• Anonym (Hemsk känsla)

Blivande make med hemligheter (kanske)

Helsike. Jag vet inte vad jag ska tänka. Fick ett sms med "bröllopsinbjudan/vägbeskrivning" på min jobbtelefon (med nytt nummer som jag endast haft i 3 månader...). Jag har jobbat som... webcamstrippa/telesextjej och endast gett ut numret till mina stamkunder som köpt under längre perioder, samt mycket. Sådana jag fått någon slags relation till. Det var blivande bruden som skrev smset från ett nummer jag inte hade inlagt såklart, och jag funderade länge innan jag svarade att smset kanske kom fel. Tydligen hade blivande make gett nummer från som egen mobil, nummer han sagt går till "gamla vänner". Och det kom alltså sms till mig.

Min första tanke är då givetvis att inte säga ett smack varför män har mitt nummer. Vill inte förstöra den här kvinnans lycka såklart. Vi har smsat fram och tillbaks några gånger nu om vem jag kan vara, och hur jag känner hennes make. Utan att komma fram till så mycket. Hon ska kolla i hans mobil så fort hon kan om det är rätt nummer han läst upp för henne. Herregud jag hoppas inte det. Hon verkar så himla trevlig och glad. Men samtidigt vet jag att mina stamkunder inte är av den trogna typen och det gör mig ledsen för hennes skull. En del av dem har sambos men även älskarinnor/teleälskarinnor/webcamälskarinnor. Det här bet tag i mig när hon skrev "haha, hoppas att han inte bjuder in massa tjejer i smyg". Såklart känner jag inte heller igen hans namn eftersom mina stamkunder oftast använde sig av andra namn av förklarliga skäl...

Nu väntar jag på svaret som jag hoppas blir "Oj, jag missuppfattade en siffra så smset kom till fel person".

• Svar på tråden Blivande make med hemligheter (kanske)
  • queenelin

Stackars, stackars tjej, hon som ska gifta sig, alltså! Men du gör helt rätt som håller låg profil, tycker jag. Det är inte din sak att outa honom, och som sagt, du vet ju inte varför hon SMSat dig. Det kan vara ett missförstånd.

Så länge hon inte frågar rakt ut, har min man ringt dig för telesex, så behöver du inte säga något. Skulle hon fråga rakt ut kan du ge ett ärligt svar, tycker jag. Men det är helt och hållet min åsikt och så som jag skulle ha agerat i din situation.

Hoppas att det är ett stort missförstånd och att hennes blivande make är en trogen och snäll man!

• Anonym

Håller med ovanstående att inte säga något, MEN skriver hon tillbaka och säger att de var rätt nummer, och fortsätter luska vem du kan vara så skulle jag i din situation svara mer ärligt, typ;

Jag känner ingen ***** (tjejens blivandes namn) men jag är ledsen att säga de men jag är en så kallad telesex tjej och jag har ingen aning om han är min kund eller inte. Annars måste de nog vara fel nummmer för detta är min arbetstelefon.

• 123ost

Oj! Stackars tjej som ska gifta sig dessutom!

Jag hoppas verkligen att hon skickat till fel nummer bara. Men som tidigare skrivit så tycker jag att du ska berätta vem du är om hon fortsätter att fråga sen. Skulle det varit JAG som skickat sms till dig så hade jag hellre fått veta sanningen och sedan sett vart det leder med fästmannen än att gifta mig med någon som gått bakom ryggen på mig och hålla det hemligt.. nä, usch!

• Anonym (fundersam)

Jag kan bara le när jag ser titel till tråden.....-med hemligheter....kanske???

Va tror du i allsinnes dag att du skulle fått inbjudan till bröllopet om hon visste vem du va?? Ja, kanske om hon ville peka ut dig och honom skratta åt er båda och lämna honom...... ingen "normal" kvinna hade velat ha sin blivandes "älskarina" på sitt bröllop för då är man störd....

• Anonym (Hemsk känsla)

Det är verkligen konstigt allt det här.. Samtidigt som jag inte vill berätta vem jag är med risk att såra människor, så känns det som att, TÄNK om han är en av dessa män som har massa fuffens för sig & gått bakom hennes rygg.. Men även då kan man tänka att han eventuellt har lagt av med allt sånt nu när han ska gifta sig.. Men å andra sidan kanske de varit tillsammans länge innan de bestämt sig för att gifta sig och då har han ändå hållt på under åren som gått. För isåfall är det nog synd om kvinnan.. Känner jag. Men jag skulle aldrig riskera att säga någonting alls innan jag vet säkert att numret stämmer. Om jag ens säger någonting då..

Du som är fundersam.. Klart hon inte vet vem jag är.  Vart fick du det ifrån?
    Det tycker jag också var konstigt, att de skickade ut såna sms till "lite vem som helst" isåfall. För hon hade ju inte koll själv på vilkas nummer han läste upp för henne inför smsandet utan skrev till mig att jag kan ju vara en av hans gamla vänner eller så.

Hoppas att det var fel nummer..

• Anonym (Hemsk känsla)

Blev nu uppdaterad; Hon skrev att det står ett annat namn om man söker på numret på nätet. Namnet på den som smset var tänkt till. Jag hittar dock ingenting när jag söker på numret eller namnet hon skrev, vilket förvirrar mig en aning. Har kontantkort (såklart). Verkligen förvirrat det här!

• LL 2010
    Anonym (Hemsk känsla) skrev 2011-07-31 09:23:50 följande:
    Blev nu uppdaterad; Hon skrev att det står ett annat namn om man söker på numret på nätet. Namnet på den som smset var tänkt till. Jag hittar dock ingenting när jag söker på numret eller namnet hon skrev, vilket förvirrar mig en aning. Har kontantkort (såklart). Verkligen förvirrat det här!
    Jobbig grej. Tycker du ska släppa det och inte säga något till blivande bruden. Det är ju deras förhållande och det kan ske misstag som blir jobbiga om du blandar dig i situationen. Jag hoppas du slipper fler sms från henne. Kram
  • Kattpoet

Du kan ha fått ett gammalt  telefon nummer  till någon annnan som inte  varit avaktiverat  tillräckligt länge.Så det  kan ha varit ett misstag, ett ärligt misstag.

Vissa har ju fått telefon nummer som tillhört folk i undre världen och fått hot och telefon terror med deras nya telefonnummer. 

• Anonym (Hemsk känsla)

Så var det säkert :) Är så glad över att det verkligen var fel nummer. Hajar ni hur ont i magen jag hade igår när jag skrev den här tråden eller? Usch, vilken tur att det var som det var!

• Nudax
    Anonym (fundersam) skrev 2011-07-31 00:37:03 följande:
    Jag kan bara le när jag ser titel till tråden.....-med hemligheter....kanske???

Va tror du i allsinnes dag att du skulle fått inbjudan till bröllopet om hon visste vem du va?? Ja, kanske om hon ville peka ut dig och honom skratta åt er båda och lämna honom...... ingen "normal" kvinna hade velat ha sin blivandes "älskarina" på sitt bröllop för då är man störd....
    Nu tror jag du missuppfattade trådstartaren. Jag tolkar rubriken som att hon menar att mannen har hemligheter för sin fru "kanske". Med kanske menar hon att hon ju inte vet om den blivande bruden bara slagit en siffra fel och råkat hamna hos henne istället för den som EGENTLIGEN skulle bli bjuden eller om han verkligen hade detta nummer i sin mobil och därmed bedrar sin blivande.
  • Anonym
    Anonym (Hemsk känsla) skrev 2011-07-31 09:23:50 följande:
    Det kan säkert vara så som några skrev här ovan, att den förre ägaren till nummret kommer upp på nätet fortfarande... Samtidigt tycker jag det är lite skumt att man skickar bröllopsinbjudningar via sms...

Lite funderar jag i banorna: Hon har kollat igenom sin sambos mobil och upptäckt ett nummer hon inte vet vart det går/som han benämnt skumt. Så hon misstänker nått fuffens/otrohet eller dylikt och sms:ar för att ställa personen ("dig") mot väggen/se om hon får nått avslöjande svar. Om hon t.ex. misstänker otrohet eller så är det ju smart och lite "fult" att skriva "vi bjuder in dig till vårt bröllop.. bla bla" för att visa den eventuella älskarinnan att mannen faktiskt har ett seriöst förhållande samt se om hon får något skumt avslöjande svar tillbaka...

Vet inte om du hängde med där, svårt att förklara hur jag menar =P
  • Anonym (Hemsk känsla)

Förstår hur du menar Anonym. Det här kan säkert vara på alla möjliga vis. Jag tänker släppa detta med tanken ATT de nu sökte en annan person som haft mitt nummer. Men det är svårt att släppa att jag inte kan hitta mitt nummer någonstans över hela nätet, och namnet på personen kvinnan nämnde som skulle haft mitt nummer, kan jag inte heller koppla till mitt nummer. Hur kunde hon hitta, men inte jag....tänker jag. Och släpper det hela..

Svar på tråden Blivande make med hemligheter (kanske)