• Kelany

    dags att börja planera :)

    min pojkvän sedan 4 år har friat! Skrattande!!

    det började en tidig morgon, för 2 veckor sen, lördag morgon och vi låg och småsov efter frukost på sängen :P
    m2b säger
    -du, vad tror du om att åka till liseberg?
    -nu?!
    -ja, roadtrip du vet!
    -eh... vet du hur långt det är till gbg från sthlm?!
    -ja. roadtrip! kom nu!

    sagt och gjort, vi är båda barnsligt förtjusta i bergochdalbanor (och liseberg är faktikst bättre än gröna lund...) vi åkte till göteborg
    åkte grejer hela dagen,  käkade middag på området, strosade runt, försökte vinna choklad (gick jättedåligt)
    plötsligt så säger han
    -kom, jag ska visa dig en sak!
    vi sätter oss i bilen igen och han börjar köra, eftersom jag inte hittar i gbg...
    vi kör ganska långt, och jag vet först inte vart vi är... tills jag börjar känna igen mig, ramberget, kiellers park!
    detta är min absoluta favoritplats i hela gbg! och det vet han...

    vi börjar gå uppför berget, bort mot vattentornet, och han säger att han har en överraskning!
    han går ner på ett knä (redan här börjar jag gråta...) och berättar hela vår historia för mig, hur vi träffades, blev tillsammans, flyttade ihop och allting...
    -Kelan, du är den viktigaste delen av hela mitt liv, det är dig jag tänker på så fort jag vaknar, och det är dig jag tänker på innan jag somnar, Michaela, vill du gifta dig med mig?
    nånstans här rusar jag på honom och kramar om honom (blöter ner hela hans tröja med tårar...) och viskar "ja, ja ja ja!" gång på gång...

    så nu är det dags att börja planera bröllop istället :)

  • Svar på tråden dags att börja planera :)
  • LSJS

    Oh så romantiskt!!!! Vilket härligt frieri!! Stort lycka till med planeringen, det är superkul men tidskrävande och jobbigt på slutet. Har varit gift i två månader nu och tycker det är rätt så skönt att inte behöva planera men hjälper gärna andra med tips och idéer! Så hojta till om du behöver hjälp eller inspiration!!


    20110528
  • Kelany

    tack för erbjudandet! ska absolut ha det i åtanke!! :)

  • Kelany

    det blir antingen ett höst eller ett vinterbröllop nästa år, mer än så är inte bestämt än ;)

  • Joanna86a
    Kelany skrev 2011-07-29 21:47:22 följande:

    min pojkvän sedan 4 år har friat! Skrattande!!

    det började en tidig morgon, för 2 veckor sen, lördag morgon och vi låg och småsov efter frukost på sängen :P
    m2b säger
    -du, vad tror du om att åka till liseberg?
    -nu?!
    -ja, roadtrip du vet!
    -eh... vet du hur långt det är till gbg från sthlm?!
    -ja. roadtrip! kom nu!

    sagt och gjort, vi är båda barnsligt förtjusta i bergochdalbanor (och liseberg är faktikst bättre än gröna lund...) vi åkte till göteborg
    åkte grejer hela dagen,  käkade middag på området, strosade runt, försökte vinna choklad (gick jättedåligt)
    plötsligt så säger han
    -kom, jag ska visa dig en sak!
    vi sätter oss i bilen igen och han börjar köra, eftersom jag inte hittar i gbg...
    vi kör ganska långt, och jag vet först inte vart vi är... tills jag börjar känna igen mig, ramberget, kiellers park!
    detta är min absoluta favoritplats i hela gbg! och det vet han...

    vi börjar gå uppför berget, bort mot vattentornet, och han säger att han har en överraskning!
    han går ner på ett knä (redan här börjar jag gråta...) och berättar hela vår historia för mig, hur vi träffades, blev tillsammans, flyttade ihop och allting...
    -Kelan, du är den viktigaste delen av hela mitt liv, det är dig jag tänker på så fort jag vaknar, och det är dig jag tänker på innan jag somnar, Michaela, vill du gifta dig med mig?
    nånstans här rusar jag på honom och kramar om honom (blöter ner hela hans tröja med tårar...) och viskar "ja, ja ja ja!" gång på gång...

    så nu är det dags att börja planera bröllop istället :)


    Åh va fint!!! Grattis!

    Är det meningen att detta ska bli en "planeringstråd" eller är det din glädjetråd? Flört
  • Kelany

    just nu är det en glädjetråd, vi får väl se vad den slutar med :)

  • emelie och Jonas

    Grattis! Det lät ju så himla romantiskt!:)
    Väntar själv på att min sambo ska fria, han har visst bestämmt ett datum men jag vet inte när, (vi har pratat om bröllop men han vill fria ordentligt).
    Misstänker att han ger mig en blomma å går ner på knä, inte i närheten av ert romantiska frieri :)
    Kan vara så att han frågar på sin födelsedag, 7 aug inför hela familjen ..haha

  • Kelany

    min pojkvän är lite romantisk av sig (tack och lov!) så det är knappast nåt jag kan klaga på,
    men Emelie, du får väl vara glad ATT han friar, det är inte alla som gör;)

  • Rose

    GRATTIS!

    Jag och min pojkvän sedan 4 år tillbaka förlovade oss förra veckan. Vi var på semester och vi förlovade oss på stranden. Förlovningen blev helt underbar och romantisk! =) Troligtvis blir det ett sommarbröllop 2013 och vi har redan börjar planera lite. =)

  • Joanna86a
    Kelany skrev 2011-07-30 00:11:32 följande:
    just nu är det en glädjetråd, vi får väl se vad den slutar med :)
    Grattis igen då! =)
Svar på tråden dags att börja planera :)