Blivande make med hemligheter (kanske)
Helsike. Jag vet inte vad jag ska tänka. Fick ett sms med "bröllopsinbjudan/vägbeskrivning" på min jobbtelefon (med nytt nummer som jag endast haft i 3 månader...). Jag har jobbat som... webcamstrippa/telesextjej och endast gett ut numret till mina stamkunder som köpt under längre perioder, samt mycket. Sådana jag fått någon slags relation till. Det var blivande bruden som skrev smset från ett nummer jag inte hade inlagt såklart, och jag funderade länge innan jag svarade att smset kanske kom fel. Tydligen hade blivande make gett nummer från som egen mobil, nummer han sagt går till "gamla vänner". Och det kom alltså sms till mig.
Min första tanke är då givetvis att inte säga ett smack varför män har mitt nummer. Vill inte förstöra den här kvinnans lycka såklart. Vi har smsat fram och tillbaks några gånger nu om vem jag kan vara, och hur jag känner hennes make. Utan att komma fram till så mycket. Hon ska kolla i hans mobil så fort hon kan om det är rätt nummer han läst upp för henne. Herregud jag hoppas inte det. Hon verkar så himla trevlig och glad. Men samtidigt vet jag att mina stamkunder inte är av den trogna typen och det gör mig ledsen för hennes skull. En del av dem har sambos men även älskarinnor/teleälskarinnor/webcamälskarinnor. Det här bet tag i mig när hon skrev "haha, hoppas att han inte bjuder in massa tjejer i smyg". Såklart känner jag inte heller igen hans namn eftersom mina stamkunder oftast använde sig av andra namn av förklarliga skäl...
Nu väntar jag på svaret som jag hoppas blir "Oj, jag missuppfattade en siffra så smset kom till fel person".