om vädret är ostabilt. Detta kommer jag att hänge upp tyg i taket samt på väggarna, så att det äandå känns lite lyxigt och fint. Vi ska också klä alla stolarna till vigseln med knoppalakan (stolsöverdrag till festen hyr vi i loalen), så det kan nog bli ganska så fint ändå..=) Men om vi nu måste ha det i tältet så hoppas jag på att vi kan ha ena väggen nertagen, så vi iallafall kan se den fina utsikten..=)
    Smart idé att klä tältet m tyg! Blir säkert jättefint! Vad ska ni har för tema? Färger?
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 31 Jul 13:52
    #6

    Spelade på ett par kompisars vigsel i en glänta i skogen, helt underbart fint. Men det var det vackra vädret som gjorde det extra fint, bäst att ha en back up-plan :)

  • AnnaJa­cob
    Äldre 31 Jul 18:13
    #7
    minimilla skrev 2011-07-31 12:43:42 följande:
    Smart idé att klä tältet m tyg! Blir säkert jättefint! Vad ska ni har för tema? Färger?
    Vårt färgtema är vitt lila och grönt. Under vigseln så kommer stolarna, och tyget vara vita. Behöver vi inte tältet så kommer jag att sätta stolpar i marken och sen spänna upp tyget, så att det hänger lite luftigt, då blir det lite inramat men endå så att man kan njuta av utsikten.
    Sedan har min mamma den mest fantastika rosenbåden som vi kommer att ha klädd med lite murgröna, så då får vi in det gröna, och sist så kommer vi ha en vit matta i mittgången med lila siden-rosenblad på..så då får vi in det lila också..=)
Svar på tråden Utomhusvigsel?